Чому короткі поїздки взимку – зло

0
62

«Поспіх потрібний лише при лові бліх», «швидко тільки кішки народяться» – література і просто розмовна мова переповнені барвистими метафорами, що висміюють суєту і квапливість. Але реалії сучасного життя такі, що чинити інакше не виходить.

При цьому, намагаючись усе встигнути, ми багато чого не помічаємо і змушені постійно компенсувати наслідки своїх дій. Сьогодні поговоримо про швидкий спосіб відправити власний автомобіль до нокауту, регулярно здійснюючи короткі поїздки взимку.

Олія перестає працювати

Якщо щоденна довжина ваших поїздок не перевищує 8-10 км, особливо взимку, можна з упевненістю сказати, що агрегати вашого авто зазнають підвищеного зносу. Однією з ключових проблем тут є збагачення моторної олії паливом. Це відбувається через те, що холодний двигун за коротку поїздку не встигає належним чином прогрітися і паливо повноцінно не згоряє. В результаті воно може накопичуватися в олії, що погіршує його корисні властивості.

Ще відзначимо, що в режимі коротких поїздок в маслі може накопичуватися вода, що утворюється з конденсату на стінках циліндрів при черговому охолодженні двигуна. У результаті ці краплі вологи стікають у піддон, де разом з маслом можуть утворювати емульсію, у якої змащувальні властивості значно нижчі, ніж у нерозбавленого матеріалу.

Вкрай рідко, вода, що замерзла в піддоні, може взагалі перекрити подачу масла через маслоприймач. Щоб подібного не відбувалося, рекомендується частіше міняти моторне масло, або здійснювати регулярні поїздки швидкісною трасою, розганяючи двигун понад 3000 об/хв. При цьому швидкість зовсім не обов’язково має бути високою – достатньо їхати зі зниженою передачею. Якщо «автомат» або варіатор не мають ручного вибору швидкостей, можна перевести коробку в спортивний режим.

Освіта нагару

Ця неприємність – наслідок першого пункту, тобто тривалої роботи двигуна на збагаченій паливом суміші за низьких температур. Через це камера згоряння, клапани та свічки запалювання покриваються товстим шаром нагару.

Все це з часом обов’язково призведе до закоксування поршневих кілець, що викличе масложер двигуна. Крім того, покриті нагаром і сажею свічки відмовлятимуть, а клапани – прогорятимуть, якщо відкладення навколо перешкоджатимуть їх повному закриттю.

Вихід з ладу нейтралізатора

Наступною «зупинкою» у довгому ланцюзі несправностей при зимовій експлуатації авто в режимі коротких поїздок можуть утворюватися вуглецеві відкладення на стільниках каталітичного нейтралізатора. Це результат впливу на системи все тієї ж збагаченої суміші.

Найкращою профілактикою тут також є періодична їзда на підвищених обертах двигуна. Однак слід пам’ятати, що перед такими заїздами мотор повинен бути добре прогрітий.

Забивається фільтр сажі

Регенерація (відновлення) фільтра сажі на автомобілі з дизельним мотором відбувається при тривалому русі на високій швидкості.

Якщо ваша машина довгий час їздить у міському режимі, такого «пропалювання» не відбувається. Про забитий фільтр своєчасно повинні нагадати відповідні сигнали на панелі приладів, за якими може наслідувати втрата мотором потужності і збільшена витрата палива.

Лід у вихлопній системі

Короткі поїздки разом із автозапуском провокують накопичення конденсату в елементах вихлопної системи. Іноді його накопичується так багато, що крижана пробка, що утворилася потім, перешкоджає виходу вихлопних газів.

Як наслідок – двигун може не завестися. Щоб не дати такому статися, деякі автомобілісти на старих автомобілях свердлили отвори в глушнику та резонаторі. Але краще все ж таки не забувати здійснювати регулярні поїздки по трасі.

Низький заряд акумулятора

При короткочасних поїздках акумулятор не встигає зарядитись після запуску двигуна. Холодній батареї треба прогрітися, щоб почати повноцінно приймати заряд, а часу на це в такому циклі не вистачає. При цьому енергія АКБ, що залишилася, витрачається на обігріви, моторчики обігрівача і склоочисників, оптику. У результаті серія коротких поїздок може привезти до того, що автомобіль треба “прикурювати”. Також відзначимо, що батарея розряджається частіше за слабкого або не зовсім справного генератора.

Розвивається корозія

За коротку поїздку волога в салоні, яку ми занесли туди на взутті та одязі, не встигає випаруватися. Звичайно, вона осідає на стеклах, через що ті швидко пітніють і зледеніють.

Крапельки конденсату, що стікають у приховані порожнини кузова, окрім іншого, потрапляють між деталями, з’єднаними контактним зварюванням. Під час стоянки авто ця волога замерзає і, збільшуючись в обсязі, може деформувати зварені листи металу, ушкоджуючи фарбу та ґрунт. У результаті метал на кузові та в прихованих порожнинах оголюється, перетворюючись на вогнище розвитку корозії.

Щоб боротися з підвищеною вологістю всередині авто, необхідно знову ж таки здійснювати тривалі поїздки, під час яких салон добре прогріється і просохне. Після такого «прохоплення» по трасі автомобіль необхідно буде вистудити, відкривши всі двері, щоб усередині не накопичувався конденсат.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

ПОШИРИТИ
Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.