Одні вважають, що позашляховикам з АКПП не місце за межами асфальтового покриття, інші стверджують, що на такій трансмісії спокійно можна лізти в важкопрохідні місця. Однак видання SPEEDME.RU поспілкувалося зі спеціалістами сервісних центрів, які запевнили — їздити бездоріжжя на машині з АКПП можна, але треба бути обережним.
Їзда на АКПП не така проста, як здається на перший погляд, а тим більше на бездоріжжі. Насамперед варто відзначити, що найбільш усталеним стереотипом є слабка надійність АКПП щодо механічної трансмісії. Безумовно, перші «автомати» в середині ХХ століття не блищали високою надійністю. Однак, на сьогоднішній день подібні КПП нерідко перевершують надійність своїх «механічних» побратимів.
Ще автоматичні трансмісії вимагають до себе набагато дбайливішого відношення і все здебільшого залежить від того, як їздити на таких автомобілях. У разі незнання основ управління даним агрегатом цілком можливі збої та поломки, які ініціюються самим власником.
Якщо на машині з АКПП ви застрягли в снігу або в бруді, то не потрібно розгойдувати машину, що забуксувала. В цьому випадку включення передач відбувається більш жорстко і на фрикціон коробки передач багаторазово зростає навантаження. Потрібно бути дуже обережним і знати можливості своєї машини.
Ну і звичайно ж, не забуваємо про спеціальні режими на коробці передач: L і Snow – знижена передача, як правило, використовується для руху по бездоріжжю на швидкості до 20 км/год, на різких спусках і підйомах. А режим Snow допомагає рухатися взимку, наприклад, при ожеледиці. Розгін у цьому режимі починається з другої передачі, що запобігає прослизу провідних коліс.
«При розгойдуванні навантаження на коробку, звичайно, є, але воно не таке велике, як здається. По суті, це рух туди-сюди. Інша річ, що під час буксування збільшується швидкість обертання коліс і „автомат“ намагається переключити передачу. Саме часті перемикання та гублять коробку, яка не охолоджується належним чином. Якщо ж зафіксувати передачу, то нічого страшного не станеться», – заявив автомеханік.
Найголовніше на бездоріжжі – це не застрягти. Хоча, якщо знати деякі нюанси водіння, ви зможете виїхати переможцем із будь-якої ями. Якщо потрібно виїхати в розгойдування, то потрібно вибирати режими Drive (для руху вперед) і Neutral (щоб машина відкотилася назад).
Категорично не можна різко газувати, довго буксувати і швидко перемикати режими D, N, R. Це не допоможе вибратися, а лише погіршить становище та призведе до швидкого виходу з ладу трансмісії.
Якщо перешкода у вигляді калюжі або бруду видно заздалегідь, то бажано долати її не знижуючи швидкості і зафіксувавши колеса в положенні «прямо». По колії краще не їздити, оскільки є ризик посадити автомобіль на днище.
Якщо у бруді зав’язнули всі 4 колеса, тоді треба використовувати підручні засоби та сили: трос, дошки, пасажирів, які допоможуть виштовхати авто. Якщо ж автомобіль все ж таки загруз, то не треба різко газувати і буксувати. Колеса ще глибше загрузнуть, машина закопається в пісок. Водію залишиться тільки шукати трактор або інше авто, яке допоможе витягнути машину, що застрягла.
Їзда по пересіченій місцевості вимагає від машини високого кліренсу, хорошого огляду, правильної геометрії кузова та потужного двигуна.
Якщо в машині є встановлені режими керування, варто активувати режим «Бруд» або «Off Road». Вони перенастроюють відгук на педаль газу та роботу АКПП, яка починає пізніше перемикати передачі, щоб уникнути перегріву.