Двигун, який ніколи не ламається, у наші дні є скоріше утопією, ніж реальністю. Все ж таки на планеті залишилися одиниці, здатні пройти сотні тисяч кілометрів без серйозних пошкоджень. Ось 8 таких велосипедів, які потрапили до списку завдяки гарним відгукам їхніх власників. За їхніми словами, вони можуть легко проїхати 300 000 км і більше, не вимагаючи серйозного ремонту. Список включає двигуни з глобальною присутністю і відносно невеликим робочим об’ємом, не рахуючи настільки улюблених американцями великих V8.
Тойота 2AZ-ФЕ
Рядний двигун з 4 циліндрами та об’ємом 2,4 літра добре відомий по седану Camry, де він ставиться на всі покоління аж до XV40, а також по кроссовер RAV4 (модифікації XA20 і XA30). Зустрічається він і на інших моделях Toyota по всьому світу, так як зміг зарекомендувати себе як надійний і без проблем проїхати сотні тисяч кілометрів.
Проблем із ним мало, переважно виходять із системи змінного газорозподілу. Однак він не дорогий і легко замінюється.
Тойота 1ZR-FE
Хорошим “здоров’ям” може похвалитися і 1,6-літровий мотор, що встановлюється на Toyota в Ауріс і Короллу (Е120 і Е140). Бензиновий 4-циліндровий двигун спокійно проїжджає 300 000 та більше кілометрів. механізм, який зазвичай потребує ремонту на 200 000 км. Іноді буває текти з помпи, але загалом двигун цілком надійний, якщо вчасно міняти олію.
Опель 20НЕ
На жаль, бренд Opel більше не буде виробляти власні двигуни (принаймні поки що). А деякі з його попередників – наприклад, 4-циліндровий 2,0-літровий 8-клапанний 20NE – були одними з найуспішніших в історії.
Ці агрегати з’явилися наприкінці 80-х років минулого століття, їх великою перевагою є простота конструкції. Деякі з них без проблем проїхали понад півмільйона кілометрів, перш ніж машина, на яку вони були встановлені, розвалилася (у 80-х та 90-х роках проблеми Опеля з іржею були не лише жартома).
Хонда К20/К24
Чотирьохциліндрові двигуни об’ємом 2,0 л (К20) і 2,4 л (К24) з’явилися на рубежі століть і відтоді зазнали кількох технічних оновлень. Востаннє вони були обладнані фірмовою системою Honda VTEC. Двигуни з комфортом пройшли понад 300 000 км, їх найбільша проблема – знос розподільних валів.
Проте фахівці запевняють, що проблема спричинена людським фактором. З’являється після використання невідповідних масел – наприклад, 5W40 або 5W50, хоча оптимальним для двигуна є 0W20. Якщо власник правильно обслуговує цей агрегат, він прослужить йому довгі роки.
БМВ М серії
Рядні 6-циліндрові двигуни серії BMW M почалися в 1968 році з M30 і протягом багатьох років були одними з найнадійніших марок. Є модифікації з різним об’ємом та потужністю, оскільки агрегати часто оновлюються. Серед “відмінників” – легендарний М50 першої половини 90-х, його наступник М52, а також М54 з алюмінієвим блоком циліндрів. Ці двигуни не можна назвати повністю безпроблемними, але за міцністю вони повністю рівні своїм наступникам з серії N. з 2,5-літровим M52TU проїхав без відмови двигуна понад 800 000 км.
Міцубісі 4G63
Цей японець має об’єм 2,0 літра та 4 циліндри і славиться своєю простою конструкцією. Дехто називає його «мільйонером», і хоча це може бути трохи перебільшенням, воно дійсно передбачає, який потенціал у пристрою.
Вважається, що нормальний пробіг при правильній експлуатації та особливо якісному маслі для цього двигуна становить 300 000 км. Двигун встановлюється на багато моделей Mitsubishi, а також на більш старі Hyundai, Kia та кілька китайських автомобілів. На вершині діапазону знаходиться версія із турбонаддувом 4G63T, яка встановлювалася на легендарний Mitsubishi Lancer Evolution.
Renault F-тип
Багато хто вважає, що французи не роблять надійних автомобілів, але це зовсім не так. Інженери зі світу моди та парфумерії часто використовують нестандартні рішення, які призводять до створення вражаючих байків. До них відноситься серія Renault F, що з’явилася в 1982 році і включає 4-циліндрові двигуни бензинові робочим об’ємом від 1,6 до 2,0 літрів. Є у них і дизельні версії (переважно 1.9D та 1.9 dTi).
Агрегати F-серії встановлені на Espace, Megane, Scenic, Laguna, а також Mitsubishi Carisma, Suzuki Grand Vitara, Nissan Primastar, Opel Vivaro, Volvo S40 і, звичайно ж, на легендарний Renault Clio Williams.
Ці байки не зовсім безпроблемні, але можуть пройти до 300 000 км без ремонту. І це досить вражаючий результат. Зайве говорити, однак, що нові екологічні стандарти добігли кінця, і компанія більше не виробляє їх.
Тойота 1КД-ФТБ/2КД-ФТБ
Зазвичай у такі рейтинги потрапляють двигуни JZ японської марки, що відрізняються великим ресурсом і піддаються тюнінгу, але в даному випадку автори рейтингу віддали перевагу 4-циліндровому дизельному двигуну Toyota. Він має об’єм 2,5 і 3,0 літра з упорскуванням Common Rail і турбокомпресором із змінною геометрією. Блок з’явився двадцять років тому і встановлюється на Hilux/Hilux Surf, Land Cruiser Prado і Fortuner.
На думку фахівців, цей дизель відрізняється високою здатністю навантаження, цілком здатною пройти більше півмільйона кілометрів без капітального ремонту.