Нова LADA Vesta NG з мотором 90 сил та «механікою» набирає першу «сотню» за нескінченні 13,6 секунди. Чи буває гірше? І хто, якщо не Vesta NG, найповільніша машина на планеті? Давайте розумітися.
Як «букашки» з’являються на ринку
Ми вже якось зніжилися і звикли, що машини для розвинених ринків виходять з 10 секунд до першої сотні. Але на ринках, що розвиваються (Південна Америка, Південно-Східна Азія) на чолі кута інші цінності.
Яка найповільніша машина у світі, там нікого не хвилює. Головне – щоб авто було конструктивно простим і, отже, дешевим, щоб якнайбільше людей могли собі дозволити особистий транспорт.
Так з’являються малопотужні «букашки» з моторами об’ємом із пляшку квасу.
Топ-5 найповільніших машин у світі
Tata Nano
Номер один у списку претендентів на звання “найповільніша машина на планеті” Tata Nano. На набір першої «сотні» у нього йде майже півхвилини! Якщо бути точним, то 29,4 секунди, за якими слідує «стеля».
Максимальна швидкість Nano складає лише 105 км/год, що не дивно. Під капотом мікролітражки ховається 0,6-літровий моторчик із віддачею всього 38 л. с. Це, звичайно, вже не 50-кубовий мопед, але до гордого звання “автомобіль” теж якось не дотягує.
Незважаючи на копійцеву вартість (2 500 $) і бурхливий розвиток домашнього авторинку в Індії, хітом автомобіль не став – продаж виявився нижчим за прогнози. Далася взнаки і слабка надійність мікромобіля (зустрічалися окремі випадки займання), яка породила сприйняття автомобіля як неякісного, та ще й небезпечного.
За своїм наповненням Nano мало відрізнялася від так популярних в Індії скутерів: ні ABS, ні подушок безпеки. З усіх досягнень цивілізації у машині є лише кондиціонер.
Провал був неминучим.
Hyundai i10
Hyundai i10 – інший хіт ринків, що розвиваються, від корейців і найповільніший автомобіль у їхній лінійці. У версії з початковим мотором (1,0 л, 67 л. с.) у парі з роботизованою трансмісією він досягає 100 км/год через 17,8 секунд після старту.
Виправданням такої немочі може бути хіба що витрата палива: у заміському режимі він заявлений на позначці 4,4 л/100 км. Щоправда, хто у своєму розумі посунеться на такому на заміську трасу?
Причому, на відміну від Nano, мікромобіль i10 від Hyundai – повноцінний транспортний засіб: 4 (з натяжкою – 5) посадочних місць і все знайоме по інших корейських автомобілях оснащення:
-
медіасистема
-
підігрів крісел;
-
клімат контроль;
-
подушки безпеки.
Цілком згодиться на роль автомобіля для навчання водінню або як друга машина в сім’ю, від якої не потрібно з комфортом доставити всіх у відпустку до Сочі, а треба лише довезти пакети від супермаркету додому.
Renault Clio
Бестселер Старого Світу. Втім, шкодувати нема про що: це найповільніший автомобіль в актуальній гамі Renault, явно не межа мрій.
Початкова версія Renault Clio оснащується 65-сильним (95 Нм) трициліндровим атмосферником 1,0 літр. Прискорення до 100 км/год такого Clio займає 16,4 секунди.
Інші переваги в ньому за такі гроші теж надумаєшся знайти. За внутрішнім наповненням він мало відрізняється від більш поширених у наших краях «Рено Сандеро» і навіть багато в чому його повторює.
Усередині у Clio знайдемо:
-
той самий блок клімат-контролю;
-
таку ж просту медіасистему.
Та й їде Sandero не гірше за європейського побратима. Навіть краще. Топ-версія зі 113-сильним мотором розганяється до першої сотні за зовсім не соромні 10,7 секунд – далеко не найповільніший автомобіль вдруге!
Dacia Duster II GPL
Другий Duster у всьому світі збирається поступитися місцем третьому поколінню, але поки що актуальний попередник. Є у нього модифікація, яка працює на скрапленому природному газі.
Її трициліндровий двигун розвиває 100 сил (160 Нм) і розганяє кросовер до сотні за 13,8 секунд. Максимальна швидкість автомобіля – 168 км/год. Проте витрата палива в такій модифікації в змішаному циклі – всього 7 л/100 км. Варто постраждати на розгоні. Мабуть.
Але в будь-якій незрозумілій ситуації, звичайно, Duster треба дивитися дизельний, з гарним тяговитим, економічним 1,5-літровим двигуном. Жвавим його теж не назвеш (майже ті ж 13,2 секунди до першої сотні), зате на бездоріжжя такий Duster в умілих руках і на правильній гумі може втерти ніс і куди більш іменитим позашляховикам. Про кросоверів взагалі не говоримо: вони йому підметки годяться навряд.
Mitsubishi Space Star
Ще один хіт для бідних ринків цього разу від японців. Базовий хетч Space Star комплектується 71-сильним (88 Н*м) трициліндровим двигуном об’ємом 1,0 літр. Розгін до 100 км/год займає 13,6 секунди, максимальна швидкість – 172 км/год.
За ці гроші покупець може розраховувати на дуже не бідний набір за такі гроші:
-
кондиціонер;
-
ейрбегі;
-
обігрів сидінь;
-
медіасистема з керуванням на кермі.
А наявність клімат-контролю та варіаторної трансмісії додає чимало очок у її скарбничку, роблячи цікавим вибором на роль першої машини у водійській кар’єрі чи подарунку дитині на 18-річчя.