Зима, мороз – за таких умов не можна просто так взяти, сісти за кермо та поїхати. Потрібно, щоб машина трохи прогрілася. До речі, фраза “прогріти авто” означає не тільки те, що потрібно довести двигун до робочих температур. Цього буде замало. Необхідно також прогріти інші вузли та агрегати. Як мінімум, потрібно спочатку в дорозі експлуатувати їх дбайливо, щоб не було сумних наслідків у вигляді необхідності дорогого ремонту.
Отже, навіть не найдосвідченіші водії знають, що взимку, в морози, потрібно прогрівати двигун. Причина зрозуміла: олія на холоді застигає, виникає «голодування» – мастила не вистачає. Поки олія густа, вона не може швиденько створити плівку навколо елементів у моторі. Відповідно, доки ДВЗ не прогрівся, не можна йому давати великих навантажень. Потрібно трохи зачекати.
Краще ще восени спростити собі завдання, заливши в двигун менш в’язке масло. Не варто шкодувати грошей, тим більше, що мастило, якщо пробіг у сезон виходить пристойним, рекомендується міняти двічі на рік: під зиму і після того, як настане справжня тепла весна.
Олива зі слабкою в’язкістю в холодну пору року прогріватиметься швидше.
Дизельні двигуни досить неохоче набирають температуру. Це пояснюється кількома причинами. По-перше, палива в них на неодружених оборотах спалюється мінімальна кількість. Виділяється енергії не завжди вистачає, щоб нормально прогріти ДВЗ. По-друге, картер зазвичай у дизельних моторів більший. Відповідно, маслу складно прогрітися – через серйозні його обсяги. По-третє, метал у дизельних ДВС зазвичай товщі.
Висновок: такі двигуни краще прогрівати на ходу, але не варто сильно задирати обороти вгору. Схема така: кілька хвилин машина із заведеним мотором постояла на парковці. Далі – треба неспішно їхати.
Довго на неодружених не варто прогрівати і бензиновий мотор. Краще робити це на неквапливому ходу.
Можна, якщо є можливість, придбати та встановити передпусковий підігрівач. Це дуже корисна річ. Найголовніше – не брати пристрій сумнівної якості. Воно може спричинити пожежу.
Якщо автомобіль оснащений механічною КПП, то жодних складнощів зазвичай не виникає. Така коробка чудово прогрівається разом з мотором, і не «капризує». Механіка – це надійно. Але у великих містах краще їздити на АКПП зручніше рухатися в умовах пробок.
Автоматична коробка – це ніжна річ. З нею потрібно акуратніше. Бажано добре прогрівати АКПП, щоб із цим елементом автомобіля не виникло проблем.
Є одна хитрість. Не хитрість навіть, а неочевидна річ, про яку багато водіїв не знають. Справа в тому, що в режимах «Парковка» та «Нейтраль» КПП прогрівається так собі. Краще на короткий час переставити ручку в режим “Рух” або “Задній хід”. При цьому водієві бажано залишатися в автомобілі, а не йти та зчищати сніг із кузова транспорту.
Після того як АКПП трохи прогріється, можна перемикати ручку знову в режим паркування. Сильно гріти коробку не варто. По дорозі масло в ній дійде до потрібної температури.
Стійки амортизаторів це досить проблемна річ. Поводитися з ними слід дбайливо. Їх не потрібно прогрівати якимось чином у традиційному розумінні. Йдеться про те, що перші кілометри необхідно їхати плавно, акуратно, уникаючи найменших нерівностей. Поки стійки холодні, вони погано відпрацьовують. Є ризик появи задир. Відповідно, через це може почати сочитися масло.
Нещодавні шпигунські знімки підтверджують, що електричний BMW M3 адаптує кілька стильових елементів концепту Vision Neue…
Чи потрібно водіям обмінювати старе посвідчення водія з простими категоріями на нове, де вони розділені,…
Електричний фургон KIA PV5 Turismo, що має дебютувати у 2025 році, нещодавно потрапив на шпигунські…
Mercedes -AMG стикається з непростим завданням: зберегти баланс між інноваціями та очікуваннями своїх лояльних клієнтів.…
Безпека за кермом – це не тільки про знання правил дорожнього руху, але й про…
Skoda зробила важливий крок, повертаючи систему повного приводу 4x4 до оновленого Octavia 2025 року .…
Leave a Comment