Раніше відома за дизелями, на багатьох бензинових легкових авто система EGR дозволила знизити насосні втрати, скоротити витрати пального та навантаження, а також прибрати детонацію та підвищити ККД двигуна.
Але експерти підкреслюють, що рециркуляція газів, що відпрацювали, є далеко не скрізь. Наприклад, Chevrolet Cobalt оснащений системою EGR , а Hyundai Solaris , як і більшість простих авто, чудово обходиться без неї.
Існує думка, що рециркуляція газів засмічує трубки подачі, клапана та впускного тракту товстим шаром нагару. На підтвердження цієї теорії зазвичай наводяться фото із забитими маслянистим нагаром клапанами EGR.
Але гази забираються системою з випускного тракту, а там у справної силової установки немає ніякої олії, хіба що трохи сажі. Джерел масла всього два: велика кількість картерних газів (у поєднанні з поганою роботою масловідділювачів) та витоку крізь ущільнення турбокомпресора.
Звинувачувати (і тим більше відключати) EGR не варто, а ремонтувати відповідні вузли двигуна. Загалом на нових агрегатах система працює відмінно, але при пробігу приблизно 80 000 кілометрів вимагає промивання. Якщо далі застосовувати хороше паливо та олію, система проходить до 180 000 кілометрів. А ось ресурс клапана цієї системи продовжити не вдасться.
Leave a Comment