Статті

Чи варто боятися турбованих двигунів

Турбіна автомобіля – це високотехнологічний продукт, який за своєю природою можна порівняти з двигуном літака. Вона потрібна, щоб нагнітати повітря в циліндри, збільшуючи цим потужність віддачі двигуна.

Говорячи простою мовою, турбіна складається з картриджа і двох равликів: гаряча і холодна, всередині яких обертаються турбінні колеса.

Равлик, який з’єднаний з вихлопною системою, нагрівається до дуже високої температури, приблизно до 800-850 градусів.

Сучасні виробники намагаються ставити турбіну ближче до циліндрів, тим самим вони вкорочують випускний колектор, роблять його у вигляді термоса для збереження температури.

Для того, щоб вал турбіни нормально обертався і не грівся, до нього під тиском подається моторне масло. Також до картриджа йде трубка з антифризом додаткового охолодження.

Незнання як користуватись турбованим двигуном призводить до його перегріву.

Перегрів турбіни – часто неписьменність клієнта.

Щоб зберегти працездатність турбіни на довгі роки важливо дотримуватися низки умов:

1. Після тривалої поїздки з підвищеними навантаженнями необхідно після зупинки дати двигуну попрацювати на холостому ходу, щоб упала температура вихлопних газів.

Турбіна почне охолоджуватись маслом двигуна, що охолоджує рідиною. Якщо знехтувати цим простим правилом, вся теплова міць від турбіни перейде на сусідні деталі, що призведе до підвищеного їхнього зносу та передчасного виходу турбіни з ладу.

2. Використання якісної олії.

Вал турбіни обертається з дуже високою частотою (30 000 обертів за хвилину). Для того щоб зберегти ущільнення та підшипники ковзання турбіни у працездатному стані, олія повинна бути готова до динамічних навантажень та до високих температур.

3. Якість повітряного фільтра та правильність проведення робіт із його заміни.

Дуже часто стикаємося з тим, що використання неоригінальних, неякісних повітряних фільтрів призводить до того, що крізь них у турбіну потрапляє багато пилу, піску, що призводить до зношування турбіни, з’являються биття, виходить з ладу підшипник, через який починає гнати олію турбіна.

Отже, 3 питання до обслуговування: якісні витратні матеріали, якісно виконані роботи, якісна олія та 1 питання до клієнта.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Коли водій має право не їхати на медичний огляд

Українські суди все частіше звертають увагу на законність дій поліції під час зупинки автомобілів. Показовим…

27.10.2025

Представлено оновлений Nissan Skyline: з’явилися перші фото

Компанія Nissan представила оновлення для легендарного Skyline, який досі продається в Японії як аналог знятого…

27.10.2025

Нове покоління Mercedes-Benz S-Class отримає новий вигляд (ФОТО)

Компанія Mercedes-Benz готується до оновлення свого флагманського седана S-Class. Тестові рестайлінгові прототипи «Есок» випробовуються на…

27.10.2025

Експерти розповіли, чи варто переплачувати за дорогий бензин для автомобіля

AAA провела дослідження, щоб з'ясувати, чи справді високоо́ктанова паліва очищає двигун. Результати виявилися неоднозначними: так,…

27.10.2025

Поліція пояснила, чому не варто глушити мотор під час перевірки документів

Після скасування обов'язкового техогляду українські дороги заповнилися автомобілями з різним технічним станом. Саме тому патрульні…

27.10.2025

Названо найпопулярніші кольори нових машин у 2025 році

Серед нових автомобілів, придбаних українцями цього року, беззаперечним лідером став сірий колір. Майже третина всіх…

27.10.2025