Статті

Автофахівці назвали топ-5 головних міфів про моторне масло

Перш за все експерти розвінчали міф, який свідчить, що чим рідше їздити на автомобілі, тим рідше можна міняти масло. Вся справа в тому, що до маслу в двигуні забезпечується за допомогою вентиляції картера. Це призводить до того, що лубрикант окислюється і втрачає свої властивості. Кисень, як відомо, може викликати утворення іржі на деяких металах протягом декількох днів. В моторі утворюються відкладення і осад, збільшується в’язкість масла і зростає витрата палива. Саме тому більшість виробників рекомендують залишати моторне масло раз в рік незалежно від пробігу.

Також ходить міф про те, що моторні масла не можна змішувати. Насправді змішувати різні моторні масла можна, але тільки необхідно орієнтуватися на допуски. Вони повинні збігатися у змішуються продуктів. Згідно з вимогами APIі ACEA, ILSAC і специфікаціям конкретного виробника, лубриканти в рамках одного класу досить близькі за складом і властивостями, а значить, можуть змішуватися з мінімальними негативними наслідками. Також не можна не згадати, що сучасні масла в процесі сертифікації проходять спеціальний тест на сумісність з продуктами конкуруючих брендів. Дозволяється змішання масел одного бренду з різним ступенем в’язкості. При змішуванні мінерального, напівсинтетичного і синтетичного масла необхідно слідувати наступним правилом – НЕ знижувати якість масла. Інакше кажучи, не можна доливати мінеральне масло в синтетику або напівсинтетику, а напівсинтетику – в синтетику.

Багато автолюбителів вірять в те, що за виглядом і запахом масла можна визначити його стан. Насправді колір і прозорість моторного масла – не вказують безпосередньо на його якість і стан. Якщо масло темніє в ході експлуатації, то це означає, що воно працює, адже в нього потрапляє сажа, нагар і продукти зносу тертьових елементів силового агрегату. Ефективність масла від зміни його кольору також не погіршується.

Схожий міф про те, що, якщо проїхати без заміни масла більше, ніж регламентовано, нічого не станеться і деякі автолюбителі можуть перевищувати термін експлуатації моторного масла на 2-3 тис. км. При значному перевищенні регламентованого терміну експлуатації лубрикант починає швидко втрачати змащувальні, миючі та захищають властивості, що може негативно позначитися на роботі маслонасоса, стані, що труться і рухомих елементів.

Їзда з мінімумом масла в двигуні хоч і не засудить мотор в найкоротші терміни, але значно прискорить його знос. Воно і зрозуміло – одним і тим же часткам лубриканта доводиться працювати зі збільшеним навантаженням. В результаті масло набагато швидше деградує і не допомагає обслуговувати двигун. Двигун починає працювати більш шумно, можуть з’явитися стуки та інші неприємні звуки, а також збільшиться робоча температура масла. Тепло ж швидко виснажує загущувач мастила, викликаючи випаровування і окислення базового масла.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Чому літня гума небезпечна після перших заморозків

Змінювати літні шини на зимові варто після перших заморозків, особливо коли середньодобова температура стабільно опускається…

30.09.2025

Названо деталь у авто, яку водії міняють у 10 разів частіше, ніж треба

Багато власників автомобілів звикли замінювати витратні деталі "за регламентом" або за порадами знайомих і сервісів,…

30.09.2025

Як реально знизити витрати пального: поради експерта

В умовах постійного зростання цін на пальне питання економії стає вкрай актуальним для більшості автомобілістів.…

30.09.2025

Lexus RX 350h визнаний найнадійнішим гібридним SUV на ринку

Гібридні кросовери вже стали звичним явищем на світовому ринку автомобілів. Більшість популярних моделей великих виробників…

30.09.2025

Дизель в Україні дорожчає, але дефіциту не очікується

В Україні зростають ціни на дизельне пальне, і головною причиною стали нові санкції та посилення…

30.09.2025

Mercedes і Volkswagen повертають фізичні перемикачі в автомобілі

Автовиробники, які довгі роки робили ставку на сенсорні екрани, поступово повертаються до фізичних елементів управління.…

30.09.2025