Статті

Експерти розповіли, як правильно підготувати машину до літнього періоду

Ми неодноразово писала про підготовку автомобіля до експлуатації в зимовий період. Сьогодні ми підготувати кілька порад українським автомобілістам по підготовці автівки до літнього періоду. Простий чек-лист для автомобіліста.

1. Мийка

Приділіть півгодини ретельній мийці, перш ніж поїхати в автосервіс. Можна приїхати на класичну мийку, а можна – самообслуговування.

Промийте диски, елементи підвіски, і особливо радіатори. За зиму в «стільниках» накопичується бруд, який не дозволяє машині отримувати стільки повітря, скільки потрібно. Забиті радіатори можуть привести до перегріву.

Влітку можна помити і двигун – мити його краще діелектриком, а після ретельного сушіння потрібно перевірити плавність роботи. Мийка допоможе визначити, чи є в двигуні масляні патьоки або витік інших рідин.

2. Охолодження

Літо – час високих температур. Система охолодження працює практично на зношення і може зламатися в найбільш невідповідний момент. Антифриз краще поміняти, а саму систему промити.

Також варто перевірити патрубки, з’єднання, термостат і водяний насос – якщо на цих деталях є невеликі патьоки, то їх краще відремонтувати або поміняти.

3. Фільтри

Завжди цінна порада: провести планове обслуговування і поміняти масло в двигуні. Разом з ним, можливо, доведеться поміняти паливний, повітряний і салонний фільтри.

Усередині салону майстри рекомендують провести комплексну чистку – продути дефлектори і тунелі кліматичної системи. Весь пил вийде назовні, і ймовірно, після цього буде потрібно чистка салону, але дихати всередині стане набагато приємніше.

4. Хімчистка салону і турбота про здоров’я

Якщо салон «втомився», варто провести хімчистку. Робити детейлінг немає сенсу, а от прибрати бруд і пил, які з’явилися в салоні за зиму – must have для всіх любителів чистоти.

Не зайвим буде обробити машину сухим туманом – цей засіб прибере навіть сильні запахи. Додатково можна обробити радіатори і випарник кондиціонера антибактеріальним складом – ця процедура може врятувати від бактеріальної інфекції та алергії.

5. Діагностика рульового, підвіски і гальм

Цю процедуру краще не відкладати – неправильний схід-розвал може стерти нову гуму, а пошкоджена за зиму рульова рейка може привести до поломки всього механізму.

Гальма – окрема тема для дослідження. Якщо ви не пам’ятаєте, коли останній раз міняли колодки і точно не робили цього взимку, то на літо їх обов’язково потрібно замінити.

Заодно зверніть увагу на колісні диски – якщо там є чорної сажі наліт, значить з колодками щось не так, і або прийшла пора їх поміняти, або несправний гальмівний супорт.

6. Займіться колесами

Перше, що потрібно зробити – збалансувати диски після зими. На хорошому шиномонтажі їх повинні очистити від балансирних вантажів і перевірити геометрію. Якщо вона порушена, то диски краще прокатати.

Ще одна корисна порада – накачати шини азотом. Він стабільніше звичайного повітря, і якщо гума не має пошкоджень, їздити на азоті влітку – одне задоволення. Особливо на швидких машинах.

Не зайвим буде вивчити залишок ресурсу гуми. Щоб зрозуміти ступінь зношення, потрібно подивитися на гумову смужку посередині шини – якщо цифри (або сама смужка) практично стерлися, їздити на таких колесах небезпечно.

7. Світло

Заміна лампочок влітку – обов’язкова умова, якщо ви живете за містом. У ксенонових ламп потрібно перевірити блоки розпалювання, а на доданих фарах не зайвим буде перевірити денні ходові вогні.

8. Кузов

Літо – сезон ремонту доріг. Щебінь і гравій від інших машин можуть пошкодити ЛКП. Щоб цього не сталося, зони ризику можна заклеїти плівкою.

Підійде найдешевша – бюджет на обклеювання складе приблизно 5 тисяч гривень, але це все одно дешевше і краще, ніж перефарбовувати кузовні деталі. Так само можна вчинити і з лобовим склом – бронеплівка захистить скло від сколів і тріщин як мінімум до кінця сезону.

9. Паливо

Щоб насолоджуватися машиною влітку, варто звернути увагу на форсунки і паливну систему в цілому. Промивання паливної системи коштує близько недорого і дозволяє очистити систему від бруду. Після цієї процедури паливо надходить рівномірно, двигун працює стабільніше. Коли чистка закінчена, не зайвим буде перевірити кути запалювання – це дозволить ефективніше використовувати двигун у всіх режимах і знизити витрату палива.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Toyota відкликає 126 тисяч авто через дефект двигуна

Японський концерн Toyota оголосив про черговий великий відкликання — в США під сервісну кампанію потрапляє…

14.11.2025

Кросовери Toyota втратили лідерство у задоволеності покупців

Вважається, що Toyota багато років тримає репутацію одного з найнадійніших автовиробників із найвідданішими клієнтами. Та…

14.11.2025

Штрафи за тріщини на склі: що потрібно знати українським водіям

Експлуатація автомобіля в умовах поганих доріг часто призводить до появи дефектів, серед яких не рідко…

14.11.2025

Прості способи уникнути замерзання склоочисників і покращити видимість

Коли восени починаються снігопади, водії часто стикаються з проблемою обледеніння двірників та налипання снігу на…

14.11.2025

Ринок вживаних авто в Україні встановив новий рекорд у жовтні 2025 року

Ринок вживаних автомобілів в Україні демонструє справжній бум: покупці все частіше обирають найбюджетніші варіанти, а…

14.11.2025

Ford запатентувала систему освітлення для дистанційного керування під час паркування

Ford Motor подала патентну заявку на нову систему освітлення, створену для полегшення дистанційного керування автомобілем…

14.11.2025