Статті

Гібрид чи електромобіль – що краще обрати

Share

Все більше брендів пропонують гібридні та електричні моделі, що живляться виключно від акумулятора.

Не завжди легко зробити вибір серед пропозиції, яка, завдяки технологічному прогресу, стає дедалі ширшою. Варто мати на увазі, що власнику гібрида не доведеться витрачати час на заправці або зарядному пристрої, оскільки тяговий акумулятор заряджається мікропроцесором і це відбувається під час руху.

Делікатні та надпотужні гібриди

Гібридні автомобілі мають послідовне або паралельне поєднання двигуна внутрішнього згоряння та електроприводу. Існують плагін-гібриди та м’які гібриди. В останніх використовується електрична машина, яка виконує роль стартера, електродвигун і генератор, який заряджає невелику тягову батарею. Електрична машина управляється мікропроцесором і допомагає двигуну внутрішнього згоряння в потрібні моменти (наприклад, при старті) і заряджає батарею; водієві не потрібно пам’ятати про це.

Водій відчуває ефект електродвигуна при старті та прискоренні, коли двигун внутрішнього згоряння працює з помітно меншими зусиллями. Переваги м’якого гібрида можна побачити під час заправки – такі авто витрачають менше пального.

Ще однією перевагою є більш ефективне гальмування – в цьому режимі кінетична енергія автомобіля використовується для зарядки акумулятора, тому гальмівні колодки і диски зношуються повільніше. Не останню роль відіграє і нижча ціна м’якого гібрида порівняно з гібридними або плагін-гібридними версіями.

Як приклад відмінностей у продуктивності візьмемо Volvo XC40. Модель з 129-сильним бензиновим двигуном потребує в середньому 7,3 л/100 км. М’який гібрид Volvo XC 40 з 163-сильним бензиновим двигуном споживає 6,6 л/100 км і розганяється з 0 до 100 км/год за 8,6 секунди, що на 2,3 секунди швидше, ніж версія з бензиновим двигуном.

Плагін-гібриди (що підключаються)

Переваги гібридної силової установки стають ще більш очевидними, коли мова йде про повноцінні гібриди. Найдосконаліші з них, що заряджаються від розетки, мають найбільші акумулятори, що дозволяють долати до 100 кілометрів на електриці.

Знову використаємо модельний ряд Volvo, щоб продемонструвати відмінності. М’який гібрид XC60 з двигуном потужністю 250 к.с. розганяється з 0 до 100 км/год за 6,9 секунди. Витрата пального становить 8 л/100 км. Гібрид XC60 Recharge, який можна підзарядити від розетки, має 350 к.с. загальної потужності, час розгону від 0 до 100 км/год – 5,7 секунди, а витрата палива в тестовому циклі склала 1 л/100 км.

Мікроскопічне згоряння пояснюється тестовим циклом. Всю відстань, на якій перевіряється витрата пального при омологації, автомобіль подолав на акумуляторі, з увімкненим двигуном внутрішнього згоряння на останніх кілометрах. Таким чином, такий автомобіль, що використовується на близьких відстанях, буде працювати лише на електриці.

Цей приклад ілюструє, що з розвитком силової електроніки та виробництва акумуляторів гібридні моделі стали еквівалентними за характеристиками автомобілям, які мають лише двигун внутрішнього згоряння під капотом.

Безліч гібридних моделей можна побачити на вулицях і дорогах України. Кожен, хто володіє гібридом, переконався, що в міському русі ці автомобілі споживають менше пального, ніж моделі з класичним двигуном.

Інша сторона медалі

Так, гібриди мають і недоліки: вони важчі за версії з двигуном внутрішнього згоряння за рахунок акумулятора, силової електроніки та трансмісії. Вони також дорожчі за моделі з класичним приводом, що має наслідки у вигляді вищих страхових внесків.

У тривалих подорожах основна перевага гібридів – низьке споживання пального – також зникає. Однак вони зберігають функціональність типового автомобіля, для якого запас ходу і заправка в дорозі не є проблемою.

Для міської їзди варто розглянути модель на акумуляторі. Якщо користувач має можливість заряджати батарею вдома і на роботі, то такий автомобіль може бути дуже дешевим в експлуатації. Також є перевага в меншому рівні шуму під час руху.

Недоліками акумуляторних електромобілів є не дуже великий запас ходу, який зменшується при зниженні температури навколишнього середовища, і тривалий час зарядки. Для того, щоб подолати 400 км на одному заряді, потрібні батареї ємністю 60-90 кВт-год, які є дуже важкими, і такі автомобілі іноді важать понад 2 тонни.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Audi запускає новий бренд без традиційних чотирьох кілець

Марка AUDI створена разом із SAIC і на першому етапі буде представлена ​​трьома моделями –…

07.11.2024

Стало відомо, чому Lexus вибрав квадратні підстаканники для кросовера TX

Як правило, підсклянники, незалежно від того, в якому автомобілі вони знаходяться, мають круглу форму. Але…

07.11.2024

Гібридний Cupra Terramar стане найдоступнішим у новій лінійці

Cupra Terramar для Європи заявлений у трьох варіантах виконання: дві бензинові та одна PHEV-версія з…

07.11.2024

8 обов’язкових перевірок авто перед зимою, щоб уникнути проблем на дорозі

З наближенням зими для українських водіїв стає актуальною підготовка автомобіля до холодів та погіршення погоди.…

07.11.2024

Mercedes готує ексклюзивну серію GLC 300 4Matic Avantgarde

Австралійський офіс Mercedes-Benz запропонує місцевим покупцям лімітований варіант GLC 300 4Matic Avantgarde. Цей німецький кросовер…

07.11.2024

У Mercedes-AMG з’явиться свій BMW XM, який обіцяє вразити

Mercedes-AMG анонсував розробку повністю електричного SUV, що обіцяє стати справжнім спорткаром на колесах. Очікується, що…

07.11.2024