Чому пробіг саме в 100 000 км є межею заводської гарантії

0
1061

В автомобільному світі існує два умовних виду заводської гарантії: європейська – 2 роки без обмеження пробігу і азіатська – 3 роки або 100 000 км. З урахуванням умов експлуатації в Україні більше прижився другий варіант, так що навіть європейські бренди в нашій країні перейшли на трирічний формат. А ось чому пробіг завжди обмежений 100 000 км, а не, наприклад, 90 або 120 тисяч?

Частина автомобілістів може заперечити: є ж ще компанія Kia, яка офіційно заявляє на свої автомобілі п’ятирічну гарантію або пробіг до 150 000 км. Думаю, досвідчені читачі чудово інформовані про те, що насправді це чудовий маркетинговий хід корейців, а умови в перші три роки гарантії і в наступні два – це, як кажуть в Одесі, дві великі різниці.

Насправді 100-тисячний гарантійний пробіг досить просто пояснюється банальною фізикою, статистикою і холодним фінансовим розрахунком виробників.

Двигун

Головний агрегат автомобіля живе, звичайно, набагато довше гарантійного терміну. Але чомусь ніхто не звертає уваги на те, що навіть легендарні (найчастіше японські) мотори-довгожителі, які регулярно виходжують по півмільйона кілометрів, все одно мають середньостатистичну трирічну гарантію.

Одна з причин – бажання автолюбителів заощадити на обслуговуванні двигуна, зокрема, на найдорожчому ТО, в яке входить заміна системи ГРМ. На моторах з ремінним приводом регламентна заміна в середньому відбувається на пробігах від 60 до 90 тис.км залежно від марки і моделі. І ось тут-то у автолюбителів і виникає спокуса відтягнути дорогу операцію до останнього.

Для тих авто, у кого ГРМ міняється на ранніх термінах (60 тис.км), перша заміна, як правило, неминуча. А ось друга вже повисає в повітрі, оскільки повинна буде здійснюватися на пробігу в 120 тис.км – це в більшості випадків 4-6 років експлуатації і, швидше за все, вже другий власник, який може забути, «забити» або просто проігнорувати вимоги регламенту зі словами «ще походить». Крім того, загальний знос деталей і систем авто на пробігах близько 60 тис. км і близько 120 тис. км абсолютно різний, а значить ймовірність того, що ремінь може не витримати заявленої навантаження, помітно підвищується. Тобто, до пробігу 120 тис.км у недбайливих власників різко збільшується ймовірність обриву ременя і подальшого капітального ремонту або заміни агрегату.

Ситуація з автомобілями, у яких регламент вимагає заміни ременя ГРМ на пробігу 80-90 тис.км, ще більш слизька, оскільки нерідко власник машини, не збирається їздити на ній далі, намагається продати її раніше найдорожчого ТО, переклавши витрати по заміні ременя ГРМ на наступного власника, який, знову ж таки, може проігнорувати або забути про вимоги регламенту.

Ланцюгові двигуни – теж не панацея. По-перше, у них взагалі немає регламенту заміни – ланцюг ГРМ міняється по зносу, який може наступити в найширшому діапазоні пробігу – від 60 часом до 250 тис.км. По-друге, ланцюг в головах вітчизняних автомобілістів помилково вважається «вічним», а тому автолюбителі нерідко нехтують ознаками зносу і рекомендаціями сервісменов, вважаючи це «розлученням на гроші».

Так чи інакше, з огляду на сучасні технології виробництва компонентів, що ремінь, що ланцюг найчастіше першу сотню тисяч кілометрів все-таки виходжують, навіть якщо власник повністю ігнорує сервісні процедури. Саме тому навіть на реально дуже надійні двигуни гарантія залишається стандартною просто в силу «захисту від дурня», щоб від гріха подалі уберегтися від гарантійної заміни агрегату.

Трансмісія

Другий за важливістю агрегат автомобіля, який вимагає до себе підвищеної уваги і в разі ремонту або заміни здатний вичавити чимало грошей. Якщо мова йде про механічну коробку передач, то головним джерелом занепокоєння найчастіше є вузол зчеплення.

За нормами заводської гарантії цей механізм вважається витратним, тобто, схильним до природного зносу, а тому найчастіше саме на зчеплення гарантія часом не перевищує 10-30 тис.км. Однак поважають себе автовиробники часто до расходникам відносять тільки диск зчеплення, а ось на кошик і підшипник може йти повна гарантія.

Правда, автовласникам найчастіше від цього не сильно легше. Солідні автовиробники на вузлі зчеплення як правило не економлять – європейські, японські і корейські автомобілі нерідко виходжують рідною зчепленні 120-150 тис.км. Причому сам по собі комплект зчеплення – не дуже дорогий набір, на машини масових марок навіть оригінальний коштує 4-10 тисяч гривень.

Набагато складніше справи йдуть з його обслуговуванням: заміна зчеплення нерідко вимагає зняття коробки передач, яка в свою чергу вимагає зняття підрамника – тобто, розбору практично половини машини. Крім того, зношений вузол зчеплення нерідко є причиною несправності маховика – дуже недешевої деталі. І це не рахуючи зношування підшипників, а також інших компонентів самої коробки передач. Продовж автовиробник гарантію на ці вузли хоча б до 150 тис.км і з великою ймовірністю міняти це все довелося б за рахунок заводу.

До речі, все вищеописане наочно підтверджує історія концерну VAG і його знаменитої роботизованою трансмісією DSG, де також використовуються комплекти зчеплення. Скільки сотень мільйонів доларів німці витратили на гарантійні розгляду з клієнтами, поки навчилися робити свою сверхнавороченную коробку, тільки їм і відомо.

Що стосується автоматів, то їх головний ворог – несвоєчасна заміна масла, яка як правило відбувається на пробігу 40-60 тис.км. Знову ж, перша заміна неминуча, тому що абсолютно точно потрапляє в гарантійний пробіг, а ось з другої ситуація схожа з заміною ременя ГРМ, коли перший власник машини досить дорогу процедуру намагається скинути вже на наступного покупця. Продовж автозаводи гарантію на автомат до 120-150 тис.км і кількість гарантійних звернень зросла б на порядок.

Крім того, компоненти автомата на кшталт пакетів фрикційних, дисків, кілець, втулок, поршнів, сальників та іншого за статистикою чисто фізично виходжують якраз близько 100 тис.км, а ось потім настає пора невідомості, коли один автомат може відходити ще стільки ж, а інший зажадає ремонту.

Навісне обладнання і елементи шасі

Велика частина деталей підвіски і рульового управління в повну гарантію на авто і так не входить (або входить з істотними обмеженнями), оскільки основна частина компонентів є витратними матеріалами.

Однак якщо поглянути на середньостатистичну ходову цих деталей, з’ясується, що саме пробіг в 100 тис.км є якоюсь критичною відміткою для більшості складових. Плюс-мінус близько 100 тис.км виходжують амортизатори, кульові опори, ШРУСи, ступичні підшипники і рульова рейка. Крім того, приблизно в цей же пробіг укладаються і системи навісного обладнання – всілякі компресори і насоси.

Висновок

Якщо говорити в цілому, то гарантійний пробіг в 100 000 км – це якась межа сучасного розвитку якості автокомпонентів. Технології ще просто не дійшли до рівня, коли ремінь ГРМ будь-якого виробництва чисто фізично зможе витримати понад 200 тис.км, коли амортизатори зможуть при будь-яких дорогах виходжувати 300 тис.км або коли автомат зможе без заміни масла обходитися весь термін експлуатації, як колись намагалися заявляти автовиробники.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!