Статті

Водіям пояснили, чи потрібно міняти масло в автомобілі після зими

Аргументи багатьох водіїв про те, що міняти масло на більш в’язке «літній» після закінчення зими серйозної критики (якщо ми говоримо про реальну експлуатації машини) не витримують. Адже температура двигуна в прогрітому стані що влітку, що взимку підтримується на практично одному і тому ж рівні – при справно працюючій системі охолодження, зрозуміло, передає Avtovzglyad .

Розмірковуючи про шкоду заливок більш-менш в’язких рідин в мотори, ми не маємо на увазі автомобілі, які мало не більшу частину року трудяться в умовах найсильніших морозів на Крайній Півночі. Там взимку дійсно має сенс заливати в машину масло густіше – щось на зразок 0W-20. В іншому випадку щоденні холодні пуски можуть перетворитися на тортури і для автовласника, і для двигуна.

Для країни, де температура нижче -30 º С – рідкість, цілком можна обійтися чимось на зразок «синтетики» в’язкістю 5W-30 на всі сезони. Вона і в мороз не підведе, і в літню спеку забезпечить гідне якість мастила нутрощів мотора.

Крім того, якщо мова йде про досить серйозні умови експлуатації, наприклад, про в постійних міських заторах або їзді по місцевості з великими перепадами висот, то сезонної зміні масла краще віддати перевагу скорочення термінів його заміни щодо рекомендованих виробником авто.

Припустимо, в керівництві по експлуатації машини зазначено все той же 5W-30 при рекомендованому інтервалі пробігу в 15 000 км на рік. Замість цього ми цілком можемо міняти мастило на нове частіше – наприклад, через кожні 7500 кілометрів. Такий підхід однозначно додасть здоров’я мотору. Та й голова автомобіліста перестане боліти про сезонну зміну.

Є і більші мінуси від використання влітку більш вузького моторного масла – скажімо, 10W-50 замість 5W-30. Радикально густіша субстанція може привести, в кінцевому рахунку, до капремонту. Особливо на вже зношеному двигуні. Коли масляні канали за довгі роки обзавелися відкладеннями суттєвої товщини, більш в’язкий лубрикант, особливо на ще не прогрітому до робочої температури агрегаті, буде гірше прокачуватися крізь них. Це означає, що труться будуть змазуватися набагато гірше ніж слід, прискорено зношуватися і семимильними кроками наближатися до своєї кончини.

Крім того, при будь-якої зміни масла неабияка частина (до 20%) старого мастила залишається в моторі, змішуючись згодом з новою. Повністю дати стекти абсолютно всієї рідини з блоку циліндрів можна лише залишивши машину на кілька годин з відкритою зливною пробкою картера. Зрозуміло, так ніхто не робить, а заливають нову практично відразу після зливу відпрацювала. Через це на практиці в двигуні використовується фактично суміш лубрикантов. У разі регулярних змін «по сезону» – коктейль з, наприклад, 10W-40 і 0W-20.

Як вони взаємодіють один з одним і з поверхнями мотора точно ніхто сказати не зможе. Не виключено, наприклад, що реальні в’язкі характеристики цієї суміші виявляться на рівні рекомендованих заводом-виробником машини все тих же 5W-30 …

Втім, якщо ви все ж вирішили оновити масло, то не забудьте перед його заміною промити систему змащення. Тільки так можна буде нейтралізувати залишок «відпрацювання» в двигуні. Тим більше, що для сьогодні для цього є маса складів швидкої дії.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Volkswagen готує до виходу доступний електрокросовер ID. Cross

Volkswagen готує до виробництва доступний міський електромобіль ID.2all вартістю близько 25 000 євро. До нього…

24.11.2025

Чому штрафи за неправильну парковку часто скасовують у судах

Штрафи за стоянку в заборонених місцях часто скасовують у судах, бо багато постанов складаються з…

24.11.2025

Mercedes-AMG готує електричний суперкар GT

Mercedes-AMG, раніше відомий потужними V8 і V12, активно переходить до електрики. Після експериментів з EQE…

24.11.2025

Зимові випробування електромобілів: запас ходу та комфорт

Нова програма Green NCAP перевірила три електромобілі - Dacia Spring, Hyundai Inster та VW ID.4…

24.11.2025

Audi готує компактний електрокросовер A3 e-tron із запасом ходу до 600 км

Німецький преміальний бренд Audi готує до випуску повністю електричний компактний кросовер, який, за даними порталу…

24.11.2025

Перші рендери восьмого покоління Mercedes-Benz S-Class

Перша генерація великого седана Mercedes-Benz S-Class з'явилася ще у 1972 році. Відтоді модель дійшла до…

24.11.2025