Статті

До якої температури потрібно прогрівати двигун

Суперечки про необхідність прогрівання двигуна не вщухають десятиліттями. Кожен водій орієнтується на свої уявлення про експлуатацію техніки, тому переконати когось складно і багато в чому безглуздо. Багато автомобілістів воліють зачекати кілька хвилин після запуску двигуна. Давайте розбиратися, як чинити найкраще.

Один із ключових доводів проти прогріву двигуна – підвищення витрати палива. При низькій температурі рідини, що охолоджує, блок управління двигуном спеціально підвищує оберти холостого ходу. Таким чином реалізується режим прогріву, при якому температури антифризу та моторного масла зростають швидше. Якщо ж відразу почати рух, то на прогрів потрібно менше палива, тому що обороти в будь-якому випадку будуть досить високими.

Аргумент щодо витрати пального є заможним. Однак багато водіїв не вважають його вагомим приводом для відмови від прогріву ДВЗ при низьких температурах. Якщо автомобіль стоїть на вулиці, то їхати відразу після запуску двигуна некомфортно, а навантаження на складові силового агрегату буде вищим. Саме тому важливо знайти золоту середину між перевагами від прогріву двигуна та його тривалістю.

Із дизельними двигунами все досить просто. Прогрівати їх на місці безглуздо, тому що через високу ефективність цього типу моторів на холостому ходу виділяється дуже мало тепла. Бажаючі можуть встановити передпусковий підігрівач, який підвищує температуру антифризу до запуску ДВЗ.

Бензинові двигуни набагато швидше прогріваються на холостому ходу. Водіям варто знайти золоту середину, щоб добитися щадної експлуатації автомобіля та не витрачати зайве паливо на простий. Важливо розуміти, що орієнтуватися варто не лише на температуру антифризу, а й на температуру моторної олії. Останнє прогрівається значно повільніше.

Виміри показують, що оптимальний момент початку руху настає при температурі антифризу порядку +30°С. Температура моторного масла в такому випадку становить близько +0 ° С, тому його в’язкість достатня для щадної експлуатації. З повітроводів вже піде тепле повітря, яке дозволить швидко прогріти салон.

Орієнтуватися можна не лише за датчиком температури охолоджувальної рідини, але й за оборотами двигуна. У бензинових ДВЗ при антифризі, розігрітому до +30 ° С, на холостому ході спостерігається 950-1000 об/хв. Після початку руху протягом 5-7 хвилин не рекомендується різко стартувати з місця, намагайтеся не перевищувати 2500 об/хв. Такий підхід дозволить безпечно прогрівати двигун і не марнувати паливо.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому небезпечні як високі, так і низькі оберти двигуна

Автомобільний двигун справді можна назвати серцем машини, і саме від правильного стилю його експлуатації залежить,…

30.08.2025

Новий Hyundai Tucson отримає гібридні силові установки та дизайн у стилі Santa Fe

Hyundai готує масштабне оновлення свого найпопулярнішого кросовера Tucson, який дебютує у другій половині 2026 року…

30.08.2025

Топ старих авто, які перевершують нові в комфорті та надійності

Сьогодні дилери часто пропонують машини без кондиціонера, з одним склопідйомником і маленьким двигуном. Все нове…

30.08.2025

Nissan готує нове купе для справжніх фанатів драйву

Актуальний Nissan Z з'явився у 2022 році. Разом з ним дебютувала його «заряджена» версія від…

30.08.2025

Volkswagen представив оновлений T-Roc із гібридною установкою

Volkswagen презентував друге покоління кросовера T-Roc, який уперше отримав гібридну силову установку. Оновлена модель стала…

30.08.2025

Audi готує електроспорткар між TT та R8

Audi готує яскраву прем'єру на автосалоні у Мюнхені, який стартує 9 вересня. Німецький бренд представить…

30.08.2025