Більшість українців все своє життя їздить на автомобілях бюджетних серій. Для багатьох з них придбання авто на первинному ринку – серйозний виклик.
З огляду на все це хочеться запитати: на якій максимальній швидкості протягом дня їздить переважна більшість людей? І справа тут не тільки в правилах дорожнього руху, а й в технічних можливостях самого автомобіля. Звідси виникає інше питання: навіщо бюджетної машині на спідометрі розмітка до 200 км / год, а то і більше?
Як будь-яка поні мріє бути арабським скакуном, так і кожна «Dacia Logan» мріє бути «Bugatti Chiron». Але насправді відповідь на дане питання куди простіша і тривіальніша, ніж можна було подумати, хоча і складається з трьох частин.
Це сьогодні ми живемо в XXI столітті, коли цифрові панелі захоплюють вже навіть бюджетні моделі автомобілів і «намалювати» на них можна будь-які значення. Однак, майже всю історію світового автопрому циферблат спідометра – це така ж запчастина, як поршень двигуна і виробляється вона на конвеєрі.
Отже, перша і, мабуть, головна причина спідометрів на 200 км / г для всіх автомобілів – це банальна економія.
Виробники комплектуючих штампують запчастини для всіх моделей скопом. І у бюджетній, і у бізнес-, і у люкс-моделі однієї марки швидше за все буде один і той самий циферблат на спідометрі. Винятки є, але куди простіше і дешевше робити одну запчастину, яка підійде абсолютно всій продукції.
Друга причина – це старий-добрий маркетинг.
Його ніхто не відміняв. Завжди приємніше дивитися на циферблат і розуміти, що при бажанні навіть таке «корито» зможе вичавити з себе 150-180, а то і всі 200 км / г. При цьому найчастіше швидкість в машинах обмежується електронікою на куди більш низьких відмітках. Робиться це як з метою безпеки людей, так і з метою захисту вузлів самого автомобіля від граничних навантажень.
Третя причина полягає в зручності використання.
Наприклад, спідометри можна було б робити на 90 км / год, однак в такому випадку стрілка-покажчик майже завжди буквально лежала б на граничному значенні. А це викликало б у автомобілістів закономірне почуття дискомфорту і завадило б в управлінні машиною. Тому спідометр роблять із запасом значень.