Амортизація – це явище, яке торкається майже всіх нових автомобілів. За рідкісним винятком (чи то ексклюзивність або лімітований тираж) через рік після покупки машини коштують помітно дешевше, ніж колись були припарковані в стінах автосалону.
Для одних моделей амортизація може бути незначною, тоді як інші навпаки страждають від неї більше за інших. Нове дослідження iSeeCars розкрило список машин, які втрачають в перший рік експлуатації найбільше.
В основу дослідження лягли дані, зібрані в США, але навіть воно дозволяє отримати перше уявлення про те, які машини знецінюються швидше за інших.
Виявилося, що найневигіднішим в якості інвестиції автомобілем є Mercedes EQS . Електромобіль штутгартської марки за підрахунками аналітиків втрачає за перші 12 місяців з моменту покупки в середньому 47,8% своєї початкової ціни.
Трохи краще, але все одно жахливо, справи з ще однією “електричкою” – Nissan Leaf . Японський хетчбек знецінюється за перший рік експлуатації на 45,7%, а трійку за цим показником займає Jaguar F-Pace із втратою вартості 35,4%.
Четверте місце застовпила за собою Alfa Romeo Giulia , яка дешевшає за рік у середньому на 33,4% від власної ціни у новому стані.
П’ята і шоста рядки в цьому анти-ТОПі дісталися двом електричним «корейцям» – Kia EV6 і Hyundai Ioniq 5 . З’ясувалося, що через рік з покупки вони дешевшають у середньому на 33,3 та 32,9% відповідно.
Сьомим став Volkswagen ID.4 (-32,9% від своєї початкової ціни за рік), а восьмим Alfa Romeo Stelvio (-32,3%). Далі розташувалися: Nissan Murano (-32%), Mercedes-Benz C-Class (-31,5%), BMW 7-Series (-29,8%) та Ford Mustang Mach-E , що знецінюється за перший рік використання на 29 8% від своєї початкової вартості.