Categories: Авто

Українські дороги зміняться до невпізнанності

Share

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновлює державні будівельні норми, зокрема, в частині організації велосипедного руху вводить обов’язкове проектування велосипедних доріжок і смуг під час нового будівництва та реконструкції доріг. Відповідна норма міститься у новому ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів».

Про це повідомили у прес-центрі Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, пише Твоя МАШИНА.

Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.

«В усіх цивілізованих країнах Європи і світу велосипеди є чудовою альтернативою громадському транспорту або авто. У Нідерландах взагалі хочуть ввести грошову доплату тим працівникам, які добираються на роботу на велосипедах, щоб ще більше популяризувати цей рух та зменшити кількість машин на дорогах. У нас можливо теж чимало людей хотіли би так їздити на роботу, але через відсутність організованого велосипедного руху, окремих велодоріжок та смуг, це не тільки незручно, а ще й небезпечно. Тому в новому ДБН щодо вулиць і доріг ми ввели обов’язкове проектування велодоріжок і смуг на дорогах та прописали чіткі вимоги щодо їх влаштування та параметрів», — сказав він.

Згідно з новим ДБН, велосипедні доріжки та велосипедні смуги слід влаштовувати на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, що забезпечують під’їзд велосипедистів до житлових, громадських будинків, промислових підприємств, об’єктів масового відвідування, відкритих автостоянок і гаражів.

— Велосмуги повинні проектуватися лише для одностороннього руху, велодоріжки мають бути переважно односторонніми з обох боків вулиці.

— За наявності забудови з одного боку вулиці слід влаштовувати велодоріжку двостороннього руху на забудованій стороні.

— За наявності велоруху на вулицях з одностороннім рухом його слід передбачати в обох напрямках, у тому числі, з використанням зустрічної велосмуги.

У залежності від категорій вулиць і доріг визначаються відповідні форми організації велосипедного руху в населених пунктах:

Визначається мінімальна ширина велосипедних смуг та доріжок при новому будівництві або реконструкції:

За словами Парцхаладзе, такі зміни дозволять суттєво підвищити безпеку та комфорт, зокрема, велосипедистів на дорогах та сприятимуть активному розвитку велосипедного руху як альтернативи громадському транспорту.

Нагадаємо, що у новому ДБН також міститься норма щодо ширини смуг руху в містах і селах. Так, з метою впровадження європейських стандартів щодо безпеки на дорогах за новою нормою максимально можлива ширина всіх смуг руху становить 3,75 м, але їх можна і потрібно звужувати в залежності від призначення вулиць і інтенсивності машинопотоку — до 2,75-3,5 м. Реалізація цієї норми, у тому числі, сприятиме ефективному розвитку велосипедного руху за рахунок облаштування окремих смуг для них.

Оновлений ДБН вже опублікований і вступить в силу з 1 вересня 2018 року.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ПДР

Останні записи

BMW готує нові ексклюзивні моделі для підрозділу M

BMW, відома своїми рідкісними серіями, схоже, хоче зробити ексклюзивні моделі трохи доступнішими, але не менш…

01.07.2025

Як не нашкодити собі під час складання протоколу за порушення ПДР

Складання протоколу за порушення правил дорожнього руху часто стає стресом для водія, проте варто пам'ятати:…

01.07.2025

Toyota представила стильну спецверсію Prius Night Shade з потужним гібридом

Відбулася прем'єра спеціальної версії плагін-гібридного Toyota Prius під назвою Night Shade. Модель вирізняють глянцеві чорні…

01.07.2025

Названо 12 авто, які здатні проїхати 400 000 км без поломок

Сучасні автомобілі все рідше долають позначку у 200 тисяч кілометрів пробігу, а деякі потребують ремонту…

01.07.2025

Mazda показала офіційні фото нового покоління CX-5

До презентації нового покоління Mazda CX-5 2026 залишилося зовсім небагато часу - офіційна прем'єра запланована…

01.07.2025

Що робити, коли уникнути аварії неможливо: практичні рекомендації водіям

Дорожня аварія завжди пов'язана зі стресом, але якщо зіткнення вже неминуче, важливо розуміти, як мінімізувати…

01.07.2025