При огляді старого автомобіля потрібно бути дуже уважним. Якщо ви виявите якісь недоліки чи технічні несправності, з продавцем можна буде поторгуватися. Іноді за рахунок торгу збити ціну автомобіля з пробігом можна до 25%, що робить покупку особливо вигідною.
Які аргументи варто наводити і на чому акцентувати увагу, щоб продавець знизив ціну до прийнятної?
1. Подряпини на кузовних деталях
Оглядати кузов спочатку варто з відстані кілька кроків. Тільки так можна зрозуміти, симетричний він чи ні. Якщо видно явну асиметрію частин, значить, автомобіль потрапляв у серйозну аварію, внаслідок якої було пошкоджено силову конструкцію кузова. У такому разі підвіска зазвичай втрачає геометрію, а машина стає практично некерованою. Такий автомобіль краще зовсім не оглядати.
Також не варто оглядати брудні автомобілі. Це збільшує ймовірність пропуску подряпин та іржі. Машина має бути чистою. У такому разі вам вдасться уважно оглянути кузовні деталі щодо пошкоджень і поторгуватися з продавцем.
Крім того, торг можливий і за наявності деталей, пофарбованих не заводським способом. Товщину шпаклівки та фарби можна перевірити за допомогою товщиноміра. Якщо виявиться, що покриття неякісне, через кілька років воно піде тріщинами. Тому краще розглядати до покупки незабарвлений автомобіль із помітними подряпинами та іржею та просити скинути ціну.
2. Тріщина на лобовому склі
Ще один привід для торгу – наявність сколів на лобовому склі. Вони вкрай небажані, тому що будь-якої миті можуть стати причиною появи тріщини та лопання скла. Рухатися із серйозними ушкодженнями лобового небезпечно – у разі ДТП водій та пасажир отримають серйозні травми.
Тому якщо на склі є відколи, можна розраховувати на торг як мінімум у розмірі 3000 гриень- саме від цієї суми стартує ціна на нове вітрове скло.
3. Сторонні звуки двигуна
При огляді автомобіля дуже важливо приділити особливу увагу підкапотного простору. Якщо воно вичищено мийкою високого тиску, це має насторожити. Не виключено, що таким чином продавець хотів приховати олійні патьоки. А без них помітити поломку набагато складніше. Тому до начищеного двигуна варто ставитись насторожено.
В обов’язковому порядку варто запустити двигун і прислухатися до звуків. Не повинно бути гучного дзвону, стороннього стуку та різних скреготів. Якщо вони присутні, то, найімовірніше, новому власнику доведеться вирішувати питання з механізмом газорозподілу, помпою чи генератором. Ціна ремонту в цьому випадку може сягнути 40 000 грн. і більше.
Якщо ж мотор не тільки видає сторонні звуки, а й помітно трясеться, це говорить про ще більш серйозну несправність. Для гарантії можна торкнутися двигуна та прислухатися до вібрацій. Якщо пошкоджено систему запалювання, один циліндр працюватиме некоректно. Причиною троїння можуть бути старі свічки або серйозніші поломки.
Якщо з мотором щось не те, придивіться до вихлопу. У добре прогрітого та справного двигуна газів бути видно не повинно. Якщо ж із труби йде сизий дим і мотор помітно вібрує, то це говорить про проблеми з поршнями. Швидше за все, на стінках циліндра є задираки і масло проникає через кільця в камери згоряння. Купувати таку машину точно не варто. Ремонт двигуна коштуватиме пристойну суму – до 70 000 гриень або навіть більше.
Якщо ж вихлоп густий, щільний і білястий, це свідчить про пошкодження прокладки блоку циліндрів чи тріщин у голівці. Через це охолодна рідина проникає в камери згоряння і починає парити. І це теж причина, через яку автомобіль купувати не варто.
4. Робота коробки передач
Механічна коробка передач під час руху повинна перемикатися чітко і без хрускоту, воя та скрегота. Передачі повинні перемикатися одразу чітко. Будь-яке відхилення від норми – привід для торгу.
Якщо коробка передач виє, то найближчим часом доведеться замінювати підшипники.
Якщо коробка передач автоматична, то автомобіль при розгоні та гальмуванні не повинен смикатися. Ривки – ознака швидкого ремонту велику суму.
5. Рульове управління та шасі
При огляді потрібно перевірити і кермо. Для цього його качають у різні боки. Якщо є клацання та постукування, можна сміливо просити торг у розмірі 5 000 гривень в рахунок ремонту кермових тяг.
Якщо до підвіски претензій немає, але при їзді машину все одно тягне в якийсь бік, то новому власнику потрібно буде відвідати сервісний центр для виконання розвалу. А це ще мінус 4000 гривень. Стуки шарнірів у підвісці можуть допомогти знизити ціну моделі ще тисяч на 20-30.
6. Стан гальмівних дисків та колодок
Заміна гальмівних дисків і колодок теж недешеве задоволення, тому в ідеалі, звичайно ж, вони повинні бути в адекватному стані. Якщо ж диски та колодки вимагають заміни в коло, то майбутні витрати також можна перевести в дисконт. Заміна комплектуючих разом із роботою може вийти 8 000 гриень, або навіть більше. Все залежить від авто та марок запчастин.
7. Відсутність другого комплекту гуми
Якщо автомобіль продається без другого комплекту гуми, наприклад, зимових покришок, то новому власнику доведеться повозитися із покупкою. Для цього можна поторгуватися з продавцем і попросити знижку. Якщо проблем із машиною і так багато, торг може бути скромнішим.