Статті

Автофахівці назвали топ-5 головних міфів про моторне масло

Перш за все експерти розвінчали міф, який свідчить, що чим рідше їздити на автомобілі, тим рідше можна міняти масло. Вся справа в тому, що до маслу в двигуні забезпечується за допомогою вентиляції картера. Це призводить до того, що лубрикант окислюється і втрачає свої властивості. Кисень, як відомо, може викликати утворення іржі на деяких металах протягом декількох днів. В моторі утворюються відкладення і осад, збільшується в’язкість масла і зростає витрата палива. Саме тому більшість виробників рекомендують залишати моторне масло раз в рік незалежно від пробігу.

Також ходить міф про те, що моторні масла не можна змішувати. Насправді змішувати різні моторні масла можна, але тільки необхідно орієнтуватися на допуски. Вони повинні збігатися у змішуються продуктів. Згідно з вимогами APIі ACEA, ILSAC і специфікаціям конкретного виробника, лубриканти в рамках одного класу досить близькі за складом і властивостями, а значить, можуть змішуватися з мінімальними негативними наслідками. Також не можна не згадати, що сучасні масла в процесі сертифікації проходять спеціальний тест на сумісність з продуктами конкуруючих брендів. Дозволяється змішання масел одного бренду з різним ступенем в’язкості. При змішуванні мінерального, напівсинтетичного і синтетичного масла необхідно слідувати наступним правилом – НЕ знижувати якість масла. Інакше кажучи, не можна доливати мінеральне масло в синтетику або напівсинтетику, а напівсинтетику – в синтетику.

Багато автолюбителів вірять в те, що за виглядом і запахом масла можна визначити його стан. Насправді колір і прозорість моторного масла – не вказують безпосередньо на його якість і стан. Якщо масло темніє в ході експлуатації, то це означає, що воно працює, адже в нього потрапляє сажа, нагар і продукти зносу тертьових елементів силового агрегату. Ефективність масла від зміни його кольору також не погіршується.

Схожий міф про те, що, якщо проїхати без заміни масла більше, ніж регламентовано, нічого не станеться і деякі автолюбителі можуть перевищувати термін експлуатації моторного масла на 2-3 тис. км. При значному перевищенні регламентованого терміну експлуатації лубрикант починає швидко втрачати змащувальні, миючі та захищають властивості, що може негативно позначитися на роботі маслонасоса, стані, що труться і рухомих елементів.

Їзда з мінімумом масла в двигуні хоч і не засудить мотор в найкоротші терміни, але значно прискорить його знос. Воно і зрозуміло – одним і тим же часткам лубриканта доводиться працювати зі збільшеним навантаженням. В результаті масло набагато швидше деградує і не допомагає обслуговувати двигун. Двигун починає працювати більш шумно, можуть з’явитися стуки та інші неприємні звуки, а також збільшиться робоча температура масла. Тепло ж швидко виснажує загущувач мастила, викликаючи випаровування і окислення базового масла.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Audi представила свій перший електрокросовер без фірмових кілець

На автосалоні в Гуанчжоу відбулася прем'єра Audi E SUV Concept - другої моделі нової електричної…

21.11.2025

Ford представив модернізований Mondeo: перші фото

На автосалоні в Гуанчжоу Ford показав оновлений Mondeo 2026, який отримав помітні зміни у дизайні…

21.11.2025

Fiat представив гібридну версію 500

Глава європейського підрозділу Fiat Гаетано Торель розповів, що новий Fiat 500 2025 став проривом у…

21.11.2025

Нові авто стануть розкішшю: чого очікувати українцям у 2026 році

Український авторинок зазнає стрімких змін, і експерти попереджають: уже у 2026 році придбати новий автомобіль…

21.11.2025

На свіжих рендерах показали електрокар Chevrolet Bolt

У мережі з'явився новий дизайн-скетч компактного електрокара Chevrolet, створений у GM China Advanced Design. Рендер…

21.11.2025

Топ-7 найнадійніших автомобілів Kia у 2025 році

Автомобільний ринок змінюється так швидко, що інколи важко встигати за новими трендами: бренди з'являються і…

21.11.2025