Статті

Чому системи безпеки авто можуть бути небезпечні взимку

З кожним роком виробники все частіше озброюють свої автомобілі різними електронними системами. Але чим більше електроніки, тим більша ймовірність, що вона зламається. Особливо це актуально взимку. Автомобільні фахівці виділили деякі з цих електронних «доповнень» сучасного автомобіля, які взимку можуть ввести в оману водія.

Перед випуском ринку всі автомобілі проходять випробування у важких умовах експлуатації. Досвідчені зразки проходять випробування у спекотних країнах та північних широтах. Начебто виробник все передбачив, але трапляються помилки, і навіть дуже дорогі моделі починають «сходити з розуму», особливо в холодну погоду.

Наприклад, багато автомобілів преміум-класу після запуску відмовляються працювати з адаптивним круїз-контролем. Але як тільки двигун і салон починають прогріватися, круїз знову готовий до роботи. Можливе пояснення проблеми – попадання вологи на контакти одного із датчиків. Однак неприємно, коли таке трапляється у дорогій машині.

Ось ще одне спостереження. Останнім часом виробники преміальних брендів все частіше впроваджують клімат-контроль із сенсорними панелями. Після «ночі» взимку ці панелі також «замерзають». Доходить до того, що регулювати температуру у салоні просто неможливо. Але фізичних клавіш немає.

На такі панелі припадає більшість функціональності систем. Тому деактивувати, наприклад систему старт-стоп або активувати різні електронні помічники стає неможливо. Остання збільшує ризик аварії на дорозі.

Також численні камери та радари взимку швидко «сліпнуть» через сніг і дорожній реагент, створюючи перед собою товсту кірку застиглої жижі, що ускладнює роботу не тільки складної електроніки, але навіть парктроніка. Вони можуть пропустити тонкий паркан або стовп, і машина може вдаритися про нього.

Взимку датчики тиску у шинах практично завжди «лежать». Це не система безпеки, але така «брехня» теж може завдати водієві неприємностей. Адже якщо у вас перед очима постійно блимає повідомлення про падіння тиску в колесах, водій нервується, думаючи про спущену шину, що насправді це не так.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні зростає попит на дизельні авто: Renault знову в лідерах

На українському авторинку поступово відновлюється інтерес до дизельних автомобілів, і протягом останніх кількох місяців попит…

19.12.2025

Провідні автовиробники масово відкликають авто через проблеми з двигунами

Цього року багато автовиробників зіткнулися з проблемами в роботі двигунів. За даними Autonews, найбільше скарг…

19.12.2025

Китайські бренди нарощують продажі гібридів у Європі

Європейський авторинок швидко рухається у бік електрифікації. Продажі електромобілів і плагін-гібридів зростають, хоча машини з…

19.12.2025

Як електроніка може зробити авто некерованим узимку

Керувати сучасними "розумними" автомобілями взимку часто складніше, ніж простішими моделями. Причина - велика кількість електронних…

19.12.2025

Автоексперт назвав головну причину зимових ДТП

Багато водіїв помилково вважають, що зимові аварії трапляються лише через ожеледицю або сніг. Насправді головна…

19.12.2025

Компактні електрокари до 15 000 євро: нові правила ЄС

Європейські автомобілі дорожчають через суворі технічні регламенти, проте в ЄС для виробників передбачили стимул, завдяки…

19.12.2025