Без енергії у машині нічого не відбувається. У бензинових та дизельних автомобілях хімічна енергія зберігається в паливі, в електричних автомобілях енергія міститься в акумуляторних батареях. І зараз російські автомобілісти намагаються хоч якось заощадити на заправці, для чого навіть рідко користуються кондиціонером, вважаючи його одним з винуватців підвищеної витрати палива.Ми вирішили розібратися, чи багато бензину чи солярки споживає кондиціонер і чи допоможе його відключення істотно заощадити.
Компресор кондиціонера , як і генератор, працює від крутного моменту двигуна за допомогою ремінної передачі. У результаті залежно від конструкції автомобіля та умов його експлуатації при включеному кондиціонері витрата може зрости в середньому на 0,3 літра на 100 км .
Система кондиціювання повітря в автомобілі, як ми вже сказали, працює за рахунок механічної енергії компресора кондиціонера. Також система кондиціювання живиться і від електрики, що надходить від акумулятора . Вона необхідна для роботи системи вентиляції, яка подає повітря до салону транспортного засобу.
Зазвичай компресор кондиціонера рухається ременем, який рухається завдяки двигуну внутрішнього згоряння. Залежно від конструкції автомобіля механічна споживана потужність компресора кондиціонера становить від 2 до 6 кіловат .
Потреба потужності компресорів зі змінним робочим об’ємом залежить від вимог до охолодження салону і від налаштувань водієм системи керування кондиціонером .
Найбільша громадська організація автомобілістів Німеччини ADAC для того, щоб з’ясувати, скільки кондиціонер споживає палива, провела цікавий тест. Як приклад було взято автомобіль Skoda Octavia з 1,6-літровим двигуном. Далі фахівці протестували автомобілі на споживання палива з увімкненим та вимкненим кондиціонером за різних температурних режимів.
Для справедливості тесту на випробування було взято автомобілі з різною системою кондиціювання повітря в салоні: звичайний ручний кондиціонер, напівавтоматична кліматична установка та автоматичний клімат-контроль.
Так, під час тестування зовнішня температура становила 25 градусів. Далі включався кондиціонер із встановленням температури на +22 градуси. Також проводився тест на витрату палива за вимкненого кондиціонера.
У результаті фахівці вирахували середнє споживання палива системою кондиціювання та вентиляції. Виявилося, що за звичайного кондиціонування автомобіль споживав зайві 0,43 літра. При роботі напівавтоматичної системи охолодження салону машина почала споживати на 0,49 літра палива більше. При включеному автоматичному клімат-контролі споживання палива зросло на 0,36 літра на 100 км. шляху.
Цікаво, чи вигідніше замість включення кондиціонера відчиняти вікна? На це питання фахівці ADAC також дали вичерпну відповідь. В результаті тестів фахівці встановили, що при швидкості автомобіля від 80 км/год до 100 км/год при відкритих двох бокових вікнах витрата палива в середньому збільшується на 0,2 літра на 100 км шляху . Це відбувається через збільшення вітрової турбулентності та, відповідно, через погіршення аеродинамічного опору повітря.
Так що при русі на швидкості найвигідніше включати кондиціонер. Якщо швидкість руху машини невелика, дешевше відкривати вікна для зниження температури в салоні, ніж включати систему кондиціювання. Щоправда, це стосується автомобілів із звичайними двигунами внутрішнього згоряння.