Восени українським водіям виписують штрафи за відсутність бризковиків. А ось взимку на автолюбителів чекає інша проблема – автомобільні акумулятори, які абсолютно не люблять морози. І чим холодніша температура на вулиці, тим більш примхливими вони стають, навіть повністю заряджені.
Перевірка
На найближчій станції техобслуговування швидко та якісно перевірять АКБ перед експлуатацією. Якщо ж ви не бажаєте платити фахівцям, можна зробити це самостійно. Для цього потрібно мати вольтметр. Вимірювати напругу АКБ потрібно як мінімум через 10 годин після повної зупинки авто, знявши при цьому хоча б одну клему, щоб роз’єднати електричний ланцюг. Якщо АКБ жива і здорова, вольтметр повинен показати щонайменше 12,5 Вольт.
Підзарядка
Акумулятор взимку також слід ставити на підзарядку. Далеко не зайвим буде і щоденне керування хоча б по 10 хвилин для запобігання замерзанню АКБ. Під час руху двигун нагріває акумулятор, що є своєрідною “фізкультурою”, оскільки підтримуючи рух кислоти в батареї, у свою чергу підтримується заряд.
Але коли “мотор” не запускається з “напівоберту”, це вірна ознака того, що акумулятор почав розряджатися і їзда вже не допоможе реанімувати розряджений акумулятор.
Паркування
В ідеалі, взимку автомобіль має стояти у гаражі. Намагайтеся залишати авто у теплих приміщеннях з великою кількістю прямих сонячних променів, які зігріють кузов автомобіля. Якщо температура повітря впаде занадто низько, вона буде дуже агресивною і може “вбити” батарею. І чим “слабший” акумулятор, тим теплішим він має бути, щоб завести автомобіль.
Заряджений акумулятор може витримувати дуже низькі температури. Якщо батарея заряджена лише наполовину, то протягом холодної ночі вона запросто може перетворитися на крижану непотрібну брилу.
Захист від холоду
Крім підзарядки АКБ, можна подбати про його теплоізоляцію. Для цього загорніть автомобільний акумулятор у спеціальний термокейс. В крайньому випадку, можна накинути на акумулятор сухий товстий рушник або ковдру, що допоможе зберегти тепло двигуна.
Заряджання
Коли температура падає нижче нуля, до -15°С, пристрій для заряджання акумулятора або зарядний пристрій може просто не впоратися зі своїм завданням. Щоб зарядити акумулятор при низькій температурі, потрібно більше напруги або більше часу.
Заряджати акумулятор в умовах, коли “за бортом” лютий мороз, краще за все в теплому приміщенні, почекати близько 5 годин, щоб АКБ нагрілася і лише тоді підзарядити її. В іншому випадку існує ризик вибуху або пошкодження акумулятора. Якщо машина стоятиме на вулиці без руху кілька днів, тоді краще від’єднати АКБ та забрати її до будинку.