Всім привіт, мої шановні читачі. Ось і дочекалися ми чергового зимового сезону експлуатації автомобілів. І чесно кажучи, поточний сезон багатьма сприймається менш оптимістично, ніж усі попередні. Звичайно ж, є на це свої об’єктивні причини, але основна з них – це серйозне подорожчання зимової гуми, через що багатьом із нас вона перестала бути доступною. І на цьому тлі почало все частіше виникати питання – а чи варто експлуатувати взимку всесезонні покришки? Адже, хоч як крути, але такими вони заявлені не просто так. І в цій публікації ми з вами в цьому розбиратимемося. Тому думаю, що багатьом дана тема буде цікава, як ніколи раніше.
Ну а, перш ніж почнемо «розбір польотів», мені хотілося б подякувати своїм давнім і відданим передплатникам – за те, що ви підтримуєте мене та всі мої починання на каналі. Завдяки цьому він і розвивається далі. Крім того, я не забуватиму і про випадкових читачів. Їх, за даними статистики, також набирається чимало. Тому радитиму їм не соромитися себе позначати – ставте палець вгору, якщо вам публікація припала до вподоби. Крім того, підписуйтесь і на сам канал. Оформлена передплата надасть можливість бачити свіжі його публікації у верхній частині стрічки своїх рекомендацій. Таким чином, ви завжди залишатиметеся в центрі актуальних подій. А зараз, продовжуємо і починаємо.
Отже, що таке всесезонна гума?
Це поняття дещо умовне. Проте, в основному, під таку гуму підпадають моделі з маркуванням М+S, All Season, All Weather тощо. Також, до універсальних покришок відносяться позашляхові – такі, які одержали позначення М/Т та А/Т, бо це дозволяє спеціальний протектор подібної гуми.
Також варто відзначити ще й те, що всесезонна гума вважається відносно доступною. У всякому разі, вона, здебільшого, значно дешевша за зимові покришки і не дуже дорожча за літні – ну, чим не привід придивитися до «універсалки»? Втім, чи варто це робити?
Друзі, я ще можу зрозуміти тих, хто ставить всесезонні покришки на комерційний транспорт чи позашляховики. Як не крути, але такі автомобілі мають специфічні типорозміри покришок, тому не завжди є належний вибір і, найголовніше, кошти для того, щоб дозволити собі щось більш профільне. При цьому велика маса таких машин, частково, нівелює їх потреби в зимових шинах, бо зберігається умовно нормальний зачіп із цією ж зимовою дорогою. Ну а, якщо говорити тільки про позашляховики, то гума з позначенням А/Т або М/Т має здатність підкорювати не тільки бездоріжжя, а й глибокий сніг, наприклад, тому на засніженій дорозі її також використовувати.
Але як бути власникам легковиків чи кросоверів? Чи варто спробувати удачу та поїздити взимку на всесезонній гумі? Моя особиста думка – здебільшого не варта.
Виняток становлять у яких встановився м’який клімат і, де є заморозки лише зрідка, тоді як температура повітря рідко опускається нижче -2 градусів за Цельсієм. Чому так?
Суть в тому, що при нульовій температурі повітря літні покришки вже втрачають всі свої корисні властивості і дубіють, тоді як зимова гума в таких випадках занадто м’яка і знову ж таки, поводиться не надто коректно на дорозі – великий гальмівний шлях і слабке зчеплення з дорогою .
Всесезонні ж шини якраз підходять під «близько нуля» і зберігають достатню еластичність, м’якість для того, щоб забезпечувати автомобілю оптимальне зчеплення з дорогою, рівень комфорту та ресурс. Отже, все дуже просто.
Робимо висновки – якщо живете на півдні або в регіоні з м’яким кліматом, до «всесезонки» цілком можете придивитися. Якщо ж, у вашій області чи районі випадає значна кількість снігу, та ще й морози стоять, то про «універсалки» варто забути.
А що ви думаєте? Напишіть свою думку у коментарях. Всім дякую за виявлену увагу.
Leave a Comment