Статті

До якої температури потрібно прогрівати двигун

Share

Суперечки про необхідність прогрівання двигуна не вщухають десятиліттями. Кожен водій орієнтується на свої уявлення про експлуатацію техніки, тому переконати когось складно і багато в чому безглуздо. Багато автомобілістів воліють зачекати кілька хвилин після запуску двигуна. Давайте розбиратися, як чинити найкраще.

Один із ключових доводів проти прогріву двигуна – підвищення витрати палива. При низькій температурі рідини, що охолоджує, блок управління двигуном спеціально підвищує оберти холостого ходу. Таким чином реалізується режим прогріву, при якому температури антифризу та моторного масла зростають швидше. Якщо ж відразу почати рух, то на прогрів потрібно менше палива, тому що обороти в будь-якому випадку будуть досить високими.

Аргумент щодо витрати пального є заможним. Однак багато водіїв не вважають його вагомим приводом для відмови від прогріву ДВЗ при низьких температурах. Якщо автомобіль стоїть на вулиці, то їхати відразу після запуску двигуна некомфортно, а навантаження на складові силового агрегату буде вищим. Саме тому важливо знайти золоту середину між перевагами від прогріву двигуна та його тривалістю.

Із дизельними двигунами все досить просто. Прогрівати їх на місці безглуздо, тому що через високу ефективність цього типу моторів на холостому ходу виділяється дуже мало тепла. Бажаючі можуть встановити передпусковий підігрівач, який підвищує температуру антифризу до запуску ДВЗ.

Бензинові двигуни набагато швидше прогріваються на холостому ходу. Водіям варто знайти золоту середину, щоб добитися щадної експлуатації автомобіля та не витрачати зайве паливо на простий. Важливо розуміти, що орієнтуватися варто не лише на температуру антифризу, а й на температуру моторної олії. Останнє прогрівається значно повільніше.

Виміри показують, що оптимальний момент початку руху настає при температурі антифризу порядку +30°С. Температура моторного масла в такому випадку становить близько +0 ° С, тому його в’язкість достатня для щадної експлуатації. З повітроводів вже піде тепле повітря, яке дозволить швидко прогріти салон.

Орієнтуватися можна не лише за датчиком температури охолоджувальної рідини, але й за оборотами двигуна. У бензинових ДВЗ при антифризі, розігрітому до +30 ° С, на холостому ході спостерігається 950-1000 об/хв. Після початку руху протягом 5-7 хвилин не рекомендується різко стартувати з місця, намагайтеся не перевищувати 2500 об/хв. Такий підхід дозволить безпечно прогрівати двигун і не марнувати паливо.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Представлено оновлений Renault Austral 2025 з вдосконаленою підвіскою та шумоізоляцією

Компанія Renault представила оновлений кросовер Austral 2025 модельного року, який отримав помітні зміни у зовнішності…

03.04.2025

Експерт назвав головні переваги та недоліки Toyota Camry XV50

Експерт детально розглянув сильні та слабкі сторони Toyota Camry сьомого покоління (XV50), більш відомої як…

03.04.2025

Компанія Skoda відмовляється від розробки дешевих автомобілів

Компанія Volkswagen нещодавно офіційно анонсувала дві нові моделі електромобілів компактного розміру – ID.1 та ID.2.…

03.04.2025

Автоюрист розповів, які водії приваблюють інспекторів поліції

Співробітники поліції на дорогах не зупиняють машини випадково — їхній вибір ґрунтується на факторах, які…

03.04.2025

Honda додала новий колір до бюджетної моделі, але без збільшення швидкості

Яскраво-жовтогарячий колір в автомобільній промисловості асоціюється з продуктивністю, але іноді його починають використовувати машини, які…

03.04.2025

Експерти роз’яснили, чому штраф поліції за межами місця порушення є незаконним

Водії часто запитують, де саме інспектор має право винести постанову про накладення штрафу за порушення…

03.04.2025