Categories: Авто

Маловідомі моделі і концепти РАФ (Фото)

Нещодавно стало відомо, що у Латвії відновлять виробництво легендарних мікроавтобусів “РАФ”. Ризька автобусна фабрика, що випускала відомі всім мікроавтобуси під маркою РАФ, як і більшість інших автовиробників постійно працювала над новими моделями і створювала концепти, далеко не всі з яких пішли в серію. З маловідомими концептами і рідкісними моделями Рафа ми познайомимося далі.

1957 рік, РАФ-08 “Спрідітіс”. Перший дослідний зразок автобуса РАФ власної, ризької розробки.

1957 рік, РАФ-10 “Фестиваль”. Перший серійний мікроавтобус РАФ власної розробки. Проводився він лише півтора року, тому що був створений на вузлах “Перемоги”, яку зняли з виробництва в 1958-му, замінивши на ГАЗ-21 “Волга”. І 10-й РАФ поступився місцем 977-му.

Знаменитий РАФ-977. Саме цю модель з 1958 по 1974 рік випускали на базі агрегатів ГАЗ-21. У Цій машини було безліч комплектацій і кузовів – починаючи від “швидкої допомоги” і закінчуючи автобусик для перевезення туристів з відкритим дахом і красивим салоном.

1965 рік, РАФ-982? 0. Перший дослідний зразок автобуса, який повинен був прийти на зміну 977-му.

1967 рік, РАФ-982? 1 “Циклон”. Ще одна досвідчена концепція, яка виграла, до слова, перший госконкурс на постановку в серію. На конвеєр вона не потрапила, тому що директор Рафа Ілля Позняк категорично заперечив архаїчного дизайну, застарілому ще під час розробки.

1982-й, РАФ-2203 “Квант”. Перший в світі водневий мікроавтобус був створений саме в СРСР на базі РАФ-2203.

1979 рік, РАФ-2909. Легендарний пікап, розроблений спеціально для обслуговування змагань з велоспорту на Олімпіаді. Існувала також версія з двомісною кабіною – в єдиному екземплярі.

1954 рік, РАФ-251. Мало хто пам’ятає, що спочатку РАФ випускав і “повноформатні” автобуси. Наприклад, 251-х на шасі ГАЗ-51 було випущено 1460 штук.

1989 рік, РАФ М1 “Роксана”. Передостання спроба заводу створити нову модель на зміну РАФ-2203.

1989 рік, РАФ М2 “Стілс”. Остання модель-прототип РАФ, що існувала в повнорозмірному варіанті. Після неї далі конструкторських скетчів справа не заходила.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо 7 деталей, про заміну яких водії часто забувають

Зазвичай навіть початківці водії знають, які витратні матеріали в автомобілі потрібно міняти обов'язково - наприклад,…

26.10.2025

Дизельні автомобілі в Європі на межі завершення ери

За даними GlobalData, частка дизельних автомобілів на ринку Західної Європи вперше опустилася нижче психологічної позначки…

25.10.2025

Audi готує новий електричний хетчбек, який замінить A1 та Q2

Компанія Audi розпочала тести нової моделі початкового рівня, яка покликана замінити A1 і Q2 -…

25.10.2025

Чи подорожчає пальне після санкцій Трампа

Після рішення Дональда Трампа запровадити нові санкції проти російської нафтової галузі на українському паливному ринку…

25.10.2025

BMW і Mercedes-Benz створюють альянс для розвитку гібридів

Європейський ринок електромобілів переживає непрості часи: темпи впровадження нових електричних моделей сповільнилися, а автовиробники знову…

25.10.2025

Які культові моделі зникнуть із конвеєрів у найближчі роки

Автовиробники переживають масштабні зміни: електромобілі та кросовери швидко захоплюють ринок, а суворі екологічні стандарти та…

25.10.2025