Статті

Чому деякі автомобілісти перекачують шини на зиму

Після зміни літньої гуми на зимову багато автомобілістів перекачують шини. Також це можуть зробити на шиномантажі. Всі знають допустимі значення тиску в шинах, але чомусь саме на зимовий період навмисне перевищують цей показник. На які наслідки можна після цього очікувати.

Навіщо перекачувати шини на зиму

При нагріванні газоподібна речовина розширюється, а при знижених температурах стискається. Те саме відбувається в камері шин, адже вони наповнені газовою сумішшю. При виїзді на холод повітря стискається, а шини поводяться по-іншому. Тому фахівці майстерень, де температура значно вища, ніж на вулиці, трохи перевищують дозволений тиск у шинах. На кожні -8 ° внутрішньоколісний тиск скорочується на 0,1 атмосферу.

При температурному режимі -20°, тиск у шинах падає практично на 20%. Їзда на недокачених колесах знижує керованість транспорту, отже і безпеку. При цьому зростає витрата палива та підвищується знос покришок. Саме виключення цих чинників колеса на зимовий період перекачують кілька атмосфер.

Який має бути тиск у шинах

Рекомендований показник вказує виробник автотранспорту на дверях або на кришці бензобака. Залежно від виду та марки машини тиск може змінюватись. Також для передньої та задньої колісної пари діють різні показники.

Для визначення показника використається спеціальний манометр. Показник може вимірюватися у атмосферах, дюймах чи фунтах. Якщо авто часто використовується, виміри слід робити 1 раз на 2 тижні або перед тривалою подорожжю. Також важливо перевіряти тиск після тривалого простою транспорту або під час постійних температурних коливань.

До становлення стабільно зимової погоди автомобілісти часто стикаються з проблемою перекачених шин. Це відбувається через те, що під дією морозу газ стискається та створюється відчуття спущеності гуми. Недосвідчений власник підкачує їх, а через 1-2 дні настає відлига, повітря нагрівається і розширюється, при цьому тиск у шинах перевищує норму на 0,2-0,3 атмосфери.

Переваги та недоліки перекачених шин

Вищий показник тиску має низку переваг:

  • Полегшується керування автомобілем на малих швидкостях. Чим менша пляма контакту з дорогою, тим простіше контролювати транспорт. Можна легко маневрувати за рівним і чистим полотном. Але якщо з’їхати на менш якісну дорогу, відразу помітні всі вибоїни і вибоїни. Якщо підвіска вже зношена, вона не компенсуватиме вібрацію. Таку їзду не назвеш комфортною, до того ж небезпечно заносити на поворотах.
  • Нехай і незначна, але все ж таки економія палива після їзди на перекачених шинах. Вся справа в тому, що шини менше чинитимуть опір коченню. Загалом економія складе 1,6% зі збільшенням тиску на 0,5 атм. Адже на подолання опору витрачається 20% палива.
  • Краще кермо. Власники гоночних болідів часто перекачують шини, адже так авто стає більш маневреним.
Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Volkswagen готує до виходу доступний електрокросовер ID. Cross

Volkswagen готує до виробництва доступний міський електромобіль ID.2all вартістю близько 25 000 євро. До нього…

24.11.2025

Чому штрафи за неправильну парковку часто скасовують у судах

Штрафи за стоянку в заборонених місцях часто скасовують у судах, бо багато постанов складаються з…

24.11.2025

Mercedes-AMG готує електричний суперкар GT

Mercedes-AMG, раніше відомий потужними V8 і V12, активно переходить до електрики. Після експериментів з EQE…

24.11.2025

Зимові випробування електромобілів: запас ходу та комфорт

Нова програма Green NCAP перевірила три електромобілі - Dacia Spring, Hyundai Inster та VW ID.4…

24.11.2025

Audi готує компактний електрокросовер A3 e-tron із запасом ходу до 600 км

Німецький преміальний бренд Audi готує до випуску повністю електричний компактний кросовер, який, за даними порталу…

24.11.2025

Перші рендери восьмого покоління Mercedes-Benz S-Class

Перша генерація великого седана Mercedes-Benz S-Class з'явилася ще у 1972 році. Відтоді модель дійшла до…

24.11.2025