Статті

До якої температури потрібно прогрівати двигун

Share

Суперечки про необхідність прогрівання двигуна не вщухають десятиліттями. Кожен водій орієнтується на свої уявлення про експлуатацію техніки, тому переконати когось складно і багато в чому безглуздо. Багато автомобілістів воліють зачекати кілька хвилин після запуску двигуна. Давайте розбиратися, як чинити найкраще.

Один із ключових доводів проти прогріву двигуна – підвищення витрати палива. При низькій температурі рідини, що охолоджує, блок управління двигуном спеціально підвищує оберти холостого ходу. Таким чином реалізується режим прогріву, при якому температури антифризу та моторного масла зростають швидше. Якщо ж відразу почати рух, то на прогрів потрібно менше палива, тому що обороти в будь-якому випадку будуть досить високими.

Аргумент щодо витрати пального є заможним. Однак багато водіїв не вважають його вагомим приводом для відмови від прогріву ДВЗ при низьких температурах. Якщо автомобіль стоїть на вулиці, то їхати відразу після запуску двигуна некомфортно, а навантаження на складові силового агрегату буде вищим. Саме тому важливо знайти золоту середину між перевагами від прогріву двигуна та його тривалістю.

Із дизельними двигунами все досить просто. Прогрівати їх на місці безглуздо, тому що через високу ефективність цього типу моторів на холостому ходу виділяється дуже мало тепла. Бажаючі можуть встановити передпусковий підігрівач, який підвищує температуру антифризу до запуску ДВЗ.

Бензинові двигуни набагато швидше прогріваються на холостому ходу. Водіям варто знайти золоту середину, щоб добитися щадної експлуатації автомобіля та не витрачати зайве паливо на простий. Важливо розуміти, що орієнтуватися варто не лише на температуру антифризу, а й на температуру моторної олії. Останнє прогрівається значно повільніше.

Виміри показують, що оптимальний момент початку руху настає при температурі антифризу порядку +30°С. Температура моторного масла в такому випадку становить близько +0 ° С, тому його в’язкість достатня для щадної експлуатації. З повітроводів вже піде тепле повітря, яке дозволить швидко прогріти салон.

Орієнтуватися можна не лише за датчиком температури охолоджувальної рідини, але й за оборотами двигуна. У бензинових ДВЗ при антифризі, розігрітому до +30 ° С, на холостому ході спостерігається 950-1000 об/хв. Після початку руху протягом 5-7 хвилин не рекомендується різко стартувати з місця, намагайтеся не перевищувати 2500 об/хв. Такий підхід дозволить безпечно прогрівати двигун і не марнувати паливо.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Mercedes-Benz за три роки випустить десятки новинок

Mercedes-Benz вирішив зберегти двигуни V8 та V12 у своєму продуктовому портфелі, незважаючи на плани щодо…

21.02.2025

Компанія BMW перенесе свої новітні технології на моделі Mini та Rolls-Royce

Декілька років тому компанія BMW презентувала новий тип платформи Neue Klasse, яка була розроблена спеціально…

21.02.2025

У Мережі показали фото нового Mercedes-Benz S-Class, схожого на E-Class

Компанія Mercedes-Benz планує у 2026 році представити оновлений S-Class, який отримає модернізований дизайн у стилі…

21.02.2025

Haval показав новий автомобіль з унікальним дизайном та освітленням

Опубліковано перші зображення нового кросовера від Haval. GWM розглядала кілька варіантів назви для цієї моделі,…

21.02.2025

Mercedes-Benz офіційно підтвердила випуск компактного G-Class та оновлений дизайн

Mercedes-Benz офіційно підтвердив розробку компактної версії G-Class, яку в пресі вже назвали Baby G. Новий…

21.02.2025

Toyota RAV4 шостого покоління отримає позашляхову версію

Останнім часом японські автовиробники активно взялися за створення для своїх популярних кросоверів так званих позашляхових…

21.02.2025