У літню спеку вкрай важко їхати в міському трафіку без використання потужного і економічного автомобільного кондиціонера! Якщо його не буде, то концентрація уваги у водія в жаркому салоні впаде і тут недалеке вже до ДТП! Вирішити проблему можна тільки з установкою кондиціонера. Але буває і так, що після кількох років експлуатації потужність охолодження у даної техніки залишається на низькому рівні, тоді як витрата палива буде перевищувати більш 2 л на кожні 100 км. У цьому випадку нічого не залишається, як не забувати регулярним чином проводити профілактичні роботи щодо автомобільних кондиціонерів.
Насамперед потрібно звертати увагу на конденсатор і випарник. Часом перший протягом літа забруднюється мушкою і теплообмін починає знижуватися дуже швидко і холодоагент просто не встигає конденсуватися. На цей випадок потрібно парогенератором ретельно відмити конденсатор гарячою парою і далі докупити москітну сітку. І також не забувати очистити від бруду випарник. Якщо його не очищати, що в літній час можна запросто захворіти хворобою «легіонерів», тобто отримувати постійно запалення і ГРЗ. Коли важко дістатися до випарника, то рекомендується використовувати спеціальні бактерицидні спреї з довгим розтрубом, який дозволяє ретельно обробити робочу поверхню і бактерії повністю знищаться на вологій поверхні.
Якщо вищевказані операції не допомагають, то настійно рекомендується зробити дозаправку обладнання додатковим холодоагентом. Але тут потрібна обережність – для авто, випущених до 1996 року, використовується фреон R12, тоді як в нових версіях механічних автомобільних кондиціонерів переважно використовується холодоагент R134a, тоді як в електричних версіях кондиціонерах заливається всередину холодоагент R407c, здатний відмінним чином працювати в кліматичній техніці малої і середньої потужності. Для промивання всього компресорного блоку у електричного кондиціонера, часто використовуються міні-мийки, здатні нагрівати ще воду до високої температури. Досить залити в відро трохи рідкого мила, як за допомогою потужного струменя гарячої води конденсатор і випарник у такого кондиціонера ретельно відмивається.
Заправка всієї холодильної системи фреоном виглядає так: заводиться ДВЗ на невеликі обороти, фреон у вигляді балончика прикладається до кулькового клапану і далі потроху відкривається вентиль – всередину починає надходити холодоагент і обладнання починає працювати на повну потужність. Якщо не вистачає професіоналізму в цьому питанні, то рекомендується звертатися за допомогою до профільних СТО, в яких майстри зроблять все як треба: повністю зіллють фреон, проведуть вакуумирование трубок і тільки потім закачають «свіжий» і правильний холодоагент!
Особливу увагу потрібно приділити і салонним фільтрам. Часом вони забиваються пилом настільки, що перестають виконувати свої функції. Якщо до цього використовувалися поролонові фільтри, то їх можна зняти з-під декоративної решітки, відмити і встановити назад. Але якщо використовуються БІО, HEPA або вугільні фільтри, то вони замінюються виключно на нові аналоги.