Для контролю пройденої протягом експлуатації дистанції інженери передбачили одометр, але шахраї навчилися коригувати його показання. Пробіг уживаного автомобіля можна коригувати як у бік збільшення (що навряд чи комусь потрібно), так і у бік зменшення (зробити машину привабливішою на вторинному ринку та підвищити її ціну), ніж активно користуються нечисті на руку продавці.
З розвитком технологій та впровадженням електроніки в автомобілі скручувати пробіг і приховувати його справжні значення хоч і стало складніше, але все ж таки не стало неможливо. Тому важливо знати, на що звертати увагу і як можна постаратися відновити реальний пробіг автомобіля, що сподобався вам на вторинному ринку, щоб не помилитися з покупкою.
Покази одометра коригування підлягають на всіх автомобілях як на старих моделях, оснащених механічним одометром, так і на сучасних машинах, в яких подібна інформація зберігається вже в електронних блоках. Суть маніпуляцій однаково в обох випадках змінити реальні значення пробігу на менші цифри, але те, яким шляхом вони досягаються, відрізняється.
У механічних одометрів до вхідного валу лічильника або підключається електромотор, який відмотує показання назад, буквально скручуючи пробіг (звідси і пішов відомий термін “скрутити пробіг”), або розбирається одометр цілком, і на його табло вручну виставляються необхідні цифри. Другий спосіб швидше, але й трудомісткіший.
У електронних одометрів коригування значень пробігу ведеться за допомогою спеціальних гаджетів та програм. Електронні пристрої підключаються до діагностичного роз’єму автомобіля або до роз’ємів приладової панелі, яку попередньо необхідно зняти. В особливо складних випадках, якщо витрачені зусилля окупляться при продажу, можуть перепаювати блок пам’яті на панелі приладів або ж зовсім встановлювати її від іншої машини, з відповідними значеннями.
Скоригувати показання одометра можна на будь-якому автомобілі — питання лише у тому, наскільки складно це зробити. Але на привезених з-за кордону машинах ризик зіткнутися зі скрученим пробігом мінімальний, оскільки у багатьох країнах світу маніпуляції з одометром є кримінальним злочином. А от якщо автомобіль перепродують уже на вторинному ринку всередині Росії, то ризик нарватися на машину, реальний пробіг якої більший за заявлений, існує.
Прямих ознак, що вказують на скручений пробіг, немає. Якщо йдеться про механічні одометри, то там визначити його коригування практично нереально. У випадку з електронними одометрами ситуацію може врятувати передбачене автовиробником резервування даних про пробіг у кількох електронних блоках – крім панелі приладів ці показання зберігаються як мінімум у блоці керування двигуном та в електронному блоці коробки передач. В особливо захищених моделях передбачено до десяти “сховищ” у системах автомобіля, де зберігаються цифри пробігу. Якщо на одометрі вони скориговані, то згодом “проявяться” реальні цифри, відновлені з інших блоків, або панель приладів видаватиме помилку.
Іншим способом встановити справжні значення пробігу може бути звернення до історії автомобіля. Дані про пройдену дистанцію обов’язково фіксуються в сервісі під час періодичного технічного обслуговування, а також їх запитують у страхових компаніях при оформленні ОСАЦВ. Але якщо страхового поліса у продавця машини може і не бути цілком нормально, то відсутність сервісної книжки або небажання продавця надавати цю інформацію, повинні вас насторожити.
Ситуацію полегшують сучасні сервіси перевірки автомобіля, які за VIN-кодом здатні надати інформацію про пробіг. У таких сервісах дані збираються у тому числі від сервісів та страховиків, але й їм повністю довіряти не можна — цифри можуть бути скориговані, навмисне або через недогляд, і в таких базах. Але серйозним приводом задуматися про чистоту історії машини мають стати стрибки пробігу в історії — коли в одному з попередніх записів значення вище, ніж у наступних.
Якщо ви купуєте автомобіль з-за кордону, то дані про пробіг можуть бути в аукціонному листі та закордонних базах даних. Цим відомостям варто довіряти, оскільки, повторимося, в інших країнах скручений пробіг переслідується згідно із законом і продавці не займаються подібними протиправними діями.
Якщо у вас виникають сумніви в тому, що цифри на одометрі відображають реальний стан справ, то відразу прийміть як факт — немає жодного достовірного способу на 100% зрозуміти, що пробіг автомобіля був скручений. Але є низка непрямих ознак, які можуть це вказувати. До них відносяться:
В середньому вважається, що за рік при звичайній експлуатації автомобіль проїжджає 20-30 тисяч кілометрів і на цей параметр варто орієнтуватися, вибираючи машину на вторинному ринку. Якщо уживаний автомобіль має менший пробіг при солідному віці, глибше вивчіть його історію — не виключено, що вам справді попався вдалий екземпляр із мінімальним пробігом. В іншому випадку ви можете опинитися в дурнях, повіривши скрученому одометру.
Згідно з результатами дослідження, найчастіше перекупи продають автомобілі через дошки оголошень . Так відповіли 64%…
Марка AUDI створена разом із SAIC і на першому етапі буде представлена трьома моделями –…
Як правило, підсклянники, незалежно від того, в якому автомобілі вони знаходяться, мають круглу форму. Але…
Cupra Terramar для Європи заявлений у трьох варіантах виконання: дві бензинові та одна PHEV-версія з…
З наближенням зими для українських водіїв стає актуальною підготовка автомобіля до холодів та погіршення погоди.…
Австралійський офіс Mercedes-Benz запропонує місцевим покупцям лімітований варіант GLC 300 4Matic Avantgarde. Цей німецький кросовер…
Leave a Comment