Чи може 4-циліндровий двигун бути потужнішим за V8? У це важко повірити, так що здебільшого відповідь виявиться негативною. Але даремно, оскільки у світі сьогодні існує чимало «четвірок», які перевершують за показниками віддачі легендарні V8.
Honda K20C1 2.0
Цим двигуном оснащений новий Honda Civic Type R. 2-літровий 4-циліндровий агрегат з індексом K20C1 з турбонаддувом розвиває 315 кінських сил при 6500 оборотів за хвилину і 420 Нм крутного моменту, тобто по 157,5 лс. на кожний літр.
Вся ця потужність досягається завдяки безпосередньому впорскування і високопоточній малоінерційній одноциліндровій турбосистемі, яка включає електричний нагнітальний клапан для точного контролю тиску «наддува».
BMW B48 2.0
Мотор BMW, що приводить в рух сьому серію у версії iPerformance xDrive, володіє робочим об’ємом в 2 літри і піковою потужністю в 258 к.с. (128 “сил” на літр), генеруючи 406 Нм крутного моменту. Цього більш ніж достатньо для того, щоб легко розганяти німецький седан до потрібних швидкостей і при цьому відповідати нормам викидів.
Subaru EJ257 2.5
2,5-літровий оппозитник, що встановлюється під капот Subaru WRX STi, видає 315 кінських сил і 393 Нм моменту. Таким чином, на кожен літр припадає по 125,7 к.с., що навіть більше, ніж у випадку з Lamborghini Aventador (по 119,6 к.с. на літр).
Однією з головних “фішок” цього мотора є не тільки висока продуктивність, але ще й дуже плавна робота.
Jaguar Ingenium I-4 2.0
Компанія Jaguar відома своїми високопродуктивними двигунами. І один із них – це 2-літровий агрегат Ingenium I-4, що демонструє баланс між потужністю та ефективністю.
Мотором комплектують Jaguar F-Pace, де він забезпечує 300 кінських сил і 400 Нм моменту, що крутить, тобто по 152 к.с. на кожний літр свого обсягу.
Porsche MA2.2 2.0
Коли Porsche встановив 2-літровий 4-циліндровий двигун MA2.2 на 718 (Boxter і Cayman) замість колишнього шестициліндрового блоку, це було сприйнято як крок назад. Однак завдяки турбонагнітач його віддача виявилася досить висока – 355 кінських сил і 419 Нм.
Volkswagen EA888 2.0
Двигун, який працює під капотом VW Golf R. 2-літровий мотор забезпечує потужність 320 кінських сил і 420 Нм, розганяючи маленький хетчбек з місця до 100 кілометрів на годину всього за 3,9 секунди.
Mitsubishi 4B11T-Type
Культовий двигун, відомий за моделлю Lancer Evolution X, який доводить, що для генерування високої потужності зовсім необов’язково мати великий робочий об’єм.
Двигуну Mitsubishi цілком вистачає його двох літрів з турбіною для того, щоб видавати 295 кінських сил і 406 Нм моменту. Співвідношення потужності до літра у випадку з ним становить 147,5 л. на літр.
Ford EcoBoost 2.3
2,3-літровий мотор EcoBoost, що ставиться в Ford Mustang, виглядає дивно на тлі 5-літрового V8, також відомого за цією моделлю. Але це забобон, якого вже час позбуватися.
Потужність «четвірки» складає вражаючі 315 кінських сил, а момент, що крутить, дорівнює 434 Нм (по 136,8 л.с. на кожен літр), що робить його одним з найбільш продуктивних серед 4-циліндрових блоків.
Mercedes-Benz M139L 2.0
Двигун, за допомогою якого Mercedes-Benz кидає виклик законам фізики та механіки, а також перший у світі серійний двигун, що використовує електричний турбонаддув, запозичений безпосередньо з Формули-1.
Завдяки своїй технологічності 4-циліндровий агрегат розвиває 476 кінських сил і 545 Нм моменту, що крутить, і встановлюється на Mercedes-AMG C63 S E Performance, де пару йому становить електромотор потужністю 204 к.с. У результаті сумарна віддача цього тандему досягає позначки 680 кінських сил.