Аргументи багатьох водіїв про те, що міняти масло на більш в’язке «літній» після закінчення зими серйозної критики (якщо ми говоримо про реальну експлуатації машини) не витримують. Адже температура двигуна в прогрітому стані що влітку, що взимку підтримується на практично одному і тому ж рівні – при справно працюючій системі охолодження, зрозуміло, передає Avtovzglyad .
Розмірковуючи про шкоду заливок більш-менш в’язких рідин в мотори, ми не маємо на увазі автомобілі, які мало не більшу частину року трудяться в умовах найсильніших морозів на Крайній Півночі. Там взимку дійсно має сенс заливати в машину масло густіше – щось на зразок 0W-20. В іншому випадку щоденні холодні пуски можуть перетворитися на тортури і для автовласника, і для двигуна.
Для країни, де температура нижче -30 º С – рідкість, цілком можна обійтися чимось на зразок «синтетики» в’язкістю 5W-30 на всі сезони. Вона і в мороз не підведе, і в літню спеку забезпечить гідне якість мастила нутрощів мотора.
Крім того, якщо мова йде про досить серйозні умови експлуатації, наприклад, про в постійних міських заторах або їзді по місцевості з великими перепадами висот, то сезонної зміні масла краще віддати перевагу скорочення термінів його заміни щодо рекомендованих виробником авто.
Припустимо, в керівництві по експлуатації машини зазначено все той же 5W-30 при рекомендованому інтервалі пробігу в 15 000 км на рік. Замість цього ми цілком можемо міняти мастило на нове частіше – наприклад, через кожні 7500 кілометрів. Такий підхід однозначно додасть здоров’я мотору. Та й голова автомобіліста перестане боліти про сезонну зміну.
Є і більші мінуси від використання влітку більш вузького моторного масла – скажімо, 10W-50 замість 5W-30. Радикально густіша субстанція може привести, в кінцевому рахунку, до капремонту. Особливо на вже зношеному двигуні. Коли масляні канали за довгі роки обзавелися відкладеннями суттєвої товщини, більш в’язкий лубрикант, особливо на ще не прогрітому до робочої температури агрегаті, буде гірше прокачуватися крізь них. Це означає, що труться будуть змазуватися набагато гірше ніж слід, прискорено зношуватися і семимильними кроками наближатися до своєї кончини.
Крім того, при будь-якої зміни масла неабияка частина (до 20%) старого мастила залишається в моторі, змішуючись згодом з новою. Повністю дати стекти абсолютно всієї рідини з блоку циліндрів можна лише залишивши машину на кілька годин з відкритою зливною пробкою картера. Зрозуміло, так ніхто не робить, а заливають нову практично відразу після зливу відпрацювала. Через це на практиці в двигуні використовується фактично суміш лубрикантов. У разі регулярних змін «по сезону» – коктейль з, наприклад, 10W-40 і 0W-20.
Як вони взаємодіють один з одним і з поверхнями мотора точно ніхто сказати не зможе. Не виключено, наприклад, що реальні в’язкі характеристики цієї суміші виявляться на рівні рекомендованих заводом-виробником машини все тих же 5W-30 …
Втім, якщо ви все ж вирішили оновити масло, то не забудьте перед його заміною промити систему змащення. Тільки так можна буде нейтралізувати залишок «відпрацювання» в двигуні. Тим більше, що для сьогодні для цього є маса складів швидкої дії.
Зима настала раптово, і тисячі автолюбителів вже штурмують шиномонтаж. Експерти наголошують, що підготовку автомобіля до…
Китайський преміальний електромобіль Zeekr 001 2026 модельного року вже почали доставляти першим покупцям у Китаї.…
Раніше вибір сімейного автомобіля обмежувався або нудними мінівенами, або великими позашляховиками. Сьогодні ситуація змінилася завдяки…
Експерти Consumer Reports провели масштабне дослідження надійності автомобілів марки Jeep, опитавши сотні тисяч водіїв. Результати…
Автоексперт радить уважно ставитися до стану зимових шин і рекомендує викидати ті, що старші за…
Peugeot 208 нового покоління 2026 року стане ключовою моделлю для концерну Stellantis. Французи вирішили зробити…
Leave a Comment