Статті

Чого боятися узимку власнику старого авто

Share

Відчуття невпевненості перед кожною поїздкою відомо усім, хто експлуатував колись добряче підтоптаний автомобіль: а раптом машина у дорозі зламається? Взимку вразливим автомобілістам їздити ще страшніше: вимушена зупинка на морозі може бути небезпечною для здоров’я екіпажу. Але є рецепт підвищення надійності.

В будь-якому автомобілі є лише чотири системи, від яких залежить можливість автомобіля рухатися власним ходом. Точкова увага власника до кількох найслабкіших у плані надійності вузлів допоможе підвищити безвідмовність автомобіля. Розберемося з ними подетально.

Якщо машина ламається в дорозі взимку, водій отримує додаткові клопоти; наприклад, буксирувати несправну машину по снігу важко, а в ожеледь – неможливо

Система запалювання

Іскра на свічках запалювання бензинових двигунів має властивість зникати у найбільш незручний момент. Щоб цього не сталося, слідкуйте, по перше, за станом роз’ємів проводки і запобіжників, по-друге, за цілісністю дротів, які йдуть до свічок та котушки (або котушок – за кількістю циліндрів.), і по третє – вчасно міняйте свічки, хоча одночасно декілька відмовляють нечасто. Передбачити поламку електронного блоку керування двигуном або розподільника (трамбльора) майже неможливо, тож для максимальної впевненості бажано мати при собі запасні компоненти – нехай не нові, але завідомо справні.

Часто по зовнішньому вигляду колодок роз’єма не можна зрозуміти стан його контактів. Але певні ознаки проблем є: бруд зовні, патьоки води та окисли

Паливна система

Що в бензинового, що в дизельного двигуна паливна система не любить, коли в баку накопичується вода. В морозну погоду краплини вологи замерзають, причому трапляється це в трубопроводах, через що двигун залишається без пального, тому глухне. Запобігти цьому можна, заливши на початку зими у бак спеціальну присадку, яка поглинає воду і “допомагає” їй згоріти у циліндрах. Але і за плюсової температури старі паливопроводи можуть підвести – банально протекти через корозію та пересихання ущільнювачів, Також може “зупинити” автомобіль зношена паливна помпа – через остаточну втрату ефективності. Тому напередодні морозів дуже корисно буде показати машину майстрам, які оглянуть трубки та перевірять тиск помпи.

Система охолодження

Коли двигун почне перегріватись, машина відразу не зупиниться. Але якщо цю загрозу прогавити, двигун заклинить і автомобіль зупиниться, причому надовго, якщо не назавжди.

Найпоширеніша причина – втрата охолоджуючої рідини через пориви гумових шлангів та зруйновані пластикові або алюмінієві патрубки. Іноді може відкритися протікання радіатора, але найчастіше це трапляється не раптово – спочатку на радіаторі з’являються плями, що швидко висихають. На автомобілі віком понад 10 років стан цих деталей потрібно контролювати регулярно.

Шланги системи охолодження мають властивість старіти й тріскатися. Найкраще всього замінити їх превентивно, не чекаючи негараздів у дорозі.

Ще одна причина перегріву – відмова датчика, що вмикає електровентилятор радіатора. Про несправність цього датчика водій часто знає, але й надалі експлуатує машину, сподіваючись, що взимку, та ще й на заміській трасі вентилятор йому не знадобиться. Але двигун може швидко нагрітися до критичної температури, наприклад, під час руху глибоким снігом або при буксуванні. Тож восени важливо замінити датчик новим або на крайній випадок продублювати його тумблером для примусового увімкнення вентилятора з салону.

Трансмісія

Щоб трансмісія підвела настільки серйозно, що машина не може їхати, вона має бути дуже зношена – тільки тоді може зламатися зчеплення, шарнір кардану або ШРКШ (шрус). У коробці передач при поламці зазвичай залишається можливість їхати бодай на одній-двох передачах. Настільки серйозні відмови попереджають про себе заздалегідь (стуком, ривками в момент рушання, складнощами з перемиканням тощо). Тож достатньо не ігнорувати цих “дзвіночків”.

Одна з причин виходу з ладу трансмісії у дорозі – втрата оливи з картера агрегатів. Водій старої машини має бути в курсі стану усіх потенційно вразливих місць

До речі, слідкувати за станом трансмісії треба ще й тому, що через руйнацію її деталей автомобіль може зазнати аварії. Окремо треба нагялядати за гідроприводом зчеплення, через розгерметизацію якого машина теж може втратити хід. Якщо рідину у бачок доводиться час від часу доливати, значить, незабаром привід вийде з ладу, а в холодну погоду це може статися ще швидше.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

BMW готує нові ексклюзивні моделі для підрозділу M

BMW, відома своїми рідкісними серіями, схоже, хоче зробити ексклюзивні моделі трохи доступнішими, але не менш…

01.07.2025

Як не нашкодити собі під час складання протоколу за порушення ПДР

Складання протоколу за порушення правил дорожнього руху часто стає стресом для водія, проте варто пам'ятати:…

01.07.2025

Toyota представила стильну спецверсію Prius Night Shade з потужним гібридом

Відбулася прем'єра спеціальної версії плагін-гібридного Toyota Prius під назвою Night Shade. Модель вирізняють глянцеві чорні…

01.07.2025

Названо 12 авто, які здатні проїхати 400 000 км без поломок

Сучасні автомобілі все рідше долають позначку у 200 тисяч кілометрів пробігу, а деякі потребують ремонту…

01.07.2025

Mazda показала офіційні фото нового покоління CX-5

До презентації нового покоління Mazda CX-5 2026 залишилося зовсім небагато часу - офіційна прем'єра запланована…

01.07.2025

Що робити, коли уникнути аварії неможливо: практичні рекомендації водіям

Дорожня аварія завжди пов'язана зі стресом, але якщо зіткнення вже неминуче, важливо розуміти, як мінімізувати…

01.07.2025