Статті

Чому автозаводи рекомендують міняти масло кожні 15 000 км

Автовиробники зазвичай вказують конкретний інтервал заміни масла у двигуні. Найчастіше в інструкції з експлуатації можна побачити цифри від 13 до 15 тисяч кілометрів. Багатьом водіям не зовсім зрозуміло, звідки вони беруться.

То як визначається цей проміжок? І чому механіки на СТО зазвичай називають інші, коротші терміни?

Як розраховують показник

Важливо розуміти, що 15 тисяч кілометрів це не абсолютне значення. Цей проміжок для автомобіля є максимально допустимим. Тобто міняти масло частіше можна, а ось рідше – вже ні.

Щоб розрахувати цей показник, виробники автомобілів рідко проводять цілеспрямовані дослідження. Тим більше, що швидкість зношування двигуна залежить і від марки самого масла, і від багатьох інших факторів. Тому вони використовують середньостатистичні значення.

Тут виникає питання: а чому б у такому разі не спиратися на нижню допустиму межу? Так, насправді краще перестрахуватись. Однак ми живемо у вік комерції. Тож дбати про те, щоб транспортний засіб служив своєму власнику десятиліттями, ніхто не збирається.

Багато хто посміхнеться: «Що це ще за змову автокомпаній?» Однак часом корисно подивитися правді у вічі. Чим швидше машина почне барахлити, тим швидше її власник захоче придбати нову техніку. Згадайте хоча б те, що в нашій країні досі не вживають заходів для захисту кузовних деталей від корозії. Так звані “жучки” часто можна побачити на вітчизняному автомобілі вже через 2-2,5 роки експлуатації. Що це, якщо не умисне скорочення терміну служби товару? Ось і у випадку з маслом логіка у автовиробників приблизно така сама.

Автодилери, до речі, теж особливо не морочаться. Планове техобслуговування вони проводять один раз на рік. А середньорічний пробіг легкового автомобіля в Україні становить приблизно 15 тисяч кілометрів. В результаті водій приїжджає і на заміну масла, і на комплексну перевірку основних вузлів.

Що слід враховувати практично?

Якби виробники автомобілів насправді піклувалися про покупців, вони б вказували не пробіг у тисячах кілометрів, а кількість відпрацьованих мотогодин. Тому що при однаковій пройденій відстані ступінь зношування двигунів двох ідентичних машин може відрізнятися в рази.

Чому так відбувається? Все залежить від того, в якій місцевості експлуатується транспортний засіб. Якщо водій їздить переважно містом, і йому часто доводиться стояти в пробках, то двигун тривалий час працює вхолосту. Кілометраж у заторі не збільшується, а ось мотогодин у цей час набігають.

Все відбувається навпаки, якщо автомобіль слугує для переміщення між населеними пунктами. У цьому випадку пройдена відстань буде більшою, а знос двигуна виявиться меншим.

Для зручності прийнято вважати, що 1 мотогодин приблизно дорівнює 1 години роботи двигуна на холостих оборотах. Під час переміщення 1 мить набіжить за 12-14 км їзди в спокійному режимі. Взагалі правильніше обчислювати цей показник за кількістю оборотів коленвала. 1 мотогодин – це час, за який колінчастий вал зробить 96 тисяч оборотів.

Для вимірювання цього параметра існують спеціальні прилади. Якщо розібратися, неважко було б обладнати таким пристроєм кожен автомобіль. Ось тоді можна було б говорити про точні інтервали заміни масла.

Якщо ваша машина експлуатується у населеному пункті, міняти рідину потрібно через кожні 8-10 тисяч кілометрів пробігу. Якщо ви їздите більше за містом, проміжок можна збільшити. Але доводити його до максимуму в жодному разі не варто.

На що ще звернути увагу? На швидкість старіння масла впливає і якість пального. Чим гірший бензин, тим швидше масло приходить у непридатність. Це відбувається через те, що в низькосортному паливі може бути більша кількість сірки. При згорянні вона утворює сполуки, що осідають на стінках циліндрів. Потрапляючи в масло, вони викликають її окиснення.

Враховувати потрібно робочий об’єм двигуна. Власникам малолітражних автомобілів можна порекомендувати міняти масло частіше. А ось потужний мотор вимагає більш рідкісної заміни. Такі двигуни легше переносять навантаження, тому і мастило в них служить довше.

Проводячи заміну частіше, ви суттєво продовжуєте ресурс вашого транспортного засобу. Адже завдяки цьому двигун машини виявляється захищеним від підвищеного тертя та перегріву.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Топ-5 перевірених кросоверів, якщо не хочеться китайський автомобіль

Китайські кросовери сьогодні активно завойовують ринок - вони яскраві, з величезними екранами і привабливою ціною,…

26.08.2025

Opel відмовилася від жорстких термінів переходу на електромобілі

Компанія Opel змінила свої плани щодо повного переходу на електромобілі до 2028 року. Німецький виробник…

26.08.2025

Як за мінімальні гроші покращити шумоізоляцію авто

Навіть на нових автомобілях у процесі експлуатації з'являються сторонні шуми, що можуть викликати дискомфорт водія…

26.08.2025

Перші подробиці про новий Porsche GT3 RS перед офіційним дебютом

Porsche готує оновлену версію свого екстремального спорткара 911 GT3 RS покоління 992. Прототип новинки з…

26.08.2025

Honda та Acura під розслідуванням у США через поломки двигунів та пожежі

В останні тижні в США розгорівся скандал через масові поломки двигунів на автомобілях Honda та…

26.08.2025

Mazda CX-60 2025 отримала доступніший 2,5-літровий бензиновий мотор Skyactiv-G

Mazda вирішила зробити свій середньорозмірний кросовер CX-60 2025 привабливішим для покупців, додавши в лінійку новий…

26.08.2025