Статті

Чи варто боятися турбованих двигунів

Турбіна автомобіля – це високотехнологічний продукт, який за своєю природою можна порівняти з двигуном літака. Вона потрібна, щоб нагнітати повітря в циліндри, збільшуючи цим потужність віддачі двигуна.

Говорячи простою мовою, турбіна складається з картриджа і двох равликів: гаряча і холодна, всередині яких обертаються турбінні колеса.

Равлик, який з’єднаний з вихлопною системою, нагрівається до дуже високої температури, приблизно до 800-850 градусів.

Сучасні виробники намагаються ставити турбіну ближче до циліндрів, тим самим вони вкорочують випускний колектор, роблять його у вигляді термоса для збереження температури.

Для того, щоб вал турбіни нормально обертався і не грівся, до нього під тиском подається моторне масло. Також до картриджа йде трубка з антифризом додаткового охолодження.

Незнання як користуватись турбованим двигуном призводить до його перегріву.

Перегрів турбіни – часто неписьменність клієнта.

Щоб зберегти працездатність турбіни на довгі роки важливо дотримуватися низки умов:

1. Після тривалої поїздки з підвищеними навантаженнями необхідно після зупинки дати двигуну попрацювати на холостому ходу, щоб упала температура вихлопних газів.

Турбіна почне охолоджуватись маслом двигуна, що охолоджує рідиною. Якщо знехтувати цим простим правилом, вся теплова міць від турбіни перейде на сусідні деталі, що призведе до підвищеного їхнього зносу та передчасного виходу турбіни з ладу.

2. Використання якісної олії.

Вал турбіни обертається з дуже високою частотою (30 000 обертів за хвилину). Для того щоб зберегти ущільнення та підшипники ковзання турбіни у працездатному стані, олія повинна бути готова до динамічних навантажень та до високих температур.

3. Якість повітряного фільтра та правильність проведення робіт із його заміни.

Дуже часто стикаємося з тим, що використання неоригінальних, неякісних повітряних фільтрів призводить до того, що крізь них у турбіну потрапляє багато пилу, піску, що призводить до зношування турбіни, з’являються биття, виходить з ладу підшипник, через який починає гнати олію турбіна.

Отже, 3 питання до обслуговування: якісні витратні матеріали, якісно виконані роботи, якісна олія та 1 питання до клієнта.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому надлишок оливи в двигуні небезпечний не менше, ніж її нестача

Багато автовласників бояться, що в двигуні може бракувати оливи, але не менш небезпечною є й…

01.10.2025

Автоексперт назвав 3 причини, через які псується моторне масло

Експерт наголошує, що моторне масло швидко втрачає свої властивості при інтенсивній експлуатації автомобіля, тривалому перебуванні…

01.10.2025

Джеремі Кларксон протестував BMW M2: враження від нового баварця

Британський журналіст Джеремі Кларксон, відомий як ведучий шоу "Топ Гір" та "Гранд Тур", продовжує писати…

01.10.2025

Експерти дають поради щодо підготовки автомобілів до зимового сезону

З настанням осені експерти нагадують про необхідність підготувати автомобіль або мотоцикл до зими. В першу…

01.10.2025

В Україні викрили підпільну АЗС із тисячами літрів нелегального пального

В Одеській області викрили нелегальну автозаправну станцію, яка торгувала бензином та дизпаливом без необхідних документів.…

01.10.2025

Свіжий Toyota RAV4 показали в екстремальному виконанні TRD Pro

У травні цього року Toyota презентувала нове покоління кросовера RAV4, який отримав помітні зміни в…

01.10.2025