Зима обіцяє бути суворою та морозною. Про це говорять не лише народні прикмети, а й синоптики. За низьких температур автомобілю доведеться непросто. Йому потрібно буде працювати за підвищених навантажень. Зробити життя двигуна простішим допоможе малов’язке моторне масло – з ним агрегат простіше запускається на холодне. Розповідаємо, як правильно вибирати рідину на зиму.
Навіщо міняти масло на малов’язке?
З російського ринку поступово витісняються мінеральні та напівсинтетичні олії – універсальні рідини з параметрами 5W-30 та 5W-40.
Їм на зміну приходять малов’язкі олії, які рекомендовано використовувати у зимовий період. Це суто зимові варіанти.
Чому така важлива в’язкість масла? Під цим терміном розуміють здатність рідини залишатися на поверхні внутрішніх компонентів двигуна і залишатися при цьому текучими. При холодному пуску, коли двигун запускається при температурі нижче -15°C, елементи агрегату, які торкаються один одного, повинні витримувати величезні навантаження. Експерти вважають, що кожен холодний пуск двигуна в плані зносу дорівнює 200 кілометрів пробігу.
Якщо масло густе, запуск двигуна не може. Стартеру доводиться докладати більше зусиль, щоб прокрутити колінвал – це потребує додаткової енергії від акумулятора.
Тому водіям, які хочуть збільшити ресурс двигуна, в зимовий період краще заливати моторне масло з малою в’язкістю – воно не стане густим на морозі.
Як вибрати відповідну рідину:
- Синтетика підійде за великого мінусу за вікном.
- Можна вибрати чисто зимову рідину – вона за класифікацією в’язкості SAE знаходиться в діапазоні від 0 до 25. При цьому літера W, яка йде за цифрою, вказує на сезон – winter.
- Альтернативою вважаються всесезонні олії 0W-20, 0W-30, 0W-40, 5W-20, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-20, 10W-30, 10W-40.
Коли йдеться про універсальні масла, варто розуміти, що перша цифра в їх позначках має бути якомога нижчою. Чим вона менша – тим нижча температура, на яку розрахована рідина. Якщо перед нами олія 0W-40, то можна говорити, що це стійкий до морозу продукт. Він дозволяє запускати двигун без особливих проблем навіть за -35°C.
Зимове масло обов’язково має бути з індексом 0W?
У деяких випадках зимова олія повинна обов’язково мати індекс 0W, а іноді взимку допустимо використовувати універсальну рідину з індексом 5W або 10W. Все залежить від регіону експлуатації.
Якщо це північ, то варто взяти моторне масло 0W. Крім того, рідини 0W, 0W-20, 0W-30, 0W-40 варто вибирати водіям, які в зимовий період часто їздять на невеликі відстані, наприклад, від дому до офісу та назад і при цьому кілометраж становить не більше 10 кілометрів. У цій ситуації двигун доведеться часто запускати на холодну. Його температура сягатиме робочої лише до кінця поїздки.
Якщо ж машина експлуатується в теплому регіоні і стоїть у гаражі, а поїздки взимку досить тривалі, можна не переходити на малов’язке масло.
Яке масло вибрати для холодних регіонів?
Власникам автомобілів, які експлуатують їх у холодних регіонах, варто придбати моторну олію з максимально низьким показником, що йде після літери W.
Дивимося на другу частину індексу. Якщо у нас є вибір із трьох масел – 0W-20, 0W-30, 0W-40 – то оптимальним рішенням буде покупка першого, якщо такий вид рідини дозволяє використовувати автовиробник. Це продовжить життя двигуну, стартеру та акумулятору.
Яке маслоа вибрати для середньої температури?
Якщо автомобіль експлуатується в середній смузі Росії, то використовувати малов’язкі моторні олії немає жодного сенсу. За високих температур вони можуть переступити найменший поріг в’язкості. Найтонша масляна плівка негативно впливатиме на дотичні компоненти агрегату.
Для середньої смуги ідеально підійдуть олії 5W40 або 5W30. При цьому важливо враховувати пробіг авто та стан двигуна. Якщо за спиною у мотора більше 200 000 кілометрів пробігу, то варто перейти з синтетики на напівсинтетику і віддати перевагу густішій олії з переліку, рекомендованого автовиробником. На зимовий період можна взяти олію 5W40, 10W30 або 10W40.