В останні роки автовиробники почали випускати свої автомобілі із заздалегідь запрограмованим старінням. Це означає, що машини здатні зберігати свої функції протягом дії гарантійного терміну, проте надалі вимагають великих вкладень для відновлення. Експерти розповіли про чотири основні причини, через які сучасні машини стали одноразовими.
Що ще відомо
Якщо раніше автовиробники наголошували на довговічності, зараз ситуація змінилася. Для отримання прибутку компанії випускають великі партії машин щороку. Тому вже на етапі розробки проводяться дії, які призводять до обмеження ресурсу основних автокомпонентів, що стає причиною частішого оновлення машин.
Крім того, виробники намагаються зробити вагу машин менше. А це призводить до появи великих складнощів та скорочення ресурсу основних вузлів. Результатом стає сильне здешевлення матеріалів, що використовуються для виробництва основних вузлів. Циліндри та поршні починають виготовляти з алюмінію замість чавуну, при цьому зменшує їх масу, роблять тоншими стінки та короткі спідниці. В результаті погіршується теплообмін і збільшується ризик перегріву двигуна.
Крім того, замість надійних автоматичних коробок передач все частіше встановлюють варіатори та роботизовані трансмісії, які дешевші, але менш довговічні. Одноразовими машинами стає також через використання каталітичних нейтралізаторів, які починають руйнуватися вже через 3-5 років після покупки машини. В результаті з’являється керамічний пил, що осідає на стінках циліндрів, що призводить до утворення задир.