Статті

Чи варто боятися турбованих двигунів

Турбіна автомобіля – це високотехнологічний продукт, який за своєю природою можна порівняти з двигуном літака. Вона потрібна, щоб нагнітати повітря в циліндри, збільшуючи цим потужність віддачі двигуна.

Говорячи простою мовою, турбіна складається з картриджа і двох равликів: гаряча і холодна, всередині яких обертаються турбінні колеса.

Равлик, який з’єднаний з вихлопною системою, нагрівається до дуже високої температури, приблизно до 800-850 градусів.

Сучасні виробники намагаються ставити турбіну ближче до циліндрів, тим самим вони вкорочують випускний колектор, роблять його у вигляді термоса для збереження температури.

Для того, щоб вал турбіни нормально обертався і не грівся, до нього під тиском подається моторне масло. Також до картриджа йде трубка з антифризом додаткового охолодження.

Незнання як користуватись турбованим двигуном призводить до його перегріву.

Перегрів турбіни – часто неписьменність клієнта.

Щоб зберегти працездатність турбіни на довгі роки важливо дотримуватися низки умов:

1. Після тривалої поїздки з підвищеними навантаженнями необхідно після зупинки дати двигуну попрацювати на холостому ходу, щоб упала температура вихлопних газів.

Турбіна почне охолоджуватись маслом двигуна, що охолоджує рідиною. Якщо знехтувати цим простим правилом, вся теплова міць від турбіни перейде на сусідні деталі, що призведе до підвищеного їхнього зносу та передчасного виходу турбіни з ладу.

2. Використання якісної олії.

Вал турбіни обертається з дуже високою частотою (30 000 обертів за хвилину). Для того щоб зберегти ущільнення та підшипники ковзання турбіни у працездатному стані, олія повинна бути готова до динамічних навантажень та до високих температур.

3. Якість повітряного фільтра та правильність проведення робіт із його заміни.

Дуже часто стикаємося з тим, що використання неоригінальних, неякісних повітряних фільтрів призводить до того, що крізь них у турбіну потрапляє багато пилу, піску, що призводить до зношування турбіни, з’являються биття, виходить з ладу підшипник, через який починає гнати олію турбіна.

Отже, 3 питання до обслуговування: якісні витратні матеріали, якісно виконані роботи, якісна олія та 1 питання до клієнта.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Toyota представила оновлений bZ4X зі збільшеною автономністю

Toyota представила глибоко оновлений електричний кросовер bZ4X. Автомобіль отримав дві нові батареї на 57,7 та…

25.11.2025

У Європі знову зростає попит на дизельні авто

У жовтні в Західній Європі вперше за тривалий час зафіксували невеликий розворот у дизельному сегменті.…

25.11.2025

Як правильно поводитися під час зупинки поліцією, щоб уникнути штрафу

Коли патруль зупиняє автомобіль, водій часто розгублюється, особливо якщо інспектор впевнений у своїй правоті й…

25.11.2025

Volvo представила EX30 Black Edition Europa з розширеним оснащенням (ФОТО)

Volvo розширила модельний ряд компактного електрокросоверу EX30, представивши для європейського ринку нову версію Black Edition…

25.11.2025

Mitsubishi готує новий Outlander: перші натяки на концепт Elevance

Нинішній Mitsubishi Outlander перебуває на ринку вже чотири роки. На початку цього року кросовер отримав…

25.11.2025

Чому миття самообслуговування може вбити кузов та електроніку автомобіля

Сьогодні автомийки самообслуговування дуже популярні: вони працюють цілодобово, дешевші за звичайні і дають водію відчуття…

25.11.2025