Чому пробіг саме в 100 000 км є межею заводської гарантії

0
909

В автомобільному світі існує два умовних виду заводської гарантії: європейська – 2 роки без обмеження пробігу і азіатська – 3 роки або 100 000 км. З урахуванням умов експлуатації в Україні більше прижився другий варіант, так що навіть європейські бренди в нашій країні перейшли на трирічний формат. А ось чому пробіг завжди обмежений 100 000 км, а не, наприклад, 90 або 120 тисяч?

Частина автомобілістів може заперечити: є ж ще компанія Kia, яка офіційно заявляє на свої автомобілі п’ятирічну гарантію або пробіг до 150 000 км. Думаю, досвідчені читачі чудово інформовані про те, що насправді це чудовий маркетинговий хід корейців, а умови в перші три роки гарантії і в наступні два – це, як кажуть в Одесі, дві великі різниці.

Насправді 100-тисячний гарантійний пробіг досить просто пояснюється банальною фізикою, статистикою і холодним фінансовим розрахунком виробників.

Двигун

Головний агрегат автомобіля живе, звичайно, набагато довше гарантійного терміну. Але чомусь ніхто не звертає уваги на те, що навіть легендарні (найчастіше японські) мотори-довгожителі, які регулярно виходжують по півмільйона кілометрів, все одно мають середньостатистичну трирічну гарантію.

Одна з причин – бажання автолюбителів заощадити на обслуговуванні двигуна, зокрема, на найдорожчому ТО, в яке входить заміна системи ГРМ. На моторах з ремінним приводом регламентна заміна в середньому відбувається на пробігах від 60 до 90 тис.км залежно від марки і моделі. І ось тут-то у автолюбителів і виникає спокуса відтягнути дорогу операцію до останнього.

Для тих авто, у кого ГРМ міняється на ранніх термінах (60 тис.км), перша заміна, як правило, неминуча. А ось друга вже повисає в повітрі, оскільки повинна буде здійснюватися на пробігу в 120 тис.км – це в більшості випадків 4-6 років експлуатації і, швидше за все, вже другий власник, який може забути, «забити» або просто проігнорувати вимоги регламенту зі словами «ще походить». Крім того, загальний знос деталей і систем авто на пробігах близько 60 тис. км і близько 120 тис. км абсолютно різний, а значить ймовірність того, що ремінь може не витримати заявленої навантаження, помітно підвищується. Тобто, до пробігу 120 тис.км у недбайливих власників різко збільшується ймовірність обриву ременя і подальшого капітального ремонту або заміни агрегату.

Ситуація з автомобілями, у яких регламент вимагає заміни ременя ГРМ на пробігу 80-90 тис.км, ще більш слизька, оскільки нерідко власник машини, не збирається їздити на ній далі, намагається продати її раніше найдорожчого ТО, переклавши витрати по заміні ременя ГРМ на наступного власника, який, знову ж таки, може проігнорувати або забути про вимоги регламенту.

Ланцюгові двигуни – теж не панацея. По-перше, у них взагалі немає регламенту заміни – ланцюг ГРМ міняється по зносу, який може наступити в найширшому діапазоні пробігу – від 60 часом до 250 тис.км. По-друге, ланцюг в головах вітчизняних автомобілістів помилково вважається «вічним», а тому автолюбителі нерідко нехтують ознаками зносу і рекомендаціями сервісменов, вважаючи це «розлученням на гроші».

Так чи інакше, з огляду на сучасні технології виробництва компонентів, що ремінь, що ланцюг найчастіше першу сотню тисяч кілометрів все-таки виходжують, навіть якщо власник повністю ігнорує сервісні процедури. Саме тому навіть на реально дуже надійні двигуни гарантія залишається стандартною просто в силу «захисту від дурня», щоб від гріха подалі уберегтися від гарантійної заміни агрегату.

Трансмісія

Другий за важливістю агрегат автомобіля, який вимагає до себе підвищеної уваги і в разі ремонту або заміни здатний вичавити чимало грошей. Якщо мова йде про механічну коробку передач, то головним джерелом занепокоєння найчастіше є вузол зчеплення.

За нормами заводської гарантії цей механізм вважається витратним, тобто, схильним до природного зносу, а тому найчастіше саме на зчеплення гарантія часом не перевищує 10-30 тис.км. Однак поважають себе автовиробники часто до расходникам відносять тільки диск зчеплення, а ось на кошик і підшипник може йти повна гарантія.

Правда, автовласникам найчастіше від цього не сильно легше. Солідні автовиробники на вузлі зчеплення як правило не економлять – європейські, японські і корейські автомобілі нерідко виходжують рідною зчепленні 120-150 тис.км. Причому сам по собі комплект зчеплення – не дуже дорогий набір, на машини масових марок навіть оригінальний коштує 4-10 тисяч гривень.

Набагато складніше справи йдуть з його обслуговуванням: заміна зчеплення нерідко вимагає зняття коробки передач, яка в свою чергу вимагає зняття підрамника – тобто, розбору практично половини машини. Крім того, зношений вузол зчеплення нерідко є причиною несправності маховика – дуже недешевої деталі. І це не рахуючи зношування підшипників, а також інших компонентів самої коробки передач. Продовж автовиробник гарантію на ці вузли хоча б до 150 тис.км і з великою ймовірністю міняти це все довелося б за рахунок заводу.

До речі, все вищеописане наочно підтверджує історія концерну VAG і його знаменитої роботизованою трансмісією DSG, де також використовуються комплекти зчеплення. Скільки сотень мільйонів доларів німці витратили на гарантійні розгляду з клієнтами, поки навчилися робити свою сверхнавороченную коробку, тільки їм і відомо.

Що стосується автоматів, то їх головний ворог – несвоєчасна заміна масла, яка як правило відбувається на пробігу 40-60 тис.км. Знову ж, перша заміна неминуча, тому що абсолютно точно потрапляє в гарантійний пробіг, а ось з другої ситуація схожа з заміною ременя ГРМ, коли перший власник машини досить дорогу процедуру намагається скинути вже на наступного покупця. Продовж автозаводи гарантію на автомат до 120-150 тис.км і кількість гарантійних звернень зросла б на порядок.

Крім того, компоненти автомата на кшталт пакетів фрикційних, дисків, кілець, втулок, поршнів, сальників та іншого за статистикою чисто фізично виходжують якраз близько 100 тис.км, а ось потім настає пора невідомості, коли один автомат може відходити ще стільки ж, а інший зажадає ремонту.

Навісне обладнання і елементи шасі

Велика частина деталей підвіски і рульового управління в повну гарантію на авто і так не входить (або входить з істотними обмеженнями), оскільки основна частина компонентів є витратними матеріалами.

Однак якщо поглянути на середньостатистичну ходову цих деталей, з’ясується, що саме пробіг в 100 тис.км є якоюсь критичною відміткою для більшості складових. Плюс-мінус близько 100 тис.км виходжують амортизатори, кульові опори, ШРУСи, ступичні підшипники і рульова рейка. Крім того, приблизно в цей же пробіг укладаються і системи навісного обладнання – всілякі компресори і насоси.

Висновок

Якщо говорити в цілому, то гарантійний пробіг в 100 000 км – це якась межа сучасного розвитку якості автокомпонентів. Технології ще просто не дійшли до рівня, коли ремінь ГРМ будь-якого виробництва чисто фізично зможе витримати понад 200 тис.км, коли амортизатори зможуть при будь-яких дорогах виходжувати 300 тис.км або коли автомат зможе без заміни масла обходитися весь термін експлуатації, як колись намагалися заявляти автовиробники.

Зараз читають  Який оптимальний пробіг для продажу автіки: деталі

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Будь ласка, введіть свій коментар!
Будь ласка, введіть своє ім'я тут

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.