Статті

Чи варто використовувати всесезонні шини взимку: аргументую простими словами

Всім привіт, мої шановні читачі. Ось і дочекалися ми чергового зимового сезону експлуатації автомобілів. І чесно кажучи, поточний сезон багатьма сприймається менш оптимістично, ніж усі попередні. Звичайно ж, є на це свої об’єктивні причини, але основна з них – це серйозне подорожчання зимової гуми, через що багатьом із нас вона перестала бути доступною. І на цьому тлі почало все частіше виникати питання – а чи варто експлуатувати взимку всесезонні покришки? Адже, хоч як крути, але такими вони заявлені не просто так. І в цій публікації ми з вами в цьому розбиратимемося. Тому думаю, що багатьом дана тема буде цікава, як ніколи раніше.

Ну а, перш ніж почнемо «розбір польотів», мені хотілося б подякувати своїм давнім і відданим передплатникам – за те, що ви підтримуєте мене та всі мої починання на каналі. Завдяки цьому він і розвивається далі. Крім того, я не забуватиму і про випадкових читачів. Їх, за даними статистики, також набирається чимало. Тому радитиму їм не соромитися себе позначати – ставте палець вгору, якщо вам публікація припала до вподоби. Крім того, підписуйтесь і на сам канал. Оформлена передплата надасть можливість бачити свіжі його публікації у верхній частині стрічки своїх рекомендацій. Таким чином, ви завжди залишатиметеся в центрі актуальних подій. А зараз, продовжуємо і починаємо.

Отже, що таке всесезонна гума? 

Це поняття дещо умовне. Проте, в основному, під таку гуму підпадають моделі з маркуванням М+S, All Season, All Weather тощо. Також, до універсальних покришок відносяться позашляхові – такі, які одержали позначення М/Т та А/Т, бо це дозволяє спеціальний протектор подібної гуми.

Також варто відзначити ще й те, що всесезонна гума вважається відносно доступною. У всякому разі, вона, здебільшого, значно дешевша за зимові покришки і не дуже дорожча за літні – ну, чим не привід придивитися до «універсалки»? Втім, чи варто це робити?

Друзі, я ще можу зрозуміти тих, хто ставить всесезонні покришки на комерційний транспорт чи позашляховики. Як не крути, але такі автомобілі мають специфічні типорозміри покришок, тому не завжди є належний вибір і, найголовніше, кошти для того, щоб дозволити собі щось більш профільне. При цьому велика маса таких машин, частково, нівелює їх потреби в зимових шинах, бо зберігається умовно нормальний зачіп із цією ж зимовою дорогою. Ну а, якщо говорити тільки про позашляховики, то гума з позначенням А/Т або М/Т має здатність підкорювати не тільки бездоріжжя, а й глибокий сніг, наприклад, тому на засніженій дорозі її також використовувати.

Але як бути власникам легковиків чи кросоверів? Чи варто спробувати удачу та поїздити взимку на всесезонній гумі? Моя особиста думка – здебільшого не варта.

Виняток становлять у яких встановився м’який клімат і, де є заморозки лише зрідка, тоді як температура повітря рідко опускається нижче -2 градусів за Цельсієм. Чому так?

Суть в тому, що при нульовій температурі повітря літні покришки вже втрачають всі свої корисні властивості і дубіють, тоді як зимова гума в таких випадках занадто м’яка і знову ж таки, поводиться не надто коректно на дорозі – великий гальмівний шлях і слабке зчеплення з дорогою .

Всесезонні ж шини якраз підходять під «близько нуля» і зберігають достатню еластичність, м’якість для того, щоб забезпечувати автомобілю оптимальне зчеплення з дорогою, рівень комфорту та ресурс. Отже, все дуже просто.

Робимо висновки – якщо живете на півдні або в регіоні з м’яким кліматом, до «всесезонки» цілком можете придивитися. Якщо ж, у вашій області чи районі випадає значна кількість снігу, та ще й морози стоять, то про «універсалки» варто забути.

А що ви думаєте? Напишіть свою думку у коментарях. Всім дякую за виявлену увагу.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Верховна Рада розглядає медичні перевірки для водіїв старше 65 років

Верховна Рада розглядає законопроєкт, який може суттєво змінити правила керування автомобілем для водіїв старшого віку.…

20.11.2025

Як правильно користуватися режимом N на АКПП

Багато водіїв знають, що режим N - нейтраль в автоматичній коробці передач - призначений для…

20.11.2025

BMW представила оновлений iX3 2026 із рекордною автономністю для електрокросоверів

BMW представила оновлений iX3 2026, який має всі шанси змінити розстановку сил у сегменті електрокросоверів.…

20.11.2025

Що загрожує власникам прострочених “євроблях” під час воєнного стану

Попри воєнний стан, питання штрафів для власників авто на іноземній реєстрації залишається актуальним. Тисячі водіїв…

20.11.2025

В Україні загострюється дефіцит дизелю: ціни можуть зрости ще на 2–3 грн

В Україні загострилася ситуація з дизельним пальним, і ціни можуть зрости. Про це попереджає директор…

20.11.2025

Названо 4 звички водіїв, які сильно збільшують витрату палива

Багато водіїв скаржаться, що виробники занижують показники витрати палива. Однак часто підвищена витрата виникає через…

20.11.2025