Ігнорувати калюжі або підозрілі підтікання на місці стоянки вашого авто дуже небажано. Визначити, що саме накапало з машини, буває непросто і при цьому потрібно врахувати дві обставини: орієнтовне місце появи рідини та її особливості.
Під двигуном. Тут може бути все: паливо, масло з двигуна і коробки передач, рідина, що охолоджує, гальмівна рідина і рідина з гідропідсилювача керма, а також незамерзайка з бачка омивача скла. Навіть конденсат із кліматичної системи капає прямо під двигун на дорогу.
Посередині машини. Тут ви можете побачити витік пального – з бака (найчастіше розташований під заднім сидінням) або пошкодженого паливопроводу. Також може бути підтікання гальмівної рідини з трубок, які на старій машині також можуть почати протікати через корозію. Приблизно під середньою частиною машини може утворити невелику калюжу масло з коробки.
Позаду машини. Тут у всьому виною можуть бути елементи гальмівної системи та агрегати трансмісії (якщо у автомобіля задній чи повний привід).
У районі колеса. Тут, швидше за все, підтікає гальмівна рідина із пошкодженого робочого циліндра. Конкретної калюжі тут навряд можна очікувати, але мокра і неприродна чорна поверхня шини повинна насторожити водія. У деяких випадках подібні симптоми має протікання трансмісійного масла з ведучого мосту, але це стосується лише архаїчних машин із залежною підвіскою коліс провідної осі.
Діагностика рідин
Паливо. Бензин легко визначити за запахом. Якщо утворюється справжня калюжа, потрібно подбати про те, щоб до прибуття евакуатора або техдопомоги вона з якоїсь причини не спалахнула. Дизпаливо має менш інтенсивний запах, добре знайомий досвідченим автомобілістам. Воно не таке небезпечне, як бензин, але і його протікання потрібно зупинити.
Гальмівна рідина. Запах схожий на спиртовий, високу плинність і низьку жирність. Якщо наважитися лизнути гальмівну рідину, вона виявиться гіркою, точніше – пекучою.
Охолоджуюча рідина. Антифриз теж дуже плинний, але на смак він солодкий, а на пальцях відчувається як жирний, майже як масло.
Моторне масло. Масло, звичайно, маслянисте, пахне слабо, частково хімією, частково – горілим. На поверхні води крапля моторної олії плаває компактною ляпкою.
Трансмісійне масло. Масло з механічної коробки передач – найгустіше з усіх інших, у нього свій “аромат”, а на поверхні води воно розповзається райдужними розлученнями. Олія з коробки-автомата веде себе подібним чином, але вона дуже рідка. Масло з агрегатів трансмісії майже ніколи не виливається все одразу, так що слідкувати за ним треба за допомогою щупа.
Рідина гідропідсилювача керма. Олія із системи ГУРу найчастіше те саме, що і в коробці-автоматі, так що і “поведінка” його така ж.
Варто відзначити, що найважливіші системи автомобіля мають пристрої контролю рівня робочих рідин. Тому бажано знати, які лампи та написи за це відповідають.