Авто

Вся правда про те, чому електромобілі стають популярнішими у світі

Читаючи статті західної преси про популярність електромобілів, здається, що потрапляєш у дежавю. Бо нічого нового там не пишуть із часів, коли перші електрокари вийшли на ринок. І, якщо чесно, здається, ніби все це просування відбувається заради якоїсь глобальної ідеї пересадити всіх на електрику.

Що вже відомо

От нещодавно британський Jaguar офіційно припинив продавати машини з ДВЗ у самій Британії, а дилерам сказали: обслуговуйте тих, хто вже купив. Але, що цікаво, нових електричних Jaguar просто немає. Старі моделі зняли з виробництва, але на сайті компанії все ще висить список “переваг” електромобілів — той самий, знайомий до болю: економічність, екологічність, зарядка вдома вночі, тиша, моментальне прискорення… Ви ж знаєте, цей набір.

Про зарядку вдома окрема історія. У цьому, кажуть, велика перевага, бо головні покупці електромобілів — не люди, а домогосподарства. І якщо у вас є будинок з гаражем, можете спокійно ставити машину на зарядку на ніч, щоб зранку повезти дітей до школи чи їхати на роботу. Громадські зарядні станції існують, звісно, але як переконати людей, що це зручно, якщо їхні місця для зарядки в доступі не завжди знайдеш?

Звісно, основні аргументи в користь електромобілів — це низька вартість зарядки, адже електрика дешевша за бензин, і простіша конструкція, що знижує витрати на обслуговування. Але ж електромобілі не такі вже й нові — перші моделі на електриці з’явилися ще в XIX столітті, і навіть були перші таксі на електричках у Лондоні!

Якщо дотримуватись певних умов, електромобіль може бути зручним. Наприклад, якщо вам не треба далеко їздити, не перевозите важкі вантажі, живете в місці з надійним та недорогим постачанням електроенергії та, бажано, користуєтеся пільгами. І так, державна підтримка тут дуже вплинула — знижки, пільги на податки, все це зробило електрокари популярними. Бізнес теж швидко зрозумів, як заощадити, і попит зростав.

Та на все це йде бюджет, який потім компенсується через податки та продаж електрики. До речі, навіть постачальники електроенергії активно підтримували електромобілів, заманюючи власників “спеціальними” тарифами.

Один із найцікавіших аргументів я побачив у американському виданні: мовляв, електромобілі важливі для енергетичної безпеки країни, бо транспорт споживає левову частку нафти. І якщо для електрики можна використовувати різні джерела, то бензин — це виключно нафта. Вітер, наприклад, завжди дме, і він точно не закінчиться. Логіка проста, але працює. І чимало американців на цій хвилі обмінюють старі машини на нові електрокари.

Проте ціни на електрокари не такі вже й низькі, а зрівнялись із традиційними авто. Тепер виробники заманюють нас не дешевизною, а всілякими “фішками” — “розумними” помічниками, передовим софтом, крутою мультимедіа та стильним дизайном. Дехто жартує, що тепер ми платимо не за бензин, а за ці всі додаткові фішки, а обслуговування електрокарів теж дорожчає, бо всі ці системи потребують уваги та ремонту. І ціни на електрику теж потроху зростають.

Цікаво, що екологія і збереження планети, якими спочатку активно просували електромобілі, уже мало кого хвилюють. І тут навіть західні видання визнають: викиди електрокара протягом життєвого циклу залежать від регіону. Бо якщо для виробництва електроенергії використовуються забруднюючі джерела, особливо ті ж ТЕЦ, то переваг у екології може і не бути.

Але виробники продовжують говорити про “довговічність” акумуляторів, мовляв, сучасні батареї можуть служити до 15 років, а технології продовжують вдосконалюватися. Але перші покупці вже стикнулися з необхідністю заміни акумуляторів, і це значна стаття витрат. І питання утилізації батарей теж нікуди не зникло, а кошти на все це рано чи пізно лягають на кінцевого покупця.

На сьогодні електромобільний бум наче сам себе підтримує: статистика зростає, виробники бачать попит, згортають виробництво ДВЗ, як Jaguar у Британії, а в багатьох країнах у людей просто не залишається вибору.

Зрештою, вже не про боротьбу електромобілів із ДВЗ мова, а про протистояння ринків різних країн.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Volkswagen ID.Cross 2026 помічено на тестових заїздах

Новий електричний кросовер Volkswagen ID.Cross активно проходить дорожні випробування і готується до серійного виробництва. Модель…

13.12.2025

Новий універсал Dacia C-Neo помітили на тестах

У сегменті компактних універсалів у Європі може з'явитися новий конкурент Skoda Octavia Combi. Румунський бренд…

13.12.2025

Експерти назвали моделі авто 2024 року, які майже не продаються

Аналітики iSeeCars проаналізували понад 2,6 млн оголошень про продаж нових автомобілів у США та виявили,…

13.12.2025

Названо найнадійніші автомобілі Mercedes-Benz

Експерти порталу HotCars назвали найнадійніші автомобілі Mercedes-Benz. Перше місце несподівано посів великий кросовер GL-Class у…

13.12.2025

Volkswagen представив безпілотне таксі Gen.Urban без керма і педалей

13 грудня Volkswagen показав експериментальний автомобіль Gen.Urban, створений для розвитку безпілотних таксі. Презентація відбулася у…

13.12.2025

BMW X7 2026 року в стилі Neue Klasse помічено на тестах

BMW готує оновлене покоління X7 на 2026 рік у стилі Neue Klasse. Навіть через камуфляж…

13.12.2025