Статті

Чому автозаводи рекомендують міняти масло кожні 15 000 км

Share

Автовиробники зазвичай вказують конкретний інтервал заміни масла у двигуні. Найчастіше в інструкції з експлуатації можна побачити цифри від 13 до 15 тисяч кілометрів. Багатьом водіям не зовсім зрозуміло, звідки вони беруться.

То як визначається цей проміжок? І чому механіки на СТО зазвичай називають інші, коротші терміни?

Як розраховують показник

Важливо розуміти, що 15 тисяч кілометрів це не абсолютне значення. Цей проміжок для автомобіля є максимально допустимим. Тобто міняти масло частіше можна, а ось рідше – вже ні.

Щоб розрахувати цей показник, виробники автомобілів рідко проводять цілеспрямовані дослідження. Тим більше, що швидкість зношування двигуна залежить і від марки самого масла, і від багатьох інших факторів. Тому вони використовують середньостатистичні значення.

Тут виникає питання: а чому б у такому разі не спиратися на нижню допустиму межу? Так, насправді краще перестрахуватись. Однак ми живемо у вік комерції. Тож дбати про те, щоб транспортний засіб служив своєму власнику десятиліттями, ніхто не збирається.

Багато хто посміхнеться: «Що це ще за змову автокомпаній?» Однак часом корисно подивитися правді у вічі. Чим швидше машина почне барахлити, тим швидше її власник захоче придбати нову техніку. Згадайте хоча б те, що в нашій країні досі не вживають заходів для захисту кузовних деталей від корозії. Так звані “жучки” часто можна побачити на вітчизняному автомобілі вже через 2-2,5 роки експлуатації. Що це, якщо не умисне скорочення терміну служби товару? Ось і у випадку з маслом логіка у автовиробників приблизно така сама.

Автодилери, до речі, теж особливо не морочаться. Планове техобслуговування вони проводять один раз на рік. А середньорічний пробіг легкового автомобіля в Україні становить приблизно 15 тисяч кілометрів. В результаті водій приїжджає і на заміну масла, і на комплексну перевірку основних вузлів.

Що слід враховувати практично?

Якби виробники автомобілів насправді піклувалися про покупців, вони б вказували не пробіг у тисячах кілометрів, а кількість відпрацьованих мотогодин. Тому що при однаковій пройденій відстані ступінь зношування двигунів двох ідентичних машин може відрізнятися в рази.

Чому так відбувається? Все залежить від того, в якій місцевості експлуатується транспортний засіб. Якщо водій їздить переважно містом, і йому часто доводиться стояти в пробках, то двигун тривалий час працює вхолосту. Кілометраж у заторі не збільшується, а ось мотогодин у цей час набігають.

Все відбувається навпаки, якщо автомобіль слугує для переміщення між населеними пунктами. У цьому випадку пройдена відстань буде більшою, а знос двигуна виявиться меншим.

Для зручності прийнято вважати, що 1 мотогодин приблизно дорівнює 1 години роботи двигуна на холостих оборотах. Під час переміщення 1 мить набіжить за 12-14 км їзди в спокійному режимі. Взагалі правильніше обчислювати цей показник за кількістю оборотів коленвала. 1 мотогодин – це час, за який колінчастий вал зробить 96 тисяч оборотів.

Для вимірювання цього параметра існують спеціальні прилади. Якщо розібратися, неважко було б обладнати таким пристроєм кожен автомобіль. Ось тоді можна було б говорити про точні інтервали заміни масла.

Якщо ваша машина експлуатується у населеному пункті, міняти рідину потрібно через кожні 8-10 тисяч кілометрів пробігу. Якщо ви їздите більше за містом, проміжок можна збільшити. Але доводити його до максимуму в жодному разі не варто.

На що ще звернути увагу? На швидкість старіння масла впливає і якість пального. Чим гірший бензин, тим швидше масло приходить у непридатність. Це відбувається через те, що в низькосортному паливі може бути більша кількість сірки. При згорянні вона утворює сполуки, що осідають на стінках циліндрів. Потрапляючи в масло, вони викликають її окиснення.

Враховувати потрібно робочий об’єм двигуна. Власникам малолітражних автомобілів можна порекомендувати міняти масло частіше. А ось потужний мотор вимагає більш рідкісної заміни. Такі двигуни легше переносять навантаження, тому і мастило в них служить довше.

Проводячи заміну частіше, ви суттєво продовжуєте ресурс вашого транспортного засобу. Адже завдяки цьому двигун машини виявляється захищеним від підвищеного тертя та перегріву.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні заборонили мити та ремонтувати авто у дворах і на вулицях

В Україні водіям відтепер заборонено мити, ремонтувати чи обслуговувати свої автомобілі на вулицях, у дворах…

13.06.2025

Skoda Kylaq 2026 отримає нову комплектацію між Classic і Signature

Skoda готує нову проміжну комплектацію кросовера Kylaq 2026, яка буде розташована між базовою Classic та більш…

13.06.2025

Кросовер Mitsubishi Eclipse Cross нового покоління показали на перших зображеннях

Компанія Mitsubishi активно працює над новим поколінням кросовера Eclipse Cross, який з’явився ще у 2017…

13.06.2025

Toyota оновлює Land Cruiser 300 з новим гібридним двигуном і покращеною економічністю

Toyota готується до запуску оновленої версії позашляховика Land Cruiser 300. Модель отримає легке оновлення дизайну…

13.06.2025

Volkswagen представив найшвидший Golf GTI за всю історію

П'ятдесятиріччя Golf GTI Volkswagen 2025 відзначає запуском найпотужнішої та найшвидшої версії в історії моделі -…

13.06.2025

Новий Hyundai Tucson може отримати яскравий і сміливий дизайн

З'явившись у 2004 році в модельній лінійці Hyundai кросовер Tucson відразу ж набув популярності, яка…

13.06.2025