Купити машину на вторинному ринку – це ризик навіть для досвідчених водіїв. Скручують пробіг, приховують іржу, вологу та аварійний стан. Ми продовжуємо розкривати таємниці, після яких вас не надурять. Як купити вживане авто та не втратити свої гроші розповідають Факти.
Візуальний огляд, тест-драйв, самостійна перевірка автомобіля під час руху, новомодні прилади, «своя» СТО. Усе це, звісно, трохи може вам допомогти. Але практика показує, що виявити недоліки автомобіля, підготованого майстрами для продажу, дуже важко.
Майданчики для продажу машин щонайменше вбережуть вас від крадіжки ваших грошей. Нададуть можливість для торгів, незручних запитань до експертів. Тут найчастіше розказують усю правду та мають надавати вам усі необхідні прилади для тестування. Тобто вам не треба шукати та брати в оренду, наприклад, прилад, що вимірює товщину лакофарбового покриття.
Професіонали запевняють: ці прибори не вбережуть вас від обману. Умільці можуть робити такі дива, що ніхто не здогадається, що машина бита і фарбована. Але задля спокою перевірити приладом все-таки можна. Але краще, якщо це буде робити фахівець, якому довіряєте ви.
Ось приклад, коли прибор не збреше, але продавець обдурить. Якщо умільці поставлять, наприклад, нову деталь, крило, бампер, тощо і знову пофарбують його, то прилад покаже заводську величину.
Пробіг – не показник. Його перевіряють за вторинними ознаками: зношеність гуми, стан салону, керма, лакофарбового покриття. Тож, якщо пробіг скромний, а руль потертий, скоріше за все, його «підкрутили». Відмотати пробіг – легка справа. Коштує ця послуга від 400 гривень. Оптимальний пробіг – до 100 тисяч кілометрів. Такий зазвичай буває в автомобілів до п’яти років.
Професіонали радять: після покупки авто на вторинному ринку у будь-якому випадку замінить ремінь ГРМ, мастило, усі фільтри. Адже не факт, що заявлений пробіг співпадає з реальним.
Перевірте іржу. Не страшно, якщо вона є. Страшно – якщо вона «проїла» автівку наскрізь. На ринку вживаних авто є також послуги псевдоекспертів. Будьте обережні, щоб не потрапити у пастку нерозумної економії. Ніяких гарантій за ваш вибір ці люди не несуть. Майте на увазі: продавці частенько працюють в ланці з автомеханіками на СТО.
Купляючи машину на вторинному ринку, можна натрапити на так званих «потопельників». Левова частка таких авто прибуває до нас із Європи чи США. Але й місцеві машини, що були затоплені, теж трапляються. Ззовні виглядають начебто непогано, але треба придивитися до перших ознак. Найголовніші – специфічні запахи та іржа там, де її не повинно бути. Якщо з відкритих дверей відчуваєте різкий запах пахощів – будьте обережні. Саме таким чином найчастіше намагаються приховати аромат вологи. Подивіться, чи є корозія під килимками, наприклад, у багажнику, під обшивкою, пластиковими накладками, гумовими заглушками. Знайшли там іржу – є привід задуматися. При найменшій підозрі, що автомобіль був відновлений після утоплення, відвезіть його у сервісний центр до фахівців-електриків, які зможуть діагностувати стан електронної системи.