Статті

Зимове та арктичне паливо: що потрібно знати власникам дизельних автомобілів

Share

У холодну пору року для дизельних автомобілів потрібне спеціальне пальне. У крайньому випадку до звичайного літнього дизеля можна додати необхідні присадки.

З наближенням морозів власники дизельних автомобілів турбуються, чи можна буде цієї зими заправитися так званим арктичним або зимовим дизелем. Експерти з’ясували це питання і дали корисні поради про те, як убезпечити свій автомобіль від перетворення на пролісок.

Занепокоєння щодо наявності зимового дизеля викликано кількома причинами. Таке пальне в Україні не виробляють, його завозять. Проте йдеться не про середньоєвропейські чи північні країни, а наприклад, про Грецію, Болгарію, Румунію, Туреччину. Тобто – про країни з теплим кліматом, де автомобілісти їздять літнім паливом.

Як повідомив директор консалтингової компанії «А95» Сергій Куюн, справді був період, коли пальне завозили з теплих країн. Однак, за його інформацією, великі мережі АЗС вже законтрактували зимовий дизель, що не згущується до температури мінус 20°С. Зокрема, на нафтопереробних підприємствах Литви та Польщі.

Щодо арктичного дизеля, що не згущується до температури мінус 32 ° С, ситуація дещо складніша. По-перше, тому, що його не виробляють постійно. По-друге, він дорожчий через складніший технічний процес. По-третє, таке пальне виробляють не всі підприємства. Тому арктичний дизель виробляється сезонно у необхідних кількостях на замовлення. Але оператори великих мереж АЗС, за інформацією Сергія Куюна, вже мають контракти і на арктичний дизель. Він вироблятиметься і поставлятиметься в Україну в грудні-лютому.

Теоретично, дефіцит зимового дизеля можна було б компенсувати додаванням до звичайного дизельного пального гасу (гасу). Раніше так і робили. Однак Куюн вважає, що сьогодні завезти гас в Україну проблематично. Хоча, за його інформацією, деякі великі мережі АЗС вели переговори з виробниками щодо додавання гасу вже на етапі виробництва.

На думку технічного координатора компанії Liqui Moly Україна Ігоря Білоуса, влітку, коли вся країна їздила на європейському паливі, ймовірності залити неякісне паливо практично не було. До того ж АЗС відпускали товар із коліс. Тобто об’єктивно не було часу «бодяжити». Та й не було чим «бодяжити». До того ж зараз в Україні немає великих нафтобаз, де зберігалося б пальне. І де була можливість щось додавати у неякісне пальне.

За словами пана Білоуса, раніше на деяких АЗС були випадки, коли до літнього дизпалива оператори додавали антигель, і перетворювали його на зимовий чи зимовий — на арктичний. Справжній арктичний дизель, як правило, завозили тільки в грудні або січні. Як, до речі, каже пан Куюн.

Тому, як і керівник відділу сервісу та гарантії компанії «Хюндай Україна» Станіслав Бельбас, пан Білоус радить заправлятися лише на АЗС відомих та великих мереж. На їхню думку, там уже відпрацьовано систему контролю якості. Для впевненості можна перевірити паспорт якості, де вказано граничну температуру фільтрації – тобто загусання дизельного палива. І в жодному разі не варто проводити тестування в домашніх умовах, хоча в інтернеті є багато тестів на цю тему. Таку саму пораду дають і в компанії Рено Україна. Адже зорово-зимовий дизель від арктичного або літнього зазвичай відрізнити практично не можна.

Крім цього, пан Бельбас рекомендує використовувати преміальний сегмент палива, що попередньо має додавання певних присадок. І, звичайно, уникати сумнівних маловідомих станцій. Паливо на них як би і дешевше, але якість буває значно гірша за економію, як і наслідки від неякісного пального. Також Станіслав Бельбас радить використовувати виключно те паливо, яке рекомендоване у технічній літературі автомобіля (сервісна книжка, посібник з експлуатації авто тощо).

Що радять експерти

За міжнародними стандартами, на літньому дизпаливі можна безпечно їздити до -5°С, на зимовому – до -20°С, на арктичному – до -32°С.

Є багато порад. У тому числі і від професіоналів – водіїв вантажівок та автобусів. Зокрема, вони рекомендують у мороз додати до літнього дизеля гальмівну рідину чи бензин чи моторне масло.

Однак, на думку Ігоря Білоуса, ці поради добре працюють для виживання та погані – для повсякденного використання. Адже їх дають люди, які їздять на чужому транспорті. Вони переважно не є власниками вантажівок та автобусів. А значить – не дуже переймаються тим, скільки витримає паливна система і в яку суму стане ремонт. На такому міксі насос і паливна система можуть дуже швидко вийти з ладу. Та ж гальмівна рідина дуже корозієактивна і знищує насос і паливну систему. Тому подібні поради професіоналів годяться лише на крайній випадок. А у повсякденному житті найкраще додавати в дизельне паливо спеціальний антигель.

Керівник відділу сервісу та гарантії компанії Хюндай Україна Станіслав Бельбас повідомив, що сьогодні існує безліч температурних присадок. Але він рекомендує застосовувати лише присадки, які дозволено використовувати, відповідно до їх технічних допусків (Технічна інформація про присадку зазвичай вказується на продукті). І знову радить, як і у випадку із АЗС, користуватися продукцією іменитих брендів присадок – LIQUI MOLY, Wurth, Motul, Turtle Wax та інші. Пан Бельбас застерігає власників авто не купувати сумнівних продуктів на ринку чи в інтернеті. Такі товари краще придбати в офіційних точках продажу.

У компанії Рено Україна радять використовувати антигель – Renault Diesel Anti-Freeze. Однак, на жаль, в Україну він офіційно не постачається.

Пан Білоус не радить також заливати у морози біодизель. Навіть із додаванням антигеля. До того ж потрібно знати, як працює додавання антигелю в дизельне паливо. Зазвичай антигель знижує температуру фільтрації приблизно 10°С. Тобто, якщо додати антигель до літнього дизеля, його можна використовувати приблизно до мінус 15°С. Якщо до зимового – мінус 30°С. До арктичного до мінус 40°С. Але! Якщо пальне не відповідає стандарту, — зазначає пан Білоус, — тобто туди вже додали антигель, і продають літній дизель, як зимовий, додаткове додавання антигеля не зменшить температуру використання ще на мінус 10 градусів. Ефект, у кращому разі, може бути лише на пару градусів. Немає залежності між концентрацією антигелю та ефективністю його дії. Це стосується й неякісного дизпалива.

Отже, не замерзнути і без проблем їздити на дизельному автомобілі навіть у люті морози — насправді не так уже й складно.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Volkswagen та Renault не зійшлися в думках: бюджетний електромобіль під загрозою

Volkswagen і Renault припинили переговори про спільну розробку доступного електромобіля на базі Twingo, повідомили джерела.…

18.05.2024

Електро-Creta від Hyundai потрапила до об’єктивів фотошпигунів

Бестселер Hyundai в сегменті кросоверів (Creta) готується до того, щоб стати одним з автомобілів, що…

18.05.2024

У Європі розпочався продаж оновленого кросовера Ford Puma

В Іспанії вже оголошено ціни на новий Ford Puma 2024 року. Компанія відкрила конфігуратор для…

18.05.2024

Електричний пікап Toyota таки стане серійним

Японський електричний пікап Toyota Hilux EV таки стане серійною моделлю. Представлений наприкінці 2022 року електричний…

18.05.2024

Четверте покоління Volkswagen Scirocco показали на перших зображеннях

Компанія Volkswagen припинила виробництво моделі Scirocco у 2017 році, так і не запланувавши для нього…

18.05.2024

Складено список середньорозмірних кросоверів із найнижчою витратою палива

Заправка автомобіля – одна з головних статей витрат під час експлуатації машини, оснащеної ДВЗ. Сьогодні…

18.05.2024