Статті

Чому автомобільний акумулятор частіше “вмирає” влітку

Share

Багато автомобілістів вважає, що автомобільному акумулятору важче всього живеться взимку. Але ж є й інший сезон, коли батарея зазнає надмірних навантажень.

В колах автомобілістів і сервісменів прийнято вважати, що основне навантаження на АКБ – це великий струм споживання. Маються на увазі ситуації, коли батареї доводиться живити дуже потужні споживачі. І в першу чергу йдеться про стартер, який обертає холодний двигун, з холодною оливою за умов температури нижче нуля.

Це справді непростий режим, коли акумулятор віддає великий струм (порядку 100 – 300 ампер залежно від моделі автомобіля) протягом 3 – 5 секунд. Для багатьох моделей акумуляторів така робота близька до максимальних можливостей, тому навіть після однієї спроби пуску акумулятору бажано дати “відпочинок” на 5 – 10 секунд, щоб заряд частково самовідновився. Але якщо врешті-решт двигун автомобіля запуститься і машина рушить у поїздку, АКБ отримає заряд від генератора і жодних негативних наслідків не буде.

Інший вигляд мають літні загрози для акумулятора. Зовні наче нічого не відбувається: двигун стартує з півоберта, обігрів крісел та вікон не потрібен, ночі короткі, тож і фари енергосистему багато не навантажують…

Але влітку головний ворог акумулятора – висока температура. Вона прискорює усі хімічні процеси в батареї, у тому числі – і негативні. Наприклад, сульфатація пластин, яка є прямим кроком до виходу АКБ ладу. Адже в деяких випадках температура під капотом сягає 100о С, а коли автомобіль після поїздки запаркований на сонці, в районі радіатора та випускного колектора буває 120оС. Та й штатні 60оС під час руху авто теж мало корисні для свинцево-кислотного акумулятора.

Річ у тому, що стартерному автомобільному акумулятору шкідливо довго залишатися у розрядженому стані – саме через це і розпочинається процес сульфатації. Між тим, влітку перебування акумулятора у напіврозрядженому стані водій не помічає, оскільки завжди теплий двигун запускається буквально з пів оберта і від батареї не вимагається великої віддачі.

Крім того, через високу температуру нерідко трапляється википання електроліту та зниження его рівня в банках батареї. Це буває навіть на автомобілях зі справним електрообладнанням.

Крім того, влітку є й інші фактори, що скорочують життя АКБ:

  • Окислення клем батареї з подальшим порушенням контакту і погіршенням умов заряду і віддачі току;
  • Глибокий розряд через тривале використання електроенергії на відпочинку: гучна музика на пляжі, світло на стоянці до ранку тощо;
  • Прискорений саморозряд через пил і бруд на поверхні АКБ.

Одне слово, недаремно продавці акумуляторів відзначають, що чим спекотніше літо, тим більше попит на нові АКБ з приходом перших холодів.

Як берегти акумулятор влітку

Щоб продовжити життя акумулятора, радимо в літній період частіше – бодай три-чотири рази на місяць контролювати напругу на клемах. На добре зарядженому АКБ після нічної стоянки має бути не менше 12,6 – 12,7 вольт. При заведеному двигуні правильна напруга на клемах батареї – в діапазоні 13,0 – 14,1 вольт.

Більша напруга під час роботи мотора теж може бути прийнятною – наприклад, коли батарея посаджена і генератор саме її заряджає. Але коли такий факт має місце, варто завітати на консультацію до електрика, щоб з’ясувати все достеменно. Адже постійна зависока напруга на клемах АКБ призводить до википання електроліту та до її прискореного старіння.

Намагайтеся також не залишати машину на сонці у спекотні дні, особливо після поїздок. Оскільки за високої температури агрегати під капотом – та й сама АКБ також – активніше потіють рідинами, частіше обтирайте акумулятор чистою ганчіркою. Слідкуйте також за станом клемних штирів батареї: якщо навколо них є білий або зелений наліт, клеми треба акуратно зачистити від окислу.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Honda анонсувала випуск нового кросовера CR-V

Цього року на ринку з'явиться оновлений кросовер Honda CR-V, який розширить своє сімейство за рахунок…

19.01.2025

Електрокари стають популярнішими: продажі зросли у 2024 році

Минулого року світовий продаж електромобілів досяг рекордних показників. За даними консалтингової компанії Rho Motion, 2024-го…

19.01.2025

Податок 25 000 гривень для власників авто: нові правила та критерії

У 2025 році в Україні вводиться новий “податок на розкіш”, який стосуватиметься власників автомобілів, вартість…

19.01.2025

Tesla готується випустити патрульну версію Model Y Juniper

Автомобіль Tesla Model Y Juniper буде випущений у США в 2025 році, а потім переобладнаний…

19.01.2025

Кому в Україні дозволено їздити без водійських прав

В Україні штраф у розмірі 3 400 грн накладається за керування транспортними засобами без відповідних…

19.01.2025

Ковані диски Ferrari Purosangue дорожчі за цілу Toyota Supra

Паркування на автомобілі з низькопрофільною гумою часто пов'язане з пошкодженням колісних дисків. Але ще сумніше…

19.01.2025