Статті

Чому системи безпеки авто можуть бути небезпечні взимку

З кожним роком виробники все частіше озброюють свої автомобілі різними електронними системами. Але чим більше електроніки, тим більша ймовірність, що вона зламається. Особливо це актуально взимку. Автомобільні фахівці виділили деякі з цих електронних «доповнень» сучасного автомобіля, які взимку можуть ввести в оману водія.

Перед випуском ринку всі автомобілі проходять випробування у важких умовах експлуатації. Досвідчені зразки проходять випробування у спекотних країнах та північних широтах. Начебто виробник все передбачив, але трапляються помилки, і навіть дуже дорогі моделі починають «сходити з розуму», особливо в холодну погоду.

Наприклад, багато автомобілів преміум-класу після запуску відмовляються працювати з адаптивним круїз-контролем. Але як тільки двигун і салон починають прогріватися, круїз знову готовий до роботи. Можливе пояснення проблеми – попадання вологи на контакти одного із датчиків. Однак неприємно, коли таке трапляється у дорогій машині.

Ось ще одне спостереження. Останнім часом виробники преміальних брендів все частіше впроваджують клімат-контроль із сенсорними панелями. Після «ночі» взимку ці панелі також «замерзають». Доходить до того, що регулювати температуру у салоні просто неможливо. Але фізичних клавіш немає.

На такі панелі припадає більшість функціональності систем. Тому деактивувати, наприклад систему старт-стоп або активувати різні електронні помічники стає неможливо. Остання збільшує ризик аварії на дорозі.

Також численні камери та радари взимку швидко «сліпнуть» через сніг і дорожній реагент, створюючи перед собою товсту кірку застиглої жижі, що ускладнює роботу не тільки складної електроніки, але навіть парктроніка. Вони можуть пропустити тонкий паркан або стовп, і машина може вдаритися про нього.

Взимку датчики тиску у шинах практично завжди «лежать». Це не система безпеки, але така «брехня» теж може завдати водієві неприємностей. Адже якщо у вас перед очима постійно блимає повідомлення про падіння тиску в колесах, водій нервується, думаючи про спущену шину, що насправді це не так.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Як правильно підготувати автомобіль до зимового простою

Щоб автомобіль, який не використовуватиметься взимку, зберігся у справному стані, його потрібно правильно підготувати до…

17.10.2025

Чому навіть тверезий водій може отримати протокол за нетверезе керування

Відмова від огляду на стан сп'яніння часто перетворює тверезого водія на фігуранта адміністративної справи за…

17.10.2025

Toyota готує рестарт культового FJ Cruiser: перші подробиці

В останні роки не вщухають чутки щодо повернення Toyota FJ Cruiser 2026, а інтерес до…

17.10.2025

BMW готує новий позашляховик: перші фото

У серпні цього року стало відомо про розробку компанією BMW нового позашляховика, який повинен скласти…

17.10.2025

Аварійна світлова сигналізація: коли її можна включати за правилами

Аварійна світлова сигналізація - це офіційний попереджувальний сигнал, який покликаний привертати увагу інших учасників руху…

17.10.2025

Euro NCAP посилює вимоги до приладової панелі автомобілів

Від 2026 року Euro NCAP запроваджує оновлені стандарти безпеки, які можуть позбавити багато автовиробників звичних…

17.10.2025