Седан чи купе, кросовер чи мінівен, ліфтбек чи спортвагон: у різноманітності класів розібратися все складніше. Виробники грають з формами і не дотримуються жорстких правил. Але іноді хочеться зрозуміти, що стоїть у тебе на парковці. Ми поділили популярні в Україні легкові автомобілі за класами.
Чинна в Європі та в Українв логіка розподілу автомобілів за класами не нормативна. Єдиний документ, в якому офіційно прописані актуальні досі стандарти, датується 1999 роком.
Він називається Case No Comp/M.1406 – Hyundai / KIA. Постанова (EEC) No 4064/89. Merger procedure». Поряд із перерахуванням запропонованих класів там сказано, що жорсткої прив’язки до їх параметрів (типу об’єму мотора чи маси) не передбачається. Незважаючи на всю розпливчастість визначення, такий підхід виявився дуже зручним. І досі всі європейські бренди негласно дотримуються вказаних у цьому документі градацій.
Автомобілі А-класу – це невеликі міські машини. Такі моделі зазвичай не довші за 3,8 метри з двигуном до 1,2 літра. Найменші моделі цього типу всім відомі: smart, а також раніше популярні Daewoo Matiz або Ford Ka. До речі, в СРСР легковики європейського класу «А» було прийнято розділяти на два підрозділи – мотоколяски та міські автомобілі.
Приклади класу «А»:
Клас B – це невеликі міські автомобілі. У нього входять компактні хетчбеки, седани, універсали, купе та кабріолети. Довжина кузова зазвичай від 3,7 м до 4,2 м. У Росії це «малий» клас. Поряд з більшим класом «С», даний сегмент становить кістяк популярних у нас автомобілів.
Приклади автомобілів В-класу:
У нас значиться як “малий середній”, іноді фігурує і як “гольф-клас”. Середньою довжиною вважається значення від 42 до 47 м. Найбільш ходовий у Росії формат машин поряд з кросоверами та B-класом.
Деякі представники С-класу:
По-нашому звучить як «середній», із довжиною від 4,6 до 4,9 м. Класикою жанру вважається тип кузова «седан». Єдиним представником радянсько автопрому у цьому сегменті була лише «Волга».
Ось приклад моделей класу «D»:
А ось Mercedes, як і з іншими своїми літерно-класовими моделями, у ноти не влучив. С-клас, головний конкурент тієї ж A4 і «троячки» BMW, також відноситься до групи «D».
Пограли з налаштуваннями і знайшли особливі варіанти автомобілів сегмента «D».
В Україні позначений як «повнорозмірний» чи «бізнес-клас» із довжиною до 5 метрів. Тут список лідерів приблизно однаковий у всьому світі, як і у представницькому.
Моделі класу “Е”:
Хоча у випадку з Камрі багато хто вважає, що вона вписується тільки в клас D.
Ті самі суперечки навколо Skoda Superb. З одного боку машина зроблена на платформі Passat, а з іншого – по простору салону та об’єму багажника здатна обійти флагман F-класу.
Вища ліга. Вхідним квитком вважається кузов від 5 метрів, а рівень оснащення часто впирається не у вартість, а у технологічні можливості автопромисловості. Саме F-клас “возить” перших осіб бізнесу.
Моделі класу “F”:
І знову плутанину вносить Mercedes зі своєю флагманською моделлю, яка за системою ранжування, що обговорюється, відноситься до вищезгаданого «F». А у прийнятий європейськими виробниками S-клас записують спорткупе. Хоча і тут межі украй умовні.
Так, до S-сегменту (ймовірно, літеру взяли від “sport”) відносять як зразково-показовий Porsche 911, так і кабріолети з суперкарами.
Тому перелік прикладів більш ніж вільний: від Volkswagen Golf Cabriolet до Bugatti Veyron.
Входить сюди і безліч китайських електромобілів, які часом можуть увігнати в фарбу будь-який гоночний «Порше». І все ж, говорячи про принципи поділу, куди логічніше англо-американська система класифікації, про яку далі скажемо трохи докладніше. Але в континентальній Європі все ж таки прийнято спиратися на схему, що сьогодні обговорюється.
Приклади із сегмента «S»:
Сюди відносяться мінівени, компактвени і взагалі все, що може вважатися об’ємним і сімейним.
До великих машин зараховують бізнес-джети в особі:
До середніх і малорозмірних MPV віднесемо:
До J-класу або SUV належать не лише позашляховики, а й кросовери. Цей клас включає різноманітність за марками та моделями, які іноді радикально відрізняються один від одного як конструктивно, так і по філософії. Наприклад, у ньому сусідять Haval Jolion та «УАЗ Хантер».
Серед відомих представників також зазначимо:
У формулярі 1999 їх не було. Але цей сегмент є у всіх актуальних системах класифікації: американської, англійської і ймовірно, клас пікапів у тому самому знаковому документі обділили через їхню малу популярність у Старому світі. І вантажопасажирські утилітарники включили до J-класу.
Проте навіть у нас останніми роками аналітики відзначають рекордне зростання продажів пікапів. Ну а про США і говорити нема чого. Для американців пікап – це просто тип кузова, а взагалі окрема філософія. Аж до того, що машина для «розвезення дров» може бути за фактом більш високого класу, ніж седан.
Ось які моделі до них відносяться:
Opel офіційно спростував чутки про те, що випуск довгоочікуваної електричної моделі Manta скасовано. Всупереч очікуванням,…
В Україні, коли триває воєнний стан і мобілізація через агресію Росії, співробітники ТЦК активно займаються…
Європейська страхова компанія MotorEasy та британське видання Whatcar провели дослідження, щоб з'ясувати найненадійніші автомобілі на…
В Україні допустимий рівень вмісту алкоголю в крові для водіїв - тема одночасно важлива і…
Китайці вже довели, що вони можуть робити красиві електромобілі. Але зараз вони кинули європейцям і…
На початку листопада у Лас-Вегасі відбулася чергова виставка SEMA – одна з найбільших подій в…
Leave a Comment