Здається, що про моторне масло автовласники знають все і навіть більше. Але насправді це негаразд. При виборі та заміні масла є безліч нюансів. У цьому матеріалі ми розповімо про найістотніші.
При виборі рідини важливо враховувати клас якості масла. Для сучасних автомобілів відмінним варіантом стане будь-яке моторне масло рівня якості SP. Воно вважається найдосконалішим на сьогоднішній день і при цьому повністю сумісне з іншими продуктами, такими як SN, SM і більш простими.
У старі автомобілі можна заливати будь-яке масло, оскільки зовсім несучасних рідин зараз просто немає у продажу. При цьому популярність виробника не має значення. Всі сучасні рідини в ході сертифікації проходять тестування на сумісність із маслом інших марок.
Співробітники сервісних центрів найчастіше заливають у двигуни моторні мастила 5W-30 – таку в’язкість вони вважають універсальною. Більшість сучасних моторів розрахована на масла, що мають в’язкість 0W-20. Подібні двигуни мають компактну конструкцію та невеликі масляні канали, через які рідини з підвищеною в’язкістю можуть не пройти. Крім того, масло з малою в’язкістю незначна, але зменшує витрату палива.
Якщо у двигуна великі зазори через стару конструкцію агрегату або серйозно зношені деталі, то подібні масла завдадуть шкоди. Масляні насоси не зможуть створити необхідного тиску, масляна плівка не зможе утворитися між елементами, що стикаються, і настане масляне голодування. Воно досить швидко приведе мотор у непридатність.
Крім того, варто пам’ятати, що масла з малою в’язкістю не варто застосовувати в двигунах нижче за третій екологічний клас.
Так, звичайно, у багажнику завжди краще возити каністру моторної масла об’ємом 1 літр. Справа в тому, що сучасні мотори витрачають більше масла, ніж старі агрегати. Імовірність прориву газів через поршневі кільця у вентиляцію картера, а звідти в камеру згоряння збільшується через збільшений ступінь стиснення та зростання ефективного тиску в циліндрах.
Також на витрату масла впливає турбонаддув. Навіть у нового турбокомпресора незначна кількість масла проникає в компресорну частину, а звідти – у циліндри. Таким чином, необхідність підливати рідину до чергового технічного обслуговування дуже можлива.
Якщо ви купите каністру масла об’ємом один літр у сервісному центрі, то отримаєте таку саму рідину, яка залита в двигун. І якщо вдалині від будинку ви виявите, що рівень масла опустився нижче за норму, то вам не доведеться купувати сумнівну продукцію в найближчому магазині. Ви скористаєтеся каністрою з багажника, і сумісність рідин буде гарантована.
Перевага літрової каністри полягає ще й у тому, що її можна легко покласти в будь-яке місце, наприклад, поруч із запаскою. Та й у літровій ємності рідина збережеться краще, ніж у тій же п’ятилітровій, оскільки окислення йтиме повільніше через зменшену поверхню, яка контактує з повітрям.
Все залежить від режиму експлуатації. Якщо ви пересуваєтеся на автомобілі щодня, при цьому годинами стоїте в пробках, але пробіг при цьому маленький, а кількість відпрацьованих мотогодин значне, то рідину доведеться замінювати через кожні 8000 кілометрів.
Якщо ж йдеться про автомобіль на вихідні, на якому росіянин їздить на дачу практично вільними заміськими дорогами, то в цій ситуації можна дивитися на пробіг і замінювати рідину кожні 15 000 кілометрів за рекомендацією автовиробника.
При цьому варто пам’ятати, що ця рекомендація не поширюється для тих, хто їздить гірськими трасами або важким причепом. Такі умови експлуатації вважаються важкими, тому періодичність заміни рідини варто ділити навпіл.
І навіть якщо на автомобілі ви їздите дуже рідко, то заміну масла все одно варто робити щороку. Оскільки у двигуні рідина окислюється та псується. А в закритій ємності вона зберігається довше через обмежений об’єм кисню. Якщо ж не міняти моторне масло кілька років, то двигун все одно запуститься. Але його ресурс швидко знижуватиметься через те, що характеристики рідини відрізняються від вихідних.
В принципі, на машині їздити можна, якщо масло залишилося мінімум. Але в цій ситуації варто якнайшвидше долити рідину. При мінімальній відмітці мастилу працювати важче, ніж за нормального рівня, оскільки кратність його обміну зростає. Простими словами, одним і тим же частинкам потрібно функціонувати інтенсивніше. Таким чином, моторне масло швидше старіє і раніше, ніж запевняє виробник, перестає виконувати поставлені перед ним завдання.
Bugatti встановила новий рекорд швидкості для родстерів, розігнавши W16 Mistral до 454 км/год на німецькому…
Chevrolet планує швидке оновлення свого популярного кросовера Tracker. Нещодавно машину підловили під час випробувань на…
У 2024 році були визначені найбезпечніші автомобілі, ґрунтуючись на чотирьох ключових умовах оцінки. Оцінювалися показники…
Їздити без фар не можна, в принципі: ні вдень, ні тим більше вночі. Нині часто…
Компанія Abarth, яка перш за все відома розробкою високопродуктивних версій серійних автомобілів Fiat, вирішила припинити…
Компанія Nissan завершує розробку електричної моделі, що прийде на зміну моделі Leaf у 2025 році.…
Leave a Comment