Статті

Чи варто використовувати всесезонні шини взимку: аргументую простими словами

Всім привіт, мої шановні читачі. Ось і дочекалися ми чергового зимового сезону експлуатації автомобілів. І чесно кажучи, поточний сезон багатьма сприймається менш оптимістично, ніж усі попередні. Звичайно ж, є на це свої об’єктивні причини, але основна з них – це серйозне подорожчання зимової гуми, через що багатьом із нас вона перестала бути доступною. І на цьому тлі почало все частіше виникати питання – а чи варто експлуатувати взимку всесезонні покришки? Адже, хоч як крути, але такими вони заявлені не просто так. І в цій публікації ми з вами в цьому розбиратимемося. Тому думаю, що багатьом дана тема буде цікава, як ніколи раніше.

Ну а, перш ніж почнемо «розбір польотів», мені хотілося б подякувати своїм давнім і відданим передплатникам – за те, що ви підтримуєте мене та всі мої починання на каналі. Завдяки цьому він і розвивається далі. Крім того, я не забуватиму і про випадкових читачів. Їх, за даними статистики, також набирається чимало. Тому радитиму їм не соромитися себе позначати – ставте палець вгору, якщо вам публікація припала до вподоби. Крім того, підписуйтесь і на сам канал. Оформлена передплата надасть можливість бачити свіжі його публікації у верхній частині стрічки своїх рекомендацій. Таким чином, ви завжди залишатиметеся в центрі актуальних подій. А зараз, продовжуємо і починаємо.

Отже, що таке всесезонна гума? 

Це поняття дещо умовне. Проте, в основному, під таку гуму підпадають моделі з маркуванням М+S, All Season, All Weather тощо. Також, до універсальних покришок відносяться позашляхові – такі, які одержали позначення М/Т та А/Т, бо це дозволяє спеціальний протектор подібної гуми.

Також варто відзначити ще й те, що всесезонна гума вважається відносно доступною. У всякому разі, вона, здебільшого, значно дешевша за зимові покришки і не дуже дорожча за літні – ну, чим не привід придивитися до «універсалки»? Втім, чи варто це робити?

Друзі, я ще можу зрозуміти тих, хто ставить всесезонні покришки на комерційний транспорт чи позашляховики. Як не крути, але такі автомобілі мають специфічні типорозміри покришок, тому не завжди є належний вибір і, найголовніше, кошти для того, щоб дозволити собі щось більш профільне. При цьому велика маса таких машин, частково, нівелює їх потреби в зимових шинах, бо зберігається умовно нормальний зачіп із цією ж зимовою дорогою. Ну а, якщо говорити тільки про позашляховики, то гума з позначенням А/Т або М/Т має здатність підкорювати не тільки бездоріжжя, а й глибокий сніг, наприклад, тому на засніженій дорозі її також використовувати.

Але як бути власникам легковиків чи кросоверів? Чи варто спробувати удачу та поїздити взимку на всесезонній гумі? Моя особиста думка – здебільшого не варта.

Виняток становлять у яких встановився м’який клімат і, де є заморозки лише зрідка, тоді як температура повітря рідко опускається нижче -2 градусів за Цельсієм. Чому так?

Суть в тому, що при нульовій температурі повітря літні покришки вже втрачають всі свої корисні властивості і дубіють, тоді як зимова гума в таких випадках занадто м’яка і знову ж таки, поводиться не надто коректно на дорозі – великий гальмівний шлях і слабке зчеплення з дорогою .

Всесезонні ж шини якраз підходять під «близько нуля» і зберігають достатню еластичність, м’якість для того, щоб забезпечувати автомобілю оптимальне зчеплення з дорогою, рівень комфорту та ресурс. Отже, все дуже просто.

Робимо висновки – якщо живете на півдні або в регіоні з м’яким кліматом, до «всесезонки» цілком можете придивитися. Якщо ж, у вашій області чи районі випадає значна кількість снігу, та ще й морози стоять, то про «універсалки» варто забути.

А що ви думаєте? Напишіть свою думку у коментарях. Всім дякую за виявлену увагу.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Експерт спростовує головні упередження щодо електрокарів

Електромобілі вже міцно входять у наше повсякденне життя, проте навколо них досі багато міфів. Часто…

28.08.2025

Прототип BMW iX3 Neue Klasse потрапив у ДТП під час тестів

Carscoops повідомляє , що під час дорожньої пригоди прототип BMW iX3 зіткнувся лоб у лоб…

28.08.2025

Volkswagen готує прощальний Golf R з п’ятициліндровим мотором

Volkswagen готує для шанувальників "гарячих" хетчбеків справжню сенсацію: підрозділ R розробляє екстремальну версію Golf R…

28.08.2025

Що викликає підозру у поліції навіть у тверезого водія

Кожен водій знає, що співробітники поліції часто спостерігають за потенційними п'яними водіями за кермом у…

28.08.2025

Як підготувати автомобіль до осені та морозів: поради експертів

Осінь для автомобіля в Україні – справжнє випробування: різкі зміни температури, дощі, бруд та наслідки…

28.08.2025

Новий Audi RS 6 Avant з гібридною установкою готують до прем’єри у 2027 році

Audi завершує підготовку нового покоління RS 6 Avant, і вже майже без камуфляжу прототипи моделі…

28.08.2025