Статті

5 головних питань про заміну та вибір масла для авто

Share

Здається, що про моторне масло автовласники знають все і навіть більше. Але насправді це негаразд. При виборі та заміні масла є безліч нюансів. У цьому матеріалі ми розповімо про найістотніші.

Яке купити?

При виборі рідини важливо враховувати клас якості масла. Для сучасних автомобілів відмінним варіантом стане будь-яке моторне масло рівня якості SP. Воно вважається найдосконалішим на сьогоднішній день і при цьому повністю сумісне з іншими продуктами, такими як SN, SM і більш простими.

У старі автомобілі можна заливати будь-яке масло, оскільки зовсім несучасних рідин зараз просто немає у продажу. При цьому популярність виробника не має значення. Всі сучасні рідини в ході сертифікації проходять тестування на сумісність із маслом інших марок.

Яка має бути в’язкість?

Співробітники сервісних центрів найчастіше заливають у двигуни моторні мастила 5W-30 – таку в’язкість вони вважають універсальною. Більшість сучасних моторів розрахована на масла, що мають в’язкість 0W-20. Подібні двигуни мають компактну конструкцію та невеликі масляні канали, через які рідини з підвищеною в’язкістю можуть не пройти. Крім того, масло з малою в’язкістю незначна, але зменшує витрату палива.

Якщо у двигуна великі зазори через стару конструкцію агрегату або серйозно зношені деталі, то подібні масла завдадуть шкоди. Масляні насоси не зможуть створити необхідного тиску, масляна плівка не зможе утворитися між елементами, що стикаються, і настане масляне голодування. Воно досить швидко приведе мотор у непридатність.

Крім того, варто пам’ятати, що масла з малою в’язкістю не варто застосовувати в двигунах нижче за третій екологічний клас.

Чи потрібно тримати масло в багажнику?

Так, звичайно, у багажнику завжди краще возити каністру моторної масла об’ємом 1 літр. Справа в тому, що сучасні мотори витрачають більше масла, ніж старі агрегати. Імовірність прориву газів через поршневі кільця у вентиляцію картера, а звідти в камеру згоряння збільшується через збільшений ступінь стиснення та зростання ефективного тиску в циліндрах.

Також на витрату масла впливає турбонаддув. Навіть у нового турбокомпресора незначна кількість масла проникає в компресорну частину, а звідти – у циліндри. Таким чином, необхідність підливати рідину до чергового технічного обслуговування дуже можлива.

Якщо ви купите каністру масла об’ємом один літр у сервісному центрі, то отримаєте таку саму рідину, яка залита в двигун. І якщо вдалині від будинку ви виявите, що рівень масла опустився нижче за норму, то вам не доведеться купувати сумнівну продукцію в найближчому магазині. Ви скористаєтеся каністрою з багажника, і сумісність рідин буде гарантована.

Перевага літрової каністри полягає ще й у тому, що її можна легко покласти в будь-яке місце, наприклад, поруч із запаскою. Та й у літровій ємності рідина збережеться краще, ніж у тій же п’ятилітровій, оскільки окислення йтиме повільніше через зменшену поверхню, яка контактує з повітрям.

Коли замінити?

Все залежить від режиму експлуатації. Якщо ви пересуваєтеся на автомобілі щодня, при цьому годинами стоїте в пробках, але пробіг при цьому маленький, а кількість відпрацьованих мотогодин значне, то рідину доведеться замінювати через кожні 8000 кілометрів.

Якщо ж йдеться про автомобіль на вихідні, на якому росіянин їздить на дачу практично вільними заміськими дорогами, то в цій ситуації можна дивитися на пробіг і замінювати рідину кожні 15 000 кілометрів за рекомендацією автовиробника.

При цьому варто пам’ятати, що ця рекомендація не поширюється для тих, хто їздить гірськими трасами або важким причепом. Такі умови експлуатації вважаються важкими, тому періодичність заміни рідини варто ділити навпіл.

І навіть якщо на автомобілі ви їздите дуже рідко, то заміну масла все одно варто робити щороку. Оскільки у двигуні рідина окислюється та псується. А в закритій ємності вона зберігається довше через обмежений об’єм кисню. Якщо ж не міняти моторне масло кілька років, то двигун все одно запуститься. Але його ресурс швидко знижуватиметься через те, що характеристики рідини відрізняються від вихідних.

Чи можна їздити на мінімумі?

В принципі, на машині їздити можна, якщо масло залишилося мінімум. Але в цій ситуації варто якнайшвидше долити рідину. При мінімальній відмітці мастилу працювати важче, ніж за нормального рівня, оскільки кратність його обміну зростає. Простими словами, одним і тим же частинкам потрібно функціонувати інтенсивніше. Таким чином, моторне масло швидше старіє і раніше, ніж запевняє виробник, перестає виконувати поставлені перед ним завдання.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Українці все менше цікавляться новими бензиновими авто

Бензинові машини все ще тримаються на вершині серед нових авто, але їхня популярність повільно спадає.…

18.12.2024

BMW представить революційний інтерфейс для Neue Klasse на CES у Лас-Вегасі

BMW готує грандіозний дебют на CES 2025 , представивши новий Panoramic iDrive - систему управління,…

18.12.2024

Honda відкриває завод водневих технологій у Японії

Honda оголосила про будівництво першого заводу водневих паливних елементів. Підприємство, розташоване в японському місті Мока,…

18.12.2024

В Україні зростуть ціни на автострахування з 1 січня 2025 року

З 1 січня 2025 року в Україні починають діяти нові правила обов'язкового автострахування, які суттєво…

18.12.2024

Названо всі новинки Kia на 2025 рік: від Sportage до сімейних моделей

2025 стане ключовим для KIA, яка готує цілу лінійку новинок. Серед них – оновлений Sportage,…

18.12.2024

Новий автомобіль Huawei з бензиновим двигуном стане конкурентом BMW X6

Новий кросовер, створений спільними зусиллями китайських компаній Huawei та Chery, близький до офіційного дебюту. Прем'єра…

18.12.2024