Незважаючи на війну, Україна не здала своїх позицій на європейському автомобільному ринку. Завдяки зусиллям імпортерів та впевненості виробників, на другий рік після війни в Україні вперше було представлено велику кількість автомобілів. Майже половина новинок належить до сегменту кросоверів.
Škoda Kamik.
Найменший з кросоверів чеського виробництва не зазнав у 2023 модельному році жодних революційних змін. Усередині використовується та ж платформа A0 від Volkswagen AG, з достатніми змінами в екстер’єрі. Спереду з’явилися нові фари, новий бампер і радіаторна решітка, а ззаду – нові ліхтарі.
Всередині Camic став багатшим, з цифровою 8-дюймовою панеллю приладів і 8,25-дюймовим сенсорним дисплеєм на всіх версіях. За додаткову плату ці екрани можна збільшити до діагоналі 10,25 та 9,2 дюймів відповідно. Лінійка двигунів для українців включає надувні агрегати з невеликим робочим об’ємом, такі як TSI, а також старомодний двигун 1.6 MPI, який є незмінним фаворитом в країні. Коробки передач – механічна та автоматична, а також преселективна DSG. Повного приводу немає, але ніхто не стверджує, що автомобіль призначений для серйозного бездоріжжя.
Peugeot 408.
Французький бренд Peugeot привіз в Україну нову і багато в чому незвичайну модель, оскільки вона народилася на перетині відразу трьох класів: позашляховика, хетчбека і купе. Його, мабуть, можна вважати “піднятим” фастбеком, але з укороченою задньою частиною. Салон просторий, з несподівано великим простором для задніх пасажирів. Зона водія оснащена фірмовою технологією 3D i-Cockpit з двома 10-дюймовими екранами.
Силовий агрегат лише один, але потужний – 1,6-літровий бензиновий турбодвигун потужністю 215 к.с., вже відомий за іншими моделями. Загалом технічне оснащення кросовера схоже на Peugeot 308, тому обслуговування не буде проблемою, незважаючи на його виняткові форми.
Nissan Qashqai.
Японська команда представила гібридну версію Nissan Qashqai. Причому гібрид має цікаву послідовну систему, що рідко використовується, яка також відома за іншою моделлю Nissan – X-Trail. Згідно з цією системою, бензиновий двигун взагалі не з’єднаний з ведучими колесами. Бензиновий двигун завжди працює для приводу генератора, який, у свою чергу, виробляє енергію для зарядки акумулятора і тягового двигуна.
Таким чином, автомобіль поводиться як “чистий” електромобіль. Він прискорюється тихо, плавно і швидко, а водієві не потрібно керувати двигуном або коробкою передач. Окрім зручності, власники гібридних автомобілів можуть зменшити споживання пального та покращити екологічні показники.
Citroen C5 Aircross.
Французький бренд Citroën випустив вже добре відомий в Україні C5 Aircross, але з особливою силовою установкою. У новому автомобілі використовується плагін-гібридна система, тобто це гібридний автомобіль, який може підзаряджатися від зовнішнього джерела живлення. Автомобіль поєднує в собі переваги класичного електромобіля та звичайного транспортного засобу з двигуном внутрішнього згоряння.
Для коротких поїздок на відстань до 55 км водій може заряджати батарею біля дому або роботи і використовувати виключно електричний привід. Для довших поїздок використовується бензиновий двигун, а коли батарея розряджається, активується бензиновий двигун. Фактично, нова модель має три режими руху: електричний, гібридний та спортивний. В останніх двох бензиновий двигун та електродвигун працюють в тандемі, вмикаючись разом або по черзі, коли це необхідно для досягнення бажаних результатів, таких як швидке прискорення або економічна, плавна їзда.
Toyota Corolla Cross.
Успішна світова модель Toyota тепер доступна з гібридною силовою установкою в європейській версії. Система побудована на базі Toyota п’ятого покоління – 2,0-літровий бензиновий двигун, електродвигун, автоматична коробка передач та електронний модуль. В Україні Corolla Cross доступна лише з переднім приводом, але, на щастя, є кілька режимів руху.
Примітно, що окрім Eco та Sport, є ще й чисто електричний EV, хоча заряду батареї вистачає лише на невелику відстань. Втім, шасі Corolla Cross – це більше про комфорт, ніж про гонки на швидкість.
Коротше кажучи.
Ви також могли помітити, що до п’ятірки найбільш вражаючих, на наш погляд, “кросоверних” прем’єр увійшли три електрифіковані автомобілі. Важко зрозуміти, чим вони принципово кращі за старі добрі бензинові чи дизельні авто, але ці гібриди не завжди мають альтернативу: чи справді ДВЗ програють електромобілям? Наразі важко сказати, адже серед хітів 2023 року, схоже, немає жодного “чистого” електромобіля.