Тепер, коли повністю та частково автономні транспортні засоби офіційно стали реальністю у нашому суспільстві, їх тестують, щоб побачити результати впровадження технологій, і ці тести починають приносити свої плоди.
Нове дослідження, представлене Віндзорським університетом Канади та Лабораторією людських систем, пролило світло на досить неперевірену тему: нашу здатність звертати увагу на фактичне керування, коли ми знаходимося за кермом автомобіля з автопілотом 2-го рівня (L 2). Вчені з’ясували, що ми по-різному реагуємо, керуючи таким транспортним засобом, і поки що деякі думають, що вони надто багато звертають уваги на дорогу, їхньої абстрактності достатньо, щоб збільшити кількість аварій.
Загалом було протестовано широкий спектр аспектів поведінки та функцій водія, включаючи «когнітивне навантаження, фізіологічну активацію та розподіл зорової уваги». Все це відслідковувалося протягом 80 хвилин під час ручного (L0) та автономного (L2) керування автомобілем Tesla Model 3 2022 року. Фахівці також відстежували варіабельність та стійкість серцевого ритму, розмір зіниць, частоту моргання, а також погляди не на дорогу.
Результат: під час роботи L2 водії частіше відводили погляд від проїжджої частини у бік сенсорного екрану автомобіля. Тривалість погляду на сенсорний екран автомобіля також була більшою, що дозволяє припустити, що візуальна увага водія була довше зосереджена осторонь дороги. Простіше кажучи, з увімкненим автопілотом ми не звертаємо уваги на найважливіший аспект водіння: дорога і те, куди ми йдемо. Вам не потрібно мати вчений ступінь, щоб зрозуміти наслідки цього.