Але як діяти, якщо вам ніколи не доводилося вибирати авто, чи у вас немає базових навичок у цій сфері? Як уникнути покупки моделі сумнівної якості, яка доставлятиме масу клопоту в процесі експлуатації або зовсім вийде з ладу? Є кілька практичних рекомендацій, що допомагають визначити приховані проблеми та не припуститися помилок при виборі автомобіля.
1. Поверхневий огляд
Перший огляд машини, що сподобалася, потрібно проводити на вулиці в умовах денного освітлення. Робити це у гаражному приміщенні не можна. А якщо ні, то ви не зможете помітити проблеми з лакофарбовим покриттям, відблиски, плями на кузові або дефекти всередині автомобіля.
Особливо уважно слід оцінювати стан крил. І якщо передні елементи неважко змінити у разі зіткнення, то із задніми все набагато складніше. Тому зазвичай їх рихтують і заново фарбують. Факт повторного фарбування легко визначити на вулиці – колір підфарбованих ділянок відрізнятиметься на тлі загального кузовного забарвлення.
Також звертайте увагу на смуги, написи та всілякі наклейки. Можливо, це спосіб самовираження та підкреслення інтересів автовласника, але здебільшого – перевірений прийом для приховування кузовних дефектів.
Наступним етапом поверхневого огляду є оцінка стану колісних шин. Якщо покришки сильно зношені тільки з одного боку, не виключається можливість того, що машина була в аварії, через що порушилася геометрія коліс. Також про подібні зіткнення свідчать вм’ятини, сколи та інші пошкодження на дисках.
А якщо поточний власник автомобіля запевняє вас, що це лише зовнішні дефекти, краще вирушити на яму та переконатися, що елементи ходової частини не деформовані.
Потім оцініть стан транспортного засобу. Якщо автомобіль обладнаний крутими литими дисками (не рідними із заводу), має додаткові дзеркала, паркувальні датчики, фари та якісну гуму, значить, його добре доглядали, а не використовували як робочу «конячку» на кожен день.
Зверніть увагу на дистанцію між краєм крила та колесом з обох боків. Якщо є різниця, значить, підвіска зазнавала серйозних ударів.
2. Оцінка стану двигуна
Насамперед слід виконати візуальний огляд силового агрегату щодо наявності масляних плям, патьоків та інших дефектів. Під час передпродажної підготовки автомобіля багато власників проводять промивання двигуна. І якщо така процедура була проведена безпосередньо перед угодою, швидше за все забруднення з’явилися лише за 20-30 хвилин.
Далі варто оглянути елементи кріплення, гайки, болти, фіксатори та інші деталі, яким часто не приділяється належної уваги. Сторонній відтінок, вм’ятини, наявність слідів застосування герметика на стиках тощо. – серйозний привід задуматися про інші варіанти для покупки. Адже такі явища вказують на неодноразові втручання у роботу двигуна.
Наступним етапом необхідно оцінити майданчик біля акумуляторної батареї. Якщо її відтінок відрізняється від забарвлення корпусу, значить поверхню перефарбовували. Чому це робили? Ймовірно, що через корозійні процеси та протікання АКБ. Це відбувається при появі великого струму зарядки та проблем з генератором.
3. Як поводиться мотор
Перед прийняттям рішення на користь моделі автомобіля, що сподобалася, необхідно завести його і перевірити двигун у роботі. Багато дефектів показує себе тільки після запуску мотора.
Якщо машина заводиться швидко і стабільно без дивних клацань та сторонніх звуків – отже, все гаразд. Плавний запуск вказує на проблеми з одним із циліндрів (зазвичай на недостатню компресію).
Далі слід «послухати» двигун на стадії прогріву. Прояви вібрації, стукіт, струс чи переривчасті звуки свідчать про приховані дефекти силової установки. Навіть якщо продавець намагається довести, що з двигуном немає проблем, і все, що потрібно зробити – це лише поміняти комплект свічок, то задайте йому логічне запитання: чому він сам не змінив цей дешевий і простий розхідник?
При виявленні дивних звуків з боку двигуна доведеться вирушити на перевірку до надійної автомайстерні. Можливо, після професійної діагностики буде виявлено проблеми поршневої групи або розподільного валу. У такому разі, вирішити проблеми лише заміною свічок не вдасться.
4. Автоелектрика та бортове оснащення
У цьому питанні особливих складнощів немає. Важливо перевірити такі моменти:
- коректну роботу всіх електричних склопідйомників (якщо вони є);
- автомобільне освітлення (переключитися кілька разів між ближнім та далеким світлом);
- штатну магнітолу, прикурювач;
- підсвічування приладової панелі, датчиків палива, аварійну сигналізацію;
- запобіжники;
- підсвічування в салоні та багажнику.
Також слід оцінити ефективність роботи двірників та склоомивачів.
Спробуйте відчинити та закрити всі двері. Зверніть увагу на термін придатності АКБ, адже покупка нового вузла коштуватиме 5-6 тис. руб., а це додаткові, невиправдані витрати.
Не поспішайте купувати автомобіль один, тим більше, якщо йдеться про зразки з пробігом. Скористайтеся професійною допомогою для вибору моделі без прихованих дефектів. Навіть якщо ви вважаєте себе досить досвідченим, зайві очі та руки точно не завадять.
Leave a Comment