Статті

Коли взимку слід знижувати тиск у шинах

Автомобільні шини це оболонки, які складаються з металу, тканини і гуми. Основними їх елементами є борти, брекери, каркас, бічні частини та протектор. Від якості покришок, встановлених на автомобіль, залежить не лише комфорт, а й безпека руху. Оскільки лише вони забезпечують зчеплення транспортного засобу з дорожнім покриттям, що впливає на керованість та інші його характеристики.

Класифікація шин за сезонністю

Поділ шин за сезонністю є однією з найпоширеніших класифікацій:

  1. Літня гума призначена для експлуатації в умовах, коли температура навколишнього середовища вища за плюс 5 градусів. Літні шини підходять для швидкої їзди і здатні зберігати тверду структуру в спеку.
  2. Зимова гума відрізняється глибоко промальованим протектором, нерідко із шипами. У процесі їзди вона нагрівається, за рахунок чого покращується контактна пляма з дорогою. Зимова гума поділяється на європейську та скандинавську. Перша розрахована на м’які зими, має велику кількість прорізів та протектор із малюнком типу «ялинка». У регіонах із більш складними погодними умовами рекомендується використовувати скандинавський тип. Шини цієї групи відрізняються елементами малюнка, віддаленими один від одного, ромбоподібним малюнком протектора.
  3. Всесезонні. Призначені для регіонів із помірним кліматом та температурою в межах мінус 5-плюс 7 градусів за Цельсієм.

Навіщо знижувати на зиму тиск у шинах

Деякі водії на зиму знижують тиск у шинах. Наприклад, замість рекомендованих заводом 2,2 атмосфери, залишають 1,8. Чи має це практичне значення? Автомобільними експертами досвідченим шляхом доведено позитивний вплив цієї процедури. Але не завжди і не скрізь.

Якщо взяти будь-який посібник з експлуатації транспортного засобу, то скрізь буде прописано підтримувати такий тиск, який відповідає марці гуми. Крім цього зараз на кожній купленій машині можна побачити наклейку із зазначеним для її коліс тиском. Ця обставина вже сама по собі відкидає всі аргументи на користь їзди на приспущених шинах .

Однак використовувати цей прийом допускається, якщо проїхати на них зовсім небагато. Відомо, що випустивши всього пару-трійку десятих атмосфери, можна трохи збільшити контактну пляму шини з дорожнім покриттям. Іноді цього буває достатньо, щоб подолати складну ділянку дороги. Але якщо після цього чекає рух чистою від снігу трасою, то варто відновити тиск у колесах до рекомендованої заводом величини.

Підсумок

Підсумовуючи всьому вищесказаному слід зазначити, що зниження взимку тиску в шинах має лише короткочасний характер. Гонитва за сумнівним ефектом може призвести лише до передчасного зносу гуми. Малюнок вище служить промовистим доказом згубного впливу на покришку, як недостатнього тиску в ній, так і надлишкового.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Експерт розповів, як безпечно їхати по важких ділянках дороги

Експерт підкреслює, що одним із ключових факторів прохідності автомобіля є шини: навіть при високому кліренсі…

25.08.2025

Чому KIA не випустить електромобіль за €20 тисяч: економіка проти попиту

Європейський директор KIA Марк Хедрич зробив несподівану заяву, зазначивши, що випуск електромобілів дешевше за 20-22…

25.08.2025

7 машин, які не радять купувати на вторинному ринку

комфортом, але його варіатор швидко виходить з ладу, проявляючи ривки та пробуксовки, а ресурс складає…

25.08.2025

Європейські авто втратили кольорову різноманітність: сірий, білий і чорний лідирують

Відчуття, що нові автомобілі в Європі стали однаковими, підтверджують цифри. За даними аналітичної компанії JATO…

25.08.2025

Як швидко пройти блокпост: поради для водіїв

Проїзд блокпостів в Україні став звичною частиною щоденних поїздок, але навіть стандартна перевірка може затягнутися,…

25.08.2025

Експерт пояснив, чому варто затискати кнопки склопідйомника

Багато водіїв не підозрюють, що їхній автомобіль має функції, що виходять за рамки звичайних можливостей.…

25.08.2025