Дорогі водії, представляємо найважливішу пам’ятку, яка допоможе комфортно та безпечно їздити за кермом навіть у сувору зиму.
Порядок насамперед!
Сніг і лід прибираємо не тільки з лобового та переднього бокового скла – чистити краще всю машину.
Так, у дорозі сніг із капота може налипнути на щітки, а пласт снігу з даху – обвалитися на «лобовуху» у найвідповідальніший момент. Фари, ліхтарі та номери, зрозуміло, мають бути чистими. Тому не лінуйтеся і пам’ятайте: ризик за кермом ніколи не виправданий.
Використовуйте обидві руки
Впиватися в кермо до білих пальців і мозолів на обох руках не варто, але й кермувати одним мізинцем не рекомендується. Колія або замет можуть наступити несподівано, так що будьте в повній боєздатності – обидві руки на кермі як у книжці з ПДР, ви уважні і готові при необхідності коригувати рух.
Увага! Без різких рухів
Експерти та досвідчені водії не дадуть збрехати: на рівному ходу машину майже не заносить. Різко натискати на гальмо або прискорюватися, тільки почувши слизьку дорогу, не варто. Зберігаємо рівновагу: газуємо плавно і так само плавно гальмуємо залежно від обставин.
Якщо вже заносить, починаємо газувати, щоб стабілізувати машину. Саме газуємо, а не гальмуємо, хоч би як у цей момент хотілося все це зупинити.
Що стосується поворотів, то краще їхати на рівному газу, інакше ризикуєте вилетіти на «зустрічку». Перед поворотом газ скидаємо, потім трохи додаємо швидкості. В ідеалі вибрати таку траєкторію, щоб не довелося кілька разів повертати кермо.
Трохи тайм-менеджменту
Як би банально не звучало (ми вважаємо за важливе ще раз нагадати): у снігопад на знайомий маршрут потрібно в 1,5, а то й у 2 рази більше часу. По-перше, не дуже якась видимість. По-друге, аварії. По-третє, снігоприбиральні машини, які часто їздять колонами. Все це не сприяє швидким подорожам.
Будьте помітними
Відповідно до пункту 19.5 Правил дорожнього руху, у світлий час доби на всіх ТЗ, що рухаються, повинні бути включені фари ближнього світла або денні ходові вогні. Але при увімкнених ходових вогнях задні ліхтарі не горять, і задні водії вашу машину майже не бачать. Звідси очевидний висновок: під час снігопаду вмикаємо ближнє світло. З протитуманними фарами видимість стане ще кращою.
Дотримуйтесь дистанції
Власне, за останні кілька років ми цьому навчилися. Снігової зими на гальмування потрібно майже в 10 разів більше часу, ніж у суху пору року. Дистанція має бути такою, щоб до машини попереду була достатня відстань, а водій ззаду не почав психовати та йти на ризикований обгін.
Забуксували у сніговій каші. Що робити?
Спочатку пробуємо виїжджати «розгойдування», ймовірно, машина вибереться за інерцією. Якщо є хоча б мінімальний рух, під час заднього ходу вичавлюйте задню передачу, і навпаки під час руху вперед. Для тих, хто має «автомат», це положення R або D відповідно.
Автомобілю завжди простіше вибиратися, якщо колеса стоять прямо. Спробуйте обертати кермо ліворуч/праворуч – шини почнуть згрібати під себе сніг, і він допоможе вибратися.
Ну, і насамкінець, безпрограшний метод – як кажуть, і фізкультура, і дозвілля на свіжому повітрі: беремо лопату і копаємо. Сприяння у розкопках іншим водіям лише вітається.