Статті

Експерти розповіли чим старі ДВЗ кращі за нові

Досі водії з великим досвідом згадують старі двигуни, які за належного догляду ходили до 1 000 000 км! За радянських часів машини купували на все життя, і можна вважати одне – на той час імпортні та вітчизняні авто збирали з високою якістю і справді служили тривалий час без серйозних поломок. Чим вони котирувалися?

Атмосферний двигун

У той час про турбування двигунів просто не чули. Нагнітальний компресор хіба що використовувався в спортивних версіях авто! У серійних авто переважно використовували найпростіші атмосферні двигуни, які вирізнялися простотою, надійністю і непоганою прийомистістю. Про надійність можна сказати таке – знамениті двигуни від “Москвичів” УЗАМ-412 за кількох капітальних ремонтів ходили щонайменше 250 000, а часом – і ще довше!

Чавунний блок циліндрів

Сучасні алюмінієві двигуни попри всі свої переваги – легкість, підвищену теплопровідність і дешевизну – мають один істотний недолік – ходять вони не більше 250 000 км, оскільки зносостійкий шар на циліндрах повністю сточується. А щодо чавунних блоків циліндрів, то з них можна було зняти гільзи, прибрати еліпс на токарному верстаті і повторно використовувати.

Ремонтний комплект

У магазинах на той час продавали до 3-х ремонтних комплектів, які змінювалися в міру необхідності. Вартість цих ремонтних комплектів залишалася на низькому рівні, а досвідчений моторист міг перебрати двигун так якісно, що двигун ходив довгий час. Дизельні ДВЗ мали пробіг до 1 000 000 кілометрів, тоді як двигун від “ЗІЛ-130” міг ходити за умови капітального ремонту до 400 000 км, що в наш час вважається просто фантастикою, оскільки сучасні ДВЗ мають ресурс експлуатації не більше 150 000-250 000 км!

Електроніка

У старих карбюраторних машинах взагалі не було електроніки. Навіть якщо завод TSMC у Тайвані повністю встане, то це жодним чином не відіб’ється на старих двигунах – вони, як і раніше, стабільно працюватимуть. До слова можна сказати, машини на перегонах Nascar і вони мають потужність до 850 кінських сил і оснащуються найпростішими карбюраторними ДВЗ!

Карбюратор

Наявність карбюратора в наш час можна вважати деяким анахронізмом, але в спортивних автомобілях компанії “Феррарі” тривалий час використовували двокамерні карбюратори компанії “Вебер”, які і зараз вважаються в ходу – вони прості, надійні та забезпечують чудове змішування бензину і повітря. Але за умови ретельного регулювання! Якщо знайти досвідченого карбюраторника, який продує повітрям жиклери і ретельно відрегулює параметри карбюратора, то можна заздалегідь порахувати одне – таке обладнання зможе працювати довго і не ламатися.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Експерт пояснив, чому автогаз у грудні став дорожчим

Причинами подорожчання автогазу у грудні стали затримки постачання пального та зниження температури, повідомив директор консалтингової…

16.12.2025

Чи повинен водій показувати аптечку поліції: пояснення законодавства

Водії часто плутаються щодо обов'язку показувати медичну аптечку поліцейському. Законодавство визначає, що аптечка є обов'язковим…

16.12.2025

Tesla готує заводське рішення для супутникового інтернету у своїх авто

Tesla планує інтегрувати супутниковий інтернет у свої автомобілі, заклавши цю можливість на рівні конструкції даху.…

16.12.2025

Toyota готує нове покоління Harrier: прем’єра у 2027 році

Після виходу нового покоління кросовера Toyota RAV4, модель Harrier, що займає в ієрархії компанії більш…

16.12.2025

Українців масово обманюють на пригону авто з Європи

Поліція Сумської області звернулася до водіїв із застереженням щодо участі у сумнівних угодах з пригону…

16.12.2025

BMW відклала вихід нового спорткара M1 на невизначений термін

Влітку 2024 року фотошпигуни випадково зафіксували прототип загадкового BMW, що тестувався на гоночному треку в…

16.12.2025