Статті

Чи варто боятися турбованих двигунів

Share

Турбіна автомобіля – це високотехнологічний продукт, який за своєю природою можна порівняти з двигуном літака. Вона потрібна, щоб нагнітати повітря в циліндри, збільшуючи цим потужність віддачі двигуна.

Говорячи простою мовою, турбіна складається з картриджа і двох равликів: гаряча і холодна, всередині яких обертаються турбінні колеса.

Равлик, який з’єднаний з вихлопною системою, нагрівається до дуже високої температури, приблизно до 800-850 градусів.

Сучасні виробники намагаються ставити турбіну ближче до циліндрів, тим самим вони вкорочують випускний колектор, роблять його у вигляді термоса для збереження температури.

Для того, щоб вал турбіни нормально обертався і не грівся, до нього під тиском подається моторне масло. Також до картриджа йде трубка з антифризом додаткового охолодження.

Незнання як користуватись турбованим двигуном призводить до його перегріву.

Перегрів турбіни – часто неписьменність клієнта.

Щоб зберегти працездатність турбіни на довгі роки важливо дотримуватися низки умов:

1. Після тривалої поїздки з підвищеними навантаженнями необхідно після зупинки дати двигуну попрацювати на холостому ходу, щоб упала температура вихлопних газів.

Турбіна почне охолоджуватись маслом двигуна, що охолоджує рідиною. Якщо знехтувати цим простим правилом, вся теплова міць від турбіни перейде на сусідні деталі, що призведе до підвищеного їхнього зносу та передчасного виходу турбіни з ладу.

2. Використання якісної олії.

Вал турбіни обертається з дуже високою частотою (30 000 обертів за хвилину). Для того щоб зберегти ущільнення та підшипники ковзання турбіни у працездатному стані, олія повинна бути готова до динамічних навантажень та до високих температур.

3. Якість повітряного фільтра та правильність проведення робіт із його заміни.

Дуже часто стикаємося з тим, що використання неоригінальних, неякісних повітряних фільтрів призводить до того, що крізь них у турбіну потрапляє багато пилу, піску, що призводить до зношування турбіни, з’являються биття, виходить з ладу підшипник, через який починає гнати олію турбіна.

Отже, 3 питання до обслуговування: якісні витратні матеріали, якісно виконані роботи, якісна олія та 1 питання до клієнта.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Що робити, якщо ваше авто заблокували на парковці

Будь-який водій може опинитися в ситуації, коли його авто заблокували на парковці іншим транспортним засобом.…

27.06.2025

Вживані кросовери, які краще уникати при покупці

В Україні з кожним роком зростає продаж як нових, так і вживаних кросоверів. Значна частина…

27.06.2025

Правильне розміщення відеореєстратора: як уникнути штрафу водіям в Україні

Хоча відеореєстратор давно став звичайним аксесуаром для більшості українських водіїв і часто слугує вагомим доказом…

27.06.2025

Оновлений Renault Megane кросовер вперше показали на фото

Повністю електричний Renault Megane, який у 2021 році перетворився на купеподібний кросовер із приставкою e-Tech…

27.06.2025

Renault представить бюджетний кросовер C-класу

Розробка нового кросовера Renault у сегменті C-класу триває активними темпами. До офіційної прем'єри, яка запланована…

27.06.2025

Skoda і Volkswagen готують автомобілі нового типу

Індійські ЗМІ розкривають плани концерну VAG на місцевий ринок. Зокрема, вони опублікували інформацію про майбутні…

27.06.2025