Експерти розповіли, чому навіть атмосферний мотор не можна відразу глушити після поїздки

Час читання: < 1 хв.
0

Фахівці вирішили розібратися, що ж відбувається при поспішному виключенні мотора, і як виключити технічні проблеми.

Багато автолюбителів знають, що після поїздки на машині з турбомотором двигуну ще деякий час необхідно попрацювати на холостих обертах. Крильчатка турбіни може обертатися зі швидкістю до 10 000 оборотів в хвилину і сильно нагрівається. Якщо заглушити турбомотор, то якийсь час крильчатка продовжить обертатися за інерцією, але перестає змазуватися маслом, і це провокує цілий ряд поломок через нерівномірне температурне розширення.

Але як же ситуація з атмосферними двигунами? Їм також необхідно дати попрацювати на холостих обертах, адже в іншому випадку ви можете спровокувати прискорену деградацію моторного масла. Помпа перестає качати охолоджуючу рідину і антифриз перестає циркулювати по системі. Масло ж, осіли на деталях, що труться, зазнає в цьому випадку локальний перегрів або, просто кажучи, почне пригорати. В кінцевому підсумку на робочих поверхнях утворюється нагар і активізується процес закоксовиванія системи, коли нагар буквально обліплює все і вся в циліндрі, починаючи від поршня і закінчуючи головкою блоку.

Реклама

Ризик перегріву допомагає знизити електровентилятор системи охолодження, який встановлений практично на всіх сучасних автомобілях. Він працює навіть коли двигун вимкнений. Однак багато хто не знає, що в багатьох автомобільних мануалах обмовляється, що глушити двигун з включеним вентилятором можна не тільки при русі, але і при зупинці.

Не рекомендується глушити двигун, коли працює вентилятор, адже в такому випадку вентилятор не зможе завершити програмний цикл своєї роботи.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!