Статті

Чи потрібно прогрівати двигун узимку

З настанням холодів усі автолюбителі діляться на 2 табори: одні прогрівають машину, інші вважають це пережитком. Давайте з’ясуємо, у чому мінуси та плюси прогріву та спробуємо з’ясувати, чи є в цьому сенс?

За старих часів, всі поголовно гріли двигун на морозі. Вважалося, що це зменшує зношування силового агрегату, змушеного працювати в неробочих температурах. Але потім карбюраторні ДВЗ потіснили інжекторні і багато хто перестав витрачати на цей час. Інші, як і раніше, бояться, і вважають, що гірше від цього не буде.

Не заглиблюючись у технічну термінологію, перерахуємо плюси і мінуси прогріву.

Мінуси прогріву

Затока свічок запалювання. Під час тривалого прогріву в паливно-повітряній суміші утворюється надлишок бензину, що призводить до затоки та наступної заміни свічок.

Під час їзди на холодному двигуні токсичність вихлопу вища, ніж на розігрітому.

Плюси прогріву

Металеві деталі двигуна розширюються під час нагрівання, зазор між поршнем і циліндром зменшується і досягає розмірів, передбачених під час виробництва.

У мінусові температури навіть зимові олії стають трохи в’язкішими, а отже, не можуть повноцінно виконувати свої функції. Якийсь час агрегат працює начебто «на суху».

При старті на холодну поршень спочатку відчуває різні температури – днище поршня розігріється досить швидко, а циліндр немає. Якщо дати сильне навантаження на такий поршень (наприклад, почати на холодну вибиратися з канави чи снігу), поршень довго не протягне.

Як краще прогрівати автомобіль узимку?

  • Обмежити прогрівання 3 хвилинами. Можна збільшити час до 5-7 хвилин за температури повітря нижче 20.
  • Рушатися плавно, не газувати, щоб не давати на мотор зайві навантаження.
  • Підтримувати середні оберти.
  • Таким чином олія, пальне та мастильні матеріали швидко досягнуть робочих температур.
  • При цьому двигун завжди буде прогріватися швидше, ніж салон і скла. Тому орієнтуватися на салон не варто. Дивіться показники температури на приладах. Чи досягла робочого мінімуму? Виходить, можна їхати.
  • При такому варіанті і токсичність вихлопу є нижчою. Якщо вас турбує тема забруднення навколишнього середовища, вас це має гріти.

Кому варто прогріти автомобіль точно – так це власникам старих марок авто, а також тим, хто заощаджує на оліях та мастилах. Дешевим потрібно більше часу, щоб досягти робочих температур.

Зношування деталей двигуна неможливо визначити відразу, це процес нешвидкий. Тому відповісти точно, наскільки зношується ваш силовий агрегат, якщо ви в мороз рушаєте з місця в кар’єр, неможливо. Тому краще не ризикувати дорогою деталлю і поставитися до неї з любов’ю і турботою.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Топ-10 автомобілів, що проїжджають понад 400 тисяч кілометрів

Журнал iSeeCars провів масштабне дослідження 174 мільйонів автомобілів і визначив, які машини найнадійніші та здатні…

03.11.2025

ЄС вводить цифрові водійські права та нові стандарти безпеки на дорогах

Європейський парламент ухвалив нові стандарти для водіїв у країнах ЄС, спрямовані на підвищення безпеки та…

03.11.2025

Топ-7 популярних автоаксесуарів, від яких краще відмовитися

У світі автомобільних аксесуарів чимало елементів, які насправді не приносять користі, а іноді навіть шкодять…

03.11.2025

Названо 18 автомобілів, які зникнуть з ринку у 2025 році

Щороку в продаж виходять нові моделі автомобілів, але одночасно з цим деякі йдуть на спокій.…

03.11.2025

Керування автомобілем із причепом: що дозволяє закон і які штрафи загрожують

Багато власників легкових автомобілів стикаються з потребою перевозити вантажі, які не поміщаються в салон, і…

03.11.2025

Hyundai готує власний рамний пікап на базі Kia Tasman

Після того як у лінійці Kia з’явилася нова рамна утилітарна модель у сегменті пікапів, схожий…

03.11.2025