Статті

Чому різко збільшилася витрата палива: 7 причин

Share

Помітили, що різко збільшилася витрата палива, а тепер на заправку щотижня йде кругленька сума? Важливо розібратися, що спричинило негативні зміни. Ось 7 факторів, які збільшують витрати палива у кілька разів.

1. Манера їзди

Найочевидніша причина пов’язана з агресивною манерою водіння. Якщо, наприклад, автомобілем став їздити нетерплячий водій, який обожнює активні розгони і гальмування, то варто бути готовим до збільшення ненажерливості автомобіля.

Справа в тому, що при різкому гальмуванні робота, яка пішла на розгін, переходить у марну теплову енергію гальмування. В результаті паливо, яке витрачено на користь, витрачається без неї. Тому для ефективного та економічного використання бензину краще по можливості їхати накатом і якомога рідше тиснути на гальмо.

2. Якість пального

Наступна стандартна причина різкого підвищення витрати – застосування низькоякісного палива. Якщо бензин або дизель за хімскладом не відповідають нормативним показникам, згоряти паливо буде позаштатно. В результаті блок керування двигуном намагатиметься усунути проблему і почне збагачувати суміш великим надходженням палива. Щоб не відвідувати заправки частіше, ніж належить, краще не лінуватися та заправлятися лише на АЗС великих популярних мереж.

Також на витрату палива може впливати дешева моторна олія поганої якості та несвоєчасна заміна цієї рідини.

3. ДМРВ

Проблема може полягати у виході з ладу датчика масового витрати повітря. Якщо канали подачі повітря, які до нього ведуть, будуть негерметичними, то показання реальної витрати повітря та фактичної, яка потрапила до камери згоряння, спотворюватимуться. Це викликає некоректне стехіометричне співвідношення горючої суміші. В результаті двигун внутрішнього згоряння працюватиме у напіваварійному режимі з усіма негативними наслідками.

Саме тому, коли автовласник звертається до сервісу зі скаргою на нерівну роботу мотора та високу витрату, насамперед сервісмен перевіряє коректність роботи ДМРВ.

4. Мізки

На те, як працює сучасний двигун, впливає безліч факторів. Сам двигун управляється комп’ютером. Залежно від того, що показують датчики, мізки змінюють роботу виконавчих механізмів під актуальний режим їзди, наприклад, періодичність та час роботи форсунок, кут запалення та упорскування, відкриття дросельної заслінки, тиск палива та інші. Якщо показання датчика, що вийшов з ладу, показують некоректні дані, то електронний блок управління для двигуна вибирає не ту програму, що викликає некоректне згоряння паливоповітряної суміші та екстремальну витрату бензину. Зрозуміти, що якийсь із датчиків потребує заміни, можна по чеку, що загорівся, на приладовій панелі.

У такому разі необхідно відвідати сервіс для проведення комп’ютерної діагностики та прийняття рішення щодо заміни деталі.

5. Паливний фільтр

Не завжди підвищена витрата палива викликана неполадками з електронікою. Найчастіше причиною може бути банальною. Вона полягає у забрудненому паливному фільтрі.

Якщо фільтр забитий, тиск падає, і електронний блок управління збільшує термін відкриття форсунок, щоб подача палива прийшла в норму. Це тільки здається, що у цьому немає нічого страшного. Насправді ж при забрудненому паливному фільтрі тиск змінюється дуже часто і нестабільно, тому комп’ютер просто не встигає вносити коригування, що призводить до нестабільного надходження палива до камери згоряння та екстремальної витрати.

6. Повітряний фільтр

Також причиною збільшення витрати палива може бути забитий повітряний фільтр. Вважається, що єдиний конструктивний нюанс поршневих двигунів внутрішнього згоряння – це дефіцит повітря, який необхідний повноцінного згоряння палива. Цю проблему на сучасних двигунах вирішує турбонаддув.

Двигуну стає набагато складніше всмоктувати повітря, якщо повітряний фільтр забитий пилом та брудом. Через це агрегат сильніше навантажується і витрачає у рази більше пального. Тому повітряний фільтр рекомендується змінювати при кожній зміні моторного масла.

7. Випускна система

Щоб двигун внутрішнього згоряння працював коректно, має працювати система випуску. Якщо випускні канали ГБЦ закоксовані або каталізатори забиті, це створює опір виходу відпрацьованих газів. Тому двигуну доводиться витрачати більше енергії на вихід продуктів згоряння пального. В результаті для збереження робочої потужності агрегат спалює більше бензину.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий Hyundai Palisade отримає версію для Off-road (ФОТО)

Новий Hyundai Palisade ще не встиг вийти в продаж, як вже розпочалась робота над позашляховою…

18.02.2025

Представлений найпотужніший Rolls-Royce в історії

Rolls-Royce представив нову "заряджену" версію свого першого електричного купе – Black Badge Spectre. Ця модель…

18.02.2025

Названо основні мінуси американського кросовера Ford Bronco Sport

Майже новий кросовер Ford Bronco Sport з 1,5-літровим турбодвигуном (181 к.с.) і 8-ступінчастою автоматичною трансмісією…

18.02.2025

Основні помилки водіїв, які скорочують термін служби гальмівних колодок

Як відомо, гальмівна система автомобіля є одним із найважливіших елементів, оскільки вона безпосередньо впливає на…

18.02.2025

Оновлений Nissan Qashqai 2025 дебютував у Австралії

Nissan офіційно презентував оновлений Qashqai 2025 в Австралії, представивши свіжий дизайн, покращені технології та розширені…

18.02.2025

Volkswagen вирішив оснастити позашляховики Scout бензиновими моторами

Volkswagen переглянув свою стратегію розвитку електричних позашляховиків під суббрендом Scout. Спочатку планувалося, що всі нові…

18.02.2025