Categories: Авто

Українські дороги зміняться до невпізнанності

Share

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновлює державні будівельні норми, зокрема, в частині організації велосипедного руху вводить обов’язкове проектування велосипедних доріжок і смуг під час нового будівництва та реконструкції доріг. Відповідна норма міститься у новому ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів».

Про це повідомили у прес-центрі Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, пише Твоя МАШИНА.

Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе.

«В усіх цивілізованих країнах Європи і світу велосипеди є чудовою альтернативою громадському транспорту або авто. У Нідерландах взагалі хочуть ввести грошову доплату тим працівникам, які добираються на роботу на велосипедах, щоб ще більше популяризувати цей рух та зменшити кількість машин на дорогах. У нас можливо теж чимало людей хотіли би так їздити на роботу, але через відсутність організованого велосипедного руху, окремих велодоріжок та смуг, це не тільки незручно, а ще й небезпечно. Тому в новому ДБН щодо вулиць і доріг ми ввели обов’язкове проектування велодоріжок і смуг на дорогах та прописали чіткі вимоги щодо їх влаштування та параметрів», — сказав він.

Згідно з новим ДБН, велосипедні доріжки та велосипедні смуги слід влаштовувати на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, що забезпечують під’їзд велосипедистів до житлових, громадських будинків, промислових підприємств, об’єктів масового відвідування, відкритих автостоянок і гаражів.

— Велосмуги повинні проектуватися лише для одностороннього руху, велодоріжки мають бути переважно односторонніми з обох боків вулиці.

— За наявності забудови з одного боку вулиці слід влаштовувати велодоріжку двостороннього руху на забудованій стороні.

— За наявності велоруху на вулицях з одностороннім рухом його слід передбачати в обох напрямках, у тому числі, з використанням зустрічної велосмуги.

У залежності від категорій вулиць і доріг визначаються відповідні форми організації велосипедного руху в населених пунктах:

Визначається мінімальна ширина велосипедних смуг та доріжок при новому будівництві або реконструкції:

За словами Парцхаладзе, такі зміни дозволять суттєво підвищити безпеку та комфорт, зокрема, велосипедистів на дорогах та сприятимуть активному розвитку велосипедного руху як альтернативи громадському транспорту.

Нагадаємо, що у новому ДБН також міститься норма щодо ширини смуг руху в містах і селах. Так, з метою впровадження європейських стандартів щодо безпеки на дорогах за новою нормою максимально можлива ширина всіх смуг руху становить 3,75 м, але їх можна і потрібно звужувати в залежності від призначення вулиць і інтенсивності машинопотоку — до 2,75-3,5 м. Реалізація цієї норми, у тому числі, сприятиме ефективному розвитку велосипедного руху за рахунок облаштування окремих смуг для них.

Оновлений ДБН вже опублікований і вступить в силу з 1 вересня 2018 року.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: ПДР

Останні записи

Названо автомобілі, які найбільше викрадають у США

Зростання кількості крадіжок корейських автомобілів витіснило пікапи, які довгий час були найпоширенішою метою американських викрадачів.…

12.05.2024

Honda будує плани на своє гібридне майбутнє

Honda Motor Co. заявила про намір значно наростити інвестиції у дослідження та розробки у поточному…

12.05.2024

Новий недорогий китайський електромобіль вийшов краще за Ferrari і Porsche

Минулого місяця ми згадували, що автомобіль IM L6 пройшов випробування на ухилення від зіткнення з…

12.05.2024

Ford показав перший знімок гоночного супервсюдихода Ranger Raptor для “Дакара”

Компанія Ford показала перший знімок гоночного Ranger Raptor для Дакара. У 2024 році заводська команда…

12.05.2024

Дев’яте покоління Toyota Camry вже стало на конвеєр

На заводі Toyota в Кентуккі, який є найбільш довго працюючим автовиробничим центром Toyota у США…

12.05.2024

Volkswagen готує до виходу на ринок оновлений Volkswagen Tiguan

Volkswagen анонсує випуск оновленої версії Tiguan 2025 року , що є найбільш просунутим і енергоефективним…

12.05.2024