Друзі, привіт! Незважаючи на те, що температура на вулиці далеко ще не зимова, все-таки не за горами вже холодна пора з усіма наслідками, що випливають для автолюбителів. І, мабуть, найнеприємніший момент, який найбільше не люблять водії взимку, це сідати з ранку в непрогрітий салон і чекати, поки всередині хоча б трохи потеплішає.
Добре звичайно тим водіям, чиї машини обладнані автономними обігрівачами, автозапуском, або принаймні обігрівом сидінь. Але ж далеко не всім доступні ці зимові функції і тут доводиться вже думати, як природно швидше прогріти салон автомобіля. Нижче я наведу 3 пункти, виконавши які можна значно прискорити процес прогріву салону.
Перший – рециркуляція повітря всередині салону автомобіля. Ця функція є на кожній машині. Десь вона включається за допомогою важеля – механічно, в інших же за допомогою кнопки – електричним шляхом.
Що дає увімкнення функції рециркуляції? Повітря в цьому режимі постійно циркулює салоном без паркану з вулиці. Як ви розумієте, такий спосіб значно скорочує час прогріву, тому що радіатору набагато швидше прогріває вже тепліше повітря, ніж у випадку з парканом вуличного!
Головне, що потрібно пам’ятати: після прогрівання салону заслінку необхідно обов’язково перевести в режим забору повітря зовні, тобто відключити режим рециркуляції, щоб уникнути постійного запотіння вікон.
Другий момент – використання низьких швидкостей роботи вентилятора у перші хвилини роботи двигуна. Для чого це потрібно? Логіка схожа на ту, що і з рециркуляцією. Чим повільніше проходитиме потік повітря через радіатор печі, тим сильніше він прогріватиметься і на виході з дефлекторів буде значно вища температура ніж у випадку з високими обертами вентилятора.
Потім вже, у міру того, як двигун прогріється, і радіатор грубки стане гарячим, можна додавати швидкість.
І останній момент відноситься в першу чергу до прогріву двигуна, але в той же час це зрештою призводить і до більш швидкого прогріву салону. Думаю, тут сперечатися ніхто не буде: чим швидше гріється двигун, тим швидше прогрівається повітря в салоні машини.
Щоб збільшити швидкість прогріву, не варто по 5-10 хвилин стояти на місці і чекати, коли стрілка температури зрушить з мертвої точки (зазвичай це 50 градусів). Після 1-2 хвилин можна починати рух на нижчих передачах, таким чином час прогріву ДВС скорочується в рази. Ніхто не каже, що потрібно одразу давати високі обороти і переходити на вищі передачі – ні, звичайно. А ось потихеньку, спочатку на першій, потім на другій … і за хвилину такого руху двигун вже часто прогрівається до 50 градусів. Відповідно, коли швидко прогрівся двигун, то і в салоні температура підвищується помітно швидше.
Важливо: всі ці дії не потрібно виконувати, якщо у вас автомобіль з клімат-контролем, за винятком третього пункту звичайно. У такому разі кліматична система сама все зробить за вас для того, щоб салон прогрівався максимально швидко, починаючи від включення та відключення режиму рециркуляції та закінчуючи керування заслінками для більш ефективного розподілу теплого повітря по салону.