Статті

Чому ремонт електромобіля коштує так дорого?

Ремонт електрокара після ДТП коштує в середньому на 30% дорожче, ніж відновлення автомобіля з традиційним двигуном внутрішнього згоряння. Ще вищі витрати у власників транспортних засобів із гібридними двигунами. Вартість їх ремонту буде на 50% більшою. Розберемося, чому ремонт електромобіля коштує так дорого.

На вартість ремонту електромобілів впливають багато факторів. Розглянемо основні їх.

  1. На ремонт електрокара йде в середньому в два рази більше часу, ніж відновлення автомобіля, що працює на газі або бензині. Пояснюється це тим, що «електрички» –  більш високотехнологічні транспортні засоби, ніж машини з ДВЗ. Навіть робота електромотора та акумулятора в них контролюється комп’ютером. Недостатньо просто замінити запчастину, що вийшла з ладу, потрібно розбиратися ще й з програмним забезпеченням. Так, при заміні ВББ доводиться перепрошивати блок управління, інакше комп’ютер авто не дізнається батарейний комплект.
  2. До кваліфікації майстра пред’являються підвищені вимоги, що позначається і на вартості робіт. Так, він повинен розбиратися не тільки в механіці та електриці, а й у програмному забезпеченні електромобілів. А ще у майстра має бути відповідний допуск з електробезпеки та навички роботи з діагностичним обладнанням та ПЗ.
  3. На відміну від традиційних транспортних засобів, де акумулятор змінюється протягом лічених хвилин, ремонт та заміна тягової батареї в електрокарі – складний, тривалий та дорогий процес. Так, за нормативами Nissan, заміна ВББ на моделях Leaf проводиться тільки в офіційних сервісних центрах та за час не менше 3 годин. Крім того, ряд виробників змінює акумулятор навіть у тому випадку, якщо просто спрацювала подушка безпеки. Пояснюється це можливістю появи прихованих ушкоджень.
  4. Повернемося до вітчизняних реалій. Більшість «електричок», що курсують українськими дорогами, не сертифіковано в Україні, а значить, в Україні немає і сервісних центрів з ремонту відповідних електрокарів. Значній частині автолюбителів доводиться, окрім ремонту, оплачувати перевезення свого транспортного засобу до офіційного СЦ у Європі та назад.
  5. Запчастини для електрокарів знайти набагато складніше, аніж деталі для традиційних автомобілів. Зниженню вартості ремонту це не сприяє.
  6. Крім тягового акумулятора ще одне слабке місце електрокара – проводка. Чи буде вона пошкоджена при ДТП або її погризуть щури, заміна коштуватиме кілька тисяч доларів.
  7. Електромобіль – відносно новий гаджет. Далеко не кожне СТО та не будь-який автомеханік візьметься за діагностику та усунення несправностей «електрички». Фахівцям нема чого знижувати ціну на ремонт через відсутність конкуренції.
Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

В Україні зростає попит на дизельні авто: Renault знову в лідерах

На українському авторинку поступово відновлюється інтерес до дизельних автомобілів, і протягом останніх кількох місяців попит…

19.12.2025

Провідні автовиробники масово відкликають авто через проблеми з двигунами

Цього року багато автовиробників зіткнулися з проблемами в роботі двигунів. За даними Autonews, найбільше скарг…

19.12.2025

Китайські бренди нарощують продажі гібридів у Європі

Європейський авторинок швидко рухається у бік електрифікації. Продажі електромобілів і плагін-гібридів зростають, хоча машини з…

19.12.2025

Як електроніка може зробити авто некерованим узимку

Керувати сучасними "розумними" автомобілями взимку часто складніше, ніж простішими моделями. Причина - велика кількість електронних…

19.12.2025

Автоексперт назвав головну причину зимових ДТП

Багато водіїв помилково вважають, що зимові аварії трапляються лише через ожеледицю або сніг. Насправді головна…

19.12.2025

Компактні електрокари до 15 000 євро: нові правила ЄС

Європейські автомобілі дорожчають через суворі технічні регламенти, проте в ЄС для виробників передбачили стимул, завдяки…

19.12.2025