Спека таке ж важке випробування для автомобіля, як і мороз. Крім теплового навантаження під капотом і в вузлі тертя і всередині агрегату додаються високі температури навколишнього середовища. У цьому випадку почнуть з’являтися різні проблеми. Наприклад, починається збій в АКПП. Але якщо одна з основних частин автомобіля повинна демонструвати стійкість і витривалість, чим вони викликані.
Чому спека може негативно вплинути на «автомати» і як уникнути негативних наслідків. Сумно, але правда в тому, що спека може бути такою ж шкідливою для автозапчастин, як і сильний мороз, неякісні мастильні матеріали, рідкісне технічне обслуговування та неоригінальні запчастини. Коли на вулиці +30, проблеми з’являються одна за одною. Наприклад, через спеку автомобіль може помітно втратити тягу. Є проблеми з кондиціонером і системою охолодження двигуна. Може виникнути несправність гальм. А автоматична коробка може цього не витримати і якось дивно поводитися. Поговоримо про неї.
Почнемо з того, що підвищення температури трансмісійного масла, що супроводжується різними несправностями агрегату, є досить серйозним симптомом, який віщує проблему, якщо це відбувається раніше і не залежить від надходить теплової коробки. Потім – дорогий ремонт. Існує багато причин, чому температура трансмісійної рідини може підвищуватися. Це падіння рівня самого мастила, падіння робочого тиску та загальний знос рідини. Через ці проблеми мастило може нагріватися понад 120 градусів, що погано для «автомата». Рідина деградує швидше, збільшуючи знос трансмісії. Тут не відстають і поломки соленоїдів, пакетів зчеплення та інших елементів трансмісії.
Проте «Авто» має надійний захист — коли він поганий, електроніка зазвичай переводить коробку передач у аварійний режим, сповіщаючи про це власника контрольною лампочкою на приладовій панелі. У цьому випадку важливо припинити роботи з коробкою передач, викликати евакуатор і відвезти машину на СТО. В іншому разі можна заробити купу проблем, і тоді можна сміливо замовляти нову коробку передач.
Так, в спеку рідина ATF, яка циркулює в коробці, змащуючи і охолоджуючи її, втрачає у властивостях. Наприклад, з ростом температур погіршується її в’язкість, що безпосередньо впливає на елементи коробки передач, що труться між собою — їх знос прискорюється. Саме тому на багато з АКП встановлений охолоджуючий контур. Але якщо є проблеми в системі охолодження двигуна і коробки, наприклад, недостатня кількість охолоджувальної рідини, то трансмісія обов’язково буде грітися. А якщо автомобіль застряг, штовхається в пробці або ж використовується на піку своїх можливостей, то попереджає про перегрів значка на приладовій панелі чекати залишиться недовго. А за ним піде і дорогущий ремонт агрегату. Або зовсім його заміна. І повірте, за нинішніми цінами приємного в цьому мало.
Якщо «автомат» вашого автомобіля одного разу подав вам сигнал, то до з’ясування причин слід відмовитися від поїздок, або здійснювати їх тоді, коли пік спеки вже пройдений. Не нехтуйте обслуговуванням «автомата». Своєчасно міняйте трансмісійну рідину і ремонтуйте його, щоб проблеми не накопичувалися, як сніжний ком спекотним літом.