Статті

До якої температури потрібно прогрівати двигун

Суперечки про необхідність прогрівання двигуна не вщухають десятиліттями. Кожен водій орієнтується на свої уявлення про експлуатацію техніки, тому переконати когось складно і багато в чому безглуздо. Багато автомобілістів воліють зачекати кілька хвилин після запуску двигуна. Давайте розбиратися, як чинити найкраще.

Один із ключових доводів проти прогріву двигуна – підвищення витрати палива. При низькій температурі рідини, що охолоджує, блок управління двигуном спеціально підвищує оберти холостого ходу. Таким чином реалізується режим прогріву, при якому температури антифризу та моторного масла зростають швидше. Якщо ж відразу почати рух, то на прогрів потрібно менше палива, тому що обороти в будь-якому випадку будуть досить високими.

Аргумент щодо витрати пального є заможним. Однак багато водіїв не вважають його вагомим приводом для відмови від прогріву ДВЗ при низьких температурах. Якщо автомобіль стоїть на вулиці, то їхати відразу після запуску двигуна некомфортно, а навантаження на складові силового агрегату буде вищим. Саме тому важливо знайти золоту середину між перевагами від прогріву двигуна та його тривалістю.

Із дизельними двигунами все досить просто. Прогрівати їх на місці безглуздо, тому що через високу ефективність цього типу моторів на холостому ходу виділяється дуже мало тепла. Бажаючі можуть встановити передпусковий підігрівач, який підвищує температуру антифризу до запуску ДВЗ.

Бензинові двигуни набагато швидше прогріваються на холостому ходу. Водіям варто знайти золоту середину, щоб добитися щадної експлуатації автомобіля та не витрачати зайве паливо на простий. Важливо розуміти, що орієнтуватися варто не лише на температуру антифризу, а й на температуру моторної олії. Останнє прогрівається значно повільніше.

Виміри показують, що оптимальний момент початку руху настає при температурі антифризу порядку +30°С. Температура моторного масла в такому випадку становить близько +0 ° С, тому його в’язкість достатня для щадної експлуатації. З повітроводів вже піде тепле повітря, яке дозволить швидко прогріти салон.

Орієнтуватися можна не лише за датчиком температури охолоджувальної рідини, але й за оборотами двигуна. У бензинових ДВЗ при антифризі, розігрітому до +30 ° С, на холостому ході спостерігається 950-1000 об/хв. Після початку руху протягом 5-7 хвилин не рекомендується різко стартувати з місця, намагайтеся не перевищувати 2500 об/хв. Такий підхід дозволить безпечно прогрівати двигун і не марнувати паливо.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Toyota RAV4 обігнала Corolla і стала найпродаванішим авто у світі

Легендарна Toyota Corolla вперше за багато років втратила звання найпродаванішого автомобіля у світі. За підсумками…

04.10.2025

Експерт розповів, чому стан коліс автомобіля не можна ігнорувати

Правильний тиск у шинах є критично важливим для безпечної та ефективної експлуатації автомобіля. Він безпосередньо…

04.10.2025

BMW X4 знімають з виробництва: остаточне рішення

У автомобільній індустрії рідко трапляється, щоб великий виробник публічно визнавав помилку та переглядав рішення про…

04.10.2025

Електрокросовер Hyundai Kona отримав колекційну версію Mauna Loa

Hyundai представила особливу версію свого кросовера - Kona Mauna Loa 2026, створену на честь гавайського…

04.10.2025

У яких випадках краще продати авто, ніж ремонтувати

Фахівець із механічного ремонту стверджує, що іноді продаж автомобіля - розумніше рішення, ніж його відновлення.…

04.10.2025

Експерт пояснив, як продовжити термін роботи варіатора до 300 тис. км.

CVT, або варіатор, відомий своєю підвищеною вимогливістю до обслуговування, проте при правильному догляді він здатний…

04.10.2025