Статті

Водіям пояснили, чи потрібно міняти масло в автомобілі після зими

Аргументи багатьох водіїв про те, що міняти масло на більш в’язке «літній» після закінчення зими серйозної критики (якщо ми говоримо про реальну експлуатації машини) не витримують. Адже температура двигуна в прогрітому стані що влітку, що взимку підтримується на практично одному і тому ж рівні – при справно працюючій системі охолодження, зрозуміло, передає Avtovzglyad .

Розмірковуючи про шкоду заливок більш-менш в’язких рідин в мотори, ми не маємо на увазі автомобілі, які мало не більшу частину року трудяться в умовах найсильніших морозів на Крайній Півночі. Там взимку дійсно має сенс заливати в машину масло густіше – щось на зразок 0W-20. В іншому випадку щоденні холодні пуски можуть перетворитися на тортури і для автовласника, і для двигуна.

Для країни, де температура нижче -30 º С – рідкість, цілком можна обійтися чимось на зразок «синтетики» в’язкістю 5W-30 на всі сезони. Вона і в мороз не підведе, і в літню спеку забезпечить гідне якість мастила нутрощів мотора.

Крім того, якщо мова йде про досить серйозні умови експлуатації, наприклад, про в постійних міських заторах або їзді по місцевості з великими перепадами висот, то сезонної зміні масла краще віддати перевагу скорочення термінів його заміни щодо рекомендованих виробником авто.

Припустимо, в керівництві по експлуатації машини зазначено все той же 5W-30 при рекомендованому інтервалі пробігу в 15 000 км на рік. Замість цього ми цілком можемо міняти мастило на нове частіше – наприклад, через кожні 7500 кілометрів. Такий підхід однозначно додасть здоров’я мотору. Та й голова автомобіліста перестане боліти про сезонну зміну.

Є і більші мінуси від використання влітку більш вузького моторного масла – скажімо, 10W-50 замість 5W-30. Радикально густіша субстанція може привести, в кінцевому рахунку, до капремонту. Особливо на вже зношеному двигуні. Коли масляні канали за довгі роки обзавелися відкладеннями суттєвої товщини, більш в’язкий лубрикант, особливо на ще не прогрітому до робочої температури агрегаті, буде гірше прокачуватися крізь них. Це означає, що труться будуть змазуватися набагато гірше ніж слід, прискорено зношуватися і семимильними кроками наближатися до своєї кончини.

Крім того, при будь-якої зміни масла неабияка частина (до 20%) старого мастила залишається в моторі, змішуючись згодом з новою. Повністю дати стекти абсолютно всієї рідини з блоку циліндрів можна лише залишивши машину на кілька годин з відкритою зливною пробкою картера. Зрозуміло, так ніхто не робить, а заливають нову практично відразу після зливу відпрацювала. Через це на практиці в двигуні використовується фактично суміш лубрикантов. У разі регулярних змін «по сезону» – коктейль з, наприклад, 10W-40 і 0W-20.

Як вони взаємодіють один з одним і з поверхнями мотора точно ніхто сказати не зможе. Не виключено, наприклад, що реальні в’язкі характеристики цієї суміші виявляться на рівні рекомендованих заводом-виробником машини все тих же 5W-30 …

Втім, якщо ви все ж вирішили оновити масло, то не забудьте перед його заміною промити систему змащення. Тільки так можна буде нейтралізувати залишок «відпрацювання» в двигуні. Тим більше, що для сьогодні для цього є маса складів швидкої дії.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Renault може повернути у Megane двигун внутрішнього згоряння

Renault може повернути двигун внутрішнього згоряння у модель Megane. Про це повідомляють французькі медіа, зазначаючи,…

04.11.2025

На дорогах України знову діють сезонні обмеження швидкості

З 1 листопада на дорогах України знову діє звичний режим обмеження швидкості. Якщо влітку на…

04.11.2025

Audi та Porsche названі найнадійнішими німецькими машинами у світі

Фахівці автомобільного видання Carbuzz склали рейтинг найдовговічніших німецьких автомобілів, здатних без серйозних поломок подолати 480…

04.11.2025

Новий Nissan LEAF 2026 перевершив офіційні дані: запас ходу сягнув 500 км

Електричний хетчбек Nissan LEAF третього покоління, який дебютує у 2026 році, продемонстрував набагато більший запас…

04.11.2025

Експерти назвали 6 найнадійніших двигунів сучасності

Видання TopSpeed назвало шість найнадійніших і найбільш довговічних двигунів сучасності. Усі вони відзначилися високим ресурсом,…

04.11.2025

Cadillac оновив електричний ліфтбек Celestiq і підняв стартову ціну до $400 000

Cadillac повністю розпродав запланований на 2025 рік тираж ультралюксових електромобілів Celestiq і вже відкрив прийом…

04.11.2025