Статті

Коли взимку слід знижувати тиск у шинах

Автомобільні шини це оболонки, які складаються з металу, тканини і гуми. Основними їх елементами є борти, брекери, каркас, бічні частини та протектор. Від якості покришок, встановлених на автомобіль, залежить не лише комфорт, а й безпека руху. Оскільки лише вони забезпечують зчеплення транспортного засобу з дорожнім покриттям, що впливає на керованість та інші його характеристики.

Класифікація шин за сезонністю

Поділ шин за сезонністю є однією з найпоширеніших класифікацій:

  1. Літня гума призначена для експлуатації в умовах, коли температура навколишнього середовища вища за плюс 5 градусів. Літні шини підходять для швидкої їзди і здатні зберігати тверду структуру в спеку.
  2. Зимова гума відрізняється глибоко промальованим протектором, нерідко із шипами. У процесі їзди вона нагрівається, за рахунок чого покращується контактна пляма з дорогою. Зимова гума поділяється на європейську та скандинавську. Перша розрахована на м’які зими, має велику кількість прорізів та протектор із малюнком типу «ялинка». У регіонах із більш складними погодними умовами рекомендується використовувати скандинавський тип. Шини цієї групи відрізняються елементами малюнка, віддаленими один від одного, ромбоподібним малюнком протектора.
  3. Всесезонні. Призначені для регіонів із помірним кліматом та температурою в межах мінус 5-плюс 7 градусів за Цельсієм.

Навіщо знижувати на зиму тиск у шинах

Деякі водії на зиму знижують тиск у шинах. Наприклад, замість рекомендованих заводом 2,2 атмосфери, залишають 1,8. Чи має це практичне значення? Автомобільними експертами досвідченим шляхом доведено позитивний вплив цієї процедури. Але не завжди і не скрізь.

Якщо взяти будь-який посібник з експлуатації транспортного засобу, то скрізь буде прописано підтримувати такий тиск, який відповідає марці гуми. Крім цього зараз на кожній купленій машині можна побачити наклейку із зазначеним для її коліс тиском. Ця обставина вже сама по собі відкидає всі аргументи на користь їзди на приспущених шинах .

Однак використовувати цей прийом допускається, якщо проїхати на них зовсім небагато. Відомо, що випустивши всього пару-трійку десятих атмосфери, можна трохи збільшити контактну пляму шини з дорожнім покриттям. Іноді цього буває достатньо, щоб подолати складну ділянку дороги. Але якщо після цього чекає рух чистою від снігу трасою, то варто відновити тиск у колесах до рекомендованої заводом величини.

Підсумок

Підсумовуючи всьому вищесказаному слід зазначити, що зниження взимку тиску в шинах має лише короткочасний характер. Гонитва за сумнівним ефектом може призвести лише до передчасного зносу гуми. Малюнок вище служить промовистим доказом згубного впливу на покришку, як недостатнього тиску в ній, так і надлишкового.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Чому власники електромобілів продають їх швидше, ніж планували

Власники сучасних електромобілів часто розлучаються зі своїми авто значно швидше, ніж очікували. Основні причини -…

22.08.2025

Як не помилитися при купівлі авто з пробігом: поради та застереження

Багато хто мріє про старий автомобіль, але кожному хочеться, щоб він був надійним і не…

22.08.2025

Що перевірити в машині перед холодами, щоб уникнути проблем

Експерти наголошують, що з настанням холодів акумулятор зазнає значно більшого навантаження, тому для перевірки його…

22.08.2025

Mercedes-Benz відходить від статусу люксового бренду

Mercedes-Benz переглядає свою стратегію і поступово відходить від виключно люксового іміджу, роблячи ставку на більш…

21.08.2025

Названо найпоширеніші помилки водіїв під час обгону

Обгін - один із найнебезпечніших маневрів на дорозі, де навіть одна помилка може коштувати життя.…

21.08.2025

Mercedes-Benz може отримати двигуни BMW для нових гібридів

Mercedes-Benz розглядає можливість використання бензинових двигунів BMW у своїх майбутніх моделях з PHEV-установками та гібридними…

21.08.2025