Categories: Авто

Чому не можна встановлювати колеса діаметром більше заводських

Share

Спочатку визначимося з тим, що означає фраза «більше заводських». Справа в тому, що практично для всіх автомобілів виробники пропонують кілька варіантів розмірності колісних дисків і шин: кожен з цих варіантів схвалений виробником, оскільки пройшов випробування і означає не тільки фізичну можливість встановити колеса на автомобіль, але і оптимальність експлуатаційних параметрів.

Таким чином, якщо ви купили автомобіль з дисками діаметром 15 дюймів, але в іншій комплектації виробник пропонує 17-дюймові колеса, ви можете самостійно встановити такі і на свою машину, не побоюючись негативних наслідків. Однак перед установкою обов’язково варто перевірити допустимі розміри коліс для вашого автомобіля в керівництві по експлуатації, щоб переконатися в технічній можливості і правильно вибрати розмірність дисків і шин.

Говорячи ж «більше заводських», ми маємо на увазі перш за все колеса, розмір яких перевищує параметри, рекомендовані виробником. Саме такі «експерименти» впливають на експлуатаційні характеристики. Однак навіть якщо діяти в межах дозволеного виробником, фізику не обдуриш, і установка 17-дюймових коліс замість 15-дюймових, зрозуміло, теж не пройде непоміченою – багато з того, що буде перераховано нижче, буде справедливим і в цьому випадку.

Також визначимося з тим, що колесо – це готовий до установки елемент в зборі, що складається з шини і колісного диска. І «збільшення» в цьому сенсі – поняття багатозначне: адже збільшення діаметра диска зовсім не обов’язково означає збільшення діаметра колеса. Розберемося по порядку.

Чим шкідлива установка великих дисків?

Перш за все диски більшого діаметру, як правило, мають більшу вагу – а отже, зростає маса без амортизації. Більш важке колесо складніше розкрутити двигуну – тобто, витрата палива стане вище, а динаміка – гірша. Крім того, збільшення безамортизаційної маси позначається і на ресурсі підвіски – вона розрахована на певне навантаження, обмежену штатними колесами.

Збільшенню діаметра диска зазвичай супроводжує і зростання його ширини, а також зміна вильоту (глибини посадки диска в колісної арки). Це змінює параметри роботи ступичні підшипників, збільшуючи навантаження на них, і відчутно скорочує їх ресурс. Залежно від ступеня відхилення параметрів від штатних підшипники можуть прослужити на 20-30% менше, а можуть і «сипатися» буквально кожні кілька тисяч кілометрів.

Ну а тепер перейдемо від дисків до шин – адже збільшення діаметра диска змінює і параметри встановлених шин.

Чим шкідлива установка великих шин?

Правило про зростання ваги зі збільшенням розміру справедливо і для шин: як правило, шини більшого посадкового діаметра мають велику масу, яка додається до маси колеса в зборі та підсумкової маси.

Другий недолік пов’язаний з тим, що в переважній більшості випадків збільшення діаметра диска відбувається за рахунок зменшення профілю шини: тобто, щоб нові великі диски влізли в арку, на них потрібно надягти низькопрофільну гуму. Ну а зменшення профілю – це погіршення плавності ходу і загального комфорту автомобіля. Крім того, більш «тонка» шина гірше гасить ударні навантаження і більше передає їх далі – на диск і підвіску. Таким чином, їзда на низькопрофільних шинах по неідеальних дорогах означає зниження ресурсу підвіски і дисків і відповідне збільшення експлуатаційних витрат, в тому числі і на шини, ризик пошкодити які зростає зі зменшенням профілю.

Так, ще один непрямий, але все ж недолік – це фінансова сторона питання. Більше грошей доведеться віддати не тільки за нові диски, але і за гуму для них, і за шиномонтаж, і за потенційний ремонт низькопрофільної шини.

Ну а ще в числі неприємних наслідків можна згадати зміну точності показань спідометра: спочатку спідометри зазвичай налаштовують на легке завищення показань щодо реальної швидкості, і з поступовим зростанням діаметра колеса він спочатку стане точніше, а потім буде «брехати» все сильніше. Крім того, зі збільшенням ширини шини зростає її схильність до аквапланування.

Чи є плюси в установці великих коліс?

Звичайно, збільшення діаметра колеса не означає суцільні недоліки, є в ньому і позитивні сторони. Наприклад, колеса більшого діаметру означають збільшення дорожнього просвіту, а також збільшення максимальної швидкості – адже за один оборот колесо більшого діаметру проходить більший шлях. Зростання ширини гуми означає збільшення плями контакту з дорогою і, відповідно, зчеплення з нею – це поліпшує керованість автомобіля і швидкість проходження поворотів.

Джерело avtodream.org

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • бред! больше диск при одинаковом наружном диаметре колеса и меньше вес резины. ,что в массе колеса 65-70%.так что увеличивая диаметр диска уменьшаем неподрессоренную массу.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Українцям розповіли, чим загрожує перевищення рівня оливи у двигуні

Підвищений рівень масла в двигуні машини, незалежно від типу агрегату - бензинового або дизельного, може…

12.11.2024

Названо модель Toyota, яку не варто купувати на вторинному ринку

Toyota традиційно сприймається як надійний, невибагливий та ремонтопридатний бренд, автомобілі якого цінуються на вторинному ринку…

12.11.2024

11 найнадійніших седанів, серед яких особливо виділяється Toyota

Ми вже писали про автомобілі , які мають багато шансів проїхати 400 тис. км і не розвалитися.…

12.11.2024

Чому водіям слід вмикати кондиціонер взимку

Взимку часто хочеться заощадити трохи пального, тож багато хто вимикає кондиціонер, вважаючи, що це справді…

12.11.2024

Volkswagen збиратиме автомобілі на новій платформі

Volkswagen планує випускати нові електричні автомобілі у Китаї на платформі CEA (China Electrical Architecture), розробленої…

12.11.2024

Уперше показано унікальну фару нової моделі Mercedes-Benz

Нечасто зустрінеш ситуацію, коли генеральний директор компанії репрезентує ще засекречену модель. Однак перша людина у…

12.11.2024